شناسهٔ خبر: 44591354 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بازگشت گل‌گهر به صدر جدول با هت‌تریک منشا

استقلال برابر ذوب‌آهن صدرنشینی را از دست داد

شکست صنعت نفت آبادان و فولاد به ترتیب برابر آلومینیوم اراک و نفت مسجد سلیمان و توقف استقلال مقابل ذوب آهن باعث شد تا گل گهر سیرجان با پیروزی در مصاف با شهرخودرو مجددا به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کند.

صاحب‌خبر -




هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با انجام هفت دیدار پیگیری شد.در دو دیدار که روز پنجشنبه برگزار شد در اراک، تیم آلومینیوم این شهر موفق شد با یک گل تیم صنعت نفت را شکست بدهد. صنعت نفت در بازی‌های گذشته روند رو به رشدی داشت اما برابر آلومینیوم کاری از پیش نبرد.تک گل این بازی را حامد پاکدل (۴۹) به ثمر رساند. در دیگر بازی این روز، تیم مس رفسنجان در قائمشهر دست به کار بزرگی زد و توانست تیم نساجی مازندران را با یک گل شکست بدهد. گل مس توسط محمد قاضی (۴۵) به ثمر رسید.
در بازی‌های روز جمعه تیم استقلال که در پایان هفته ششم لیگ برتر در صدر جدول قرار داشت برای حفظ صدرنشینی اش به مصاف تیم ذوب آهن اصفهان رفت که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.شاگردان محمود فکری که امیدوار بودند با پیروزی برابر ذوب‌آهن موقعیت‌شان را در صدر جدول مستحکم کنند، با توقف برابر این تیم اصفهانی به هدفی که داشتند نرسیدند.استقلال در این دیدار با ترکیب رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، هرویه میلیچ (۶۹- متین کریم‌زاده)، احمد موسوی، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی (۸۱- فرشید باقری)، آرش رضاوند، وریا غفوری (۸۱- فردین رابط)، سبحان خاقانی (۶۹- مهدی قایدی) و ارسلان مطهری به میدان رفت.در نیمه اول دو تیم بازی پر برخوردی را به نمایش گذاشتند که تمایل استقلال برای رسیدن به گل بیشتر از حریف بود اما تلاش آنها به نتیجه نرسید تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.نیمه دوم با بازی هجومی آبی پوشان همراه بود و محمود فکری با تعویض‌هایی که انجام داد تلاش کرد شرایطی را فراهم کند که تیمش سه امتیاز این دیدار خارج از خانه را به دست بیاورد اما دفاع خوب تیم اصفهانی این اجازه را به صدرنشین لیگ برتر نداد که بتواند به هدفش برسد.
تیم فوتبال گل‌گهر با برتری برابر شهرخودرو صدرنشین لیگ برتر شد.در این بازی که در سیرجان برگزار شد شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از دو شکست مقابل پیکان و صنعت نفت آبادان، با پیروزی ۳ بر یک برابر شهر خودرو مجددا به صدر جدول برگشتند. در این دیدار گادوین منشا توانست هت‌تریک کند و در دقایق ۴۵، ۶۶ و ۷۰ دروازه شاگردان مهدی رحمتی را بازکند. تک گل شهر خودرو را هم اکبر صادقی در دقیقه ۷۵ به ثمر رساند.با این نتیجه گل‌گهر ۱۳ امتیازی شد و با توجه به تساوی استقلال مقابل ذوب‌آهن به صدر جدول رسید. شهر خودرو هم با هفت امتیاز به رده چهاردهم سقوط کرد تا به منطقه سقوط هم نزدیک شود. هم‌چنین گادوین منشا با هت‌تریک در این بازی، ۹ گله شد و با اختلاف چهار گل نسبت به نفر دوم جدول گل‌زنان در رده نخست قرار گرفت.
شکست فولاد در دقایق پایانی
در سایر دیدارهای دیروز تیم سایپا به مصاف ماشین ‌سازی رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. دیدار دو تیم نفت مسجدسلیمان و فولاد که در ورزشگاه شهید بهنام محمدی برگزار شد در نهایت با پیروزی یک بر صفر شاگردان مجتبی حسینی به پایان رسید. در این دیدار که فولاد می‌توانست با پیروزی در آن شانس رسیدن به صدر جدول را داشته باشد و هم امتیاز گل گهر شود، تیم نفت مسجدسلیمان توانست با گل دقیقه ۹۱ نیما انتظاری برابر شاگردان جواد نکونام به برتری برسد.
برف آمد، برق رفت، قرمزها سوم شدند
در آخرین دیدار دیروز تیم‌های تراکتور و پیکان از ساعت ۱۵:۴۵ و در ورزشگاه یادگار امام به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با پیروزی ۳ بر یک تراکتور به پایان رسید. برای تراکتور مهدی تیکدری(۲۱)، اشکان دژاگه(۲۲) و محمد عباس‌زاده(۳۹) گلزنی کردند. تک گل پیکان را نیز رضا جبیره در دقیقه ۲۷ به ثمر رساند. این مسابقه قرار بود از ساعت ۱۵:۱۵ آغاز شود اما به خاطر بارش برف در تبریز مسابقه با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد. در نیمه اول مسابقه هم بارش برف روی عملکرد دو تیم تاثیر گذاشته بود اما در نیمه دوم بارش برق قطع شد. همچنین در دقیقه ۷۵ مسابقه برق ورزشگاه قطع شد و داور تا حل شدن مشکل بازی را متوقف کرد. بعد از حدود ۱۵ دقیقه توقف، بازی دوباره از سر گرفته شد. بعد از شروع نه چندان خوب در شروع فصل، تراکتور سومین بردش را به دست آورد و با ۱۲ امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده سوم قرار گرفت.

نظر شما