شناسهٔ خبر: 44621458 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مشاور وزیر بهداشت خبرداد

دستاورد‌هاي طرح شهيد سليماني در کنترل کرونا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی از دوم آذر با همکاری مردم، بسیج، سپاه و سازمان‌های دیگر کاهش مرگ و میر و ابتلاء را می‌بینیم.
به گزارش آریا، مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی از دوم آذر با همکاری مردم، بسیج، سپاه و سازمان‌های دیگر کاهش مرگ و میر و ابتلاء را می‌بینیم و از مردم به علت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قدردانی می‌کنیم.
آقای دکتر محمد آسایی، در گفتگو با رسانه ملی افزود: در دوم آذر 2 هزار و 160 بستری داشتیم که قرار بود بر اساس طرح شهید سلیمانی در ماه اول این تعداد 30 درصد کاهش یابد، اما در 28 آذر این تعداد به هزار و 85 بستری کاهش یافت که معادل 50 درصد است.
آقای دکتر آسایی گفت: در ابتدای اجرای طرح 475 فوتی داشتیم که قرار بود در ماه نخست 10 درصد و در سه ماه 30 درصد آمار فوتی‌ها کاهش یابد، اما امروز تعداد مرگ و میر به علت کرونا 60 درصد کاهش داشته و تعداد مبتلایان جدید از 13 هزار نفر به 7 هزار نفر رسیده است.
مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: حدود 96 هزار تخت برای قرنطینه بیماران در هتل‌ها و مهمانسرا‌های سراسر کشور آماده داریم که ظرفیت افزایش به 150 هزار تخت را دارد و از این تعداد حدود 8 هزار تخت در تهران است، اما با توجه به اینکه هزینه قرنطینه بیماران را در هتل‌ها و مهمانسرا‌ها دولت می‌پردازد استقبال چندانی از این مراکز قرنطینه نشده است.
وی گفت: در استان‌های تهران و البرز 17 میلیون نفر زندگی می‌کنند که جمعیت حاشیه شهر‌های این استان‌ها و وضع حمل و نقل عمومی آن نگران کننده است و می‌تواند منشأ شیوع بیماری باشد.
آقای آسایی افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی در تهران، تعداد 5 هزار و 830 بستری به 2 هزار و 700 بستری کاهش داشته و مرگ و میر‌ها به یک سوم رسیده است.
مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: یک ماه پیش روزانه 270 نفر در تهران جان خود را به علت کرونا از دست می‌دادند که اکنون به 70 فوتی کاهش یافته است.
وی افزود: یک ماه پیش هزار و 500 تخت مراقبت ویژه پر بود، اما امروز کمتر از 500 تخت پر است.
آقای دکتر آسایی گفت: در کرج نیز یک ماه پیش 145 نفر بستری بودند که امروز این تعداد به 61 نفر کاهش یافته است.
مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: تعداد فوتی‌ها از 23 نفر در روز به دو نفر در روز شنبه رسیده است.
وی گفت: تعداد بیماران سرپایی در کرج نیز از 332 نفر به 117 نفر رسیده است.
آقای آسایی افزود: در شهر‌های کوچک مشکل آن چنانی نداریم و مشکل اصلی ما در کلانشهر‌ها است.
مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نباید کرونا را پنهان کرد، زیرا موجب گسترش بیماری می‌شود.
وی افزود: هنوز زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نشده و تا زمانی که زنجیره قطع نشود ابتلاء وجود دارد.
آقای آسایی با بیان اینکه بسیاری از مرگ و میر‌ها بین افراد 40 تا 50 ساله بوده است، گفت: باید دستورالعمل‌های جدید و شدیدتری صادر شود و بر این اساس دوشنبه در ستاد استانی این موضوع را مطرح می‌کنیم و به ستاد مرکزی مقابله با کرونا می‌فرستیم.
مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: در استان البرز از 17 تا 24 آذر، 105 هزار فروشگاه مواد غذایی بازدید شد و به 10 هزار نفر اخطار داده شد و 2 هزار و 800 مغازه نیز پلمب شده است.
آقای آسایی گفت: برای مقابله با بیماری کرونا مهم‌ترین موضوع آموزش مردم است

نظر شما