شناسهٔ خبر: 44595861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

تحریم های تازه آمریکا علیه ونزوئلا

آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه دو شخص حقیقی و یک کمپانی وضع کرده که می‌گوید نقشی فعال در تقلب انتخاباتی ونزوئلا ایفا کرده‌اند و با این کار، به دنبال حفظ فشار بر رئیس جمهوری این کشور است، در حالیکه دوران ریاست جمهوری ترامپ نیز به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، یک کمپانی فناوری بیومتریک موسوم به "Ex-Cle Soluciones Biometricas C.A" را که کالاها و خدمات مورد استفاده دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را برای برگزاری انتخابات پارلمانی اوایل ماه جاری میلادی تامین می‌کرد، تحریم کرده است.

 

ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بیش از ده‌ها کشور آمریکای لاتین اخیرا گفته بودند که نتایج انتخابات پارلمانی ونزوئلا را که ششم دسامبر 2020 برگزار شد و در آن، متحدان مادورو اکثریت را به دست آوردند و پیروز شدند، به رسمیت نمی‌شناسند و قبول ندارند.

 

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: تلاش‌های نامشروع دولت مادورو به منظور سرقت انتخابات در ونزوئلا برخلاف تمایلات دموکراتیک مردم این کشور است.

 

وی ادامه داد: ایالات متحده همچنان به هدف قرار دادن رژیم مادورو و آنهایی که از هدفش، بی اعتنایی به حق مردم ونزوئلا در برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه، حمایت می‌کنند، متعهد است.

 

دو شخصیت حقیقی شامل "گیلرمو کارلوس سن آگوستین"، شهروند آرژانتینی-ایتالیایی و "مارکوس خاویر ماچادو رکوئنا"، شهروند ونزوئلایی که از جانب آن شرکت بیومتریک فعالیت می‌کردند نیز در فهرست سیاه خزانه‌داری امریکا قرار گرفته و تحت تحریم هستند.

 

مادورو که ایالات متحده را به تلاش برای سرنگونی دولتش و به دست گرفتن منابع نفتی ونزوئلا متهم می‌کند، در بیانیه‌ای مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: مایک پامپئوی رسوا، امروز باز هم علیه ونزوئلا تحریم‌هایی احمقانه وضع کرد. آن هم علیه کمپانی و ماشین‌هایی که رای مردم را اخذ می‌کنند.

 

این اقدام تحریمی شامل مسدود شدن هرگونه دارایی این شرکت و دو فرد حقیقی در آمریکا می‌شود و شهروندان ایاات متحده حق معامله با آنها را ندارند.

 

منبع: ایسنا

نظر شما