شناسهٔ خبر: 44584694 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

معمای پرونده‌ی روح‌الله زم

صاحب‌خبر -

با وجود پایان رسیدگی قضایی به پرونده‌ی روح‌الله زم و اجرای حکم اعدام او، طرح پرسش‌ها و ابهام‌ها درباره‌ی چگونگی دستگیری مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز همچنان ادامه دارد.

به‌گزارش انصاف نیوز یکی از شنیده‌ها درباره‌ی عملیات دستگیری روح‌الله زم، موضوع سوءاستفاده از نام آیت‌الله سیدعلی سیستانی است. بر اساس این شایعه آنچه موسس آمدنیوز را به سفر به عراق ترغیب کرد، دعوت بیت آیت‌الله سیستانی از او بوده است!

این شایعه پس از اجرای حکم اعدام زم بار دیگر پررنگ شد و انتقاداتی را در شبکه‌های اجتماعی روانه‌ی آیت‌الله سیستانی و بیت این مرجع عالیقدر کرد.

روز پنج‌شنبه دفتر آیت‌الله سیستانی با صدور بیانیه‌ای به این شایعات واکنش نشان داد. بر اساس این بیانیه «مقامات ذیربط [ایران] به صورت رسمی در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به دفتر آقای سیستانی در نجف اشرف ابلاغ نمودند که هرگونه سوءاستفاده از نام آقای سیستانی در جریان بازداشت آقای زم قاطعانه تکذیب می‌شود».

در بخش ابتدایی این بیانیه سفر روح‌الله زم به عراق تایید شده، اما بر بی‌اطلاعی دفتر آیت‌الله سیستانی از این سفر تاکید شده است: «بارها اعلام نمودیم که دفتر آقای سیستانی هیچگونه اطلاعی از آمدن آقای زم به عراق نداشته است».

از اطلاعیه‌ی صادر شده از سوی دفتر آیت‌الله سیستانی می‌توان به این نتیجه رسید که دستگیری موسس آمدنیوز در سفر او به عراق انجام شده اما علت این سفر بر اساس آنچه مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند «سوءاستفاده از نام آقای سیستانی» نبوده است.

سپاه پاسداران در روز ۲۲ مهر ۹۸ با صدور اطلاعیه‌ای از دستگیری روح‌الله زم خبر داد و تاکید کرده بود: «اطلاعات تکمیلی پیرامون این عملیات بزرگ – که بیانگر شکست و جا ماندن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه است – و نیز شبکه‌ی پوششی گسترده و پیچیده مذکور، متعاقباً به استحضار ملت قهرمان و بصیر ایران اسلامی رسانده خواهد شد».

با وجود گذشت ۱۴ ماه از صدور این اطلاعیه هنوز «اطلاعات تکمیلی» عملیات دستگیری روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز که قرار بود متعاقباً (به زودی) منتشر شود، اعلام نشده و‌ علت سفر زم به عراق به‌عنوان یکی از معماهای حل‌نشده‌ی این پرونده‌ی جنجالی باقی مانده است.

انتهای پیام

نظر شما