شناسهٔ خبر: 44581476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آمار ابتلا به کرونا در جهان از مرز ۷۵ میلیون گذشت

صاحب‌خبر -

شفقنا- داده های جدید نشان می دهد که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان از ۷۵ میلیون نفر فراتر رفته، نزدیک به ۵۳ میلیون تن از آنها بهبود پیدا کرده و بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، داده های منتشر شده در وبسایت مرجع «ورلد او مترز» حاکی از آن است که تا ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز (جمعه) به وقت تهران (۲۲ شامگاه پنج شنبه به وقت گرینویچ)، شمار افراد مبتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در سراسر جهان، از مرز ۷۵ میلیون نفر عبور کرده و به ۷۵ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۸۵۷ تن افزایش یافته است.

بنا بر داده های منتشر شده در وبسایت ورلد اومترز در همان ساعت، آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان نیز به نوبه خود به یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۹ مورد یعنی بیش از ۲.۲۱ درصد مجموع مبتلایان رسیده است.

داده های این وبسایت معتبر همچنین از افزایش موارد بهبودی از نسل جدید ویروس کرونا در سراسر جهان به ۵۲ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۴۲۴ مورد یعنی بیش از ۷۰.۱۹ درصد مجموع مبتلایان به ویروس حکایت دارد.

از سوی دیگر، شمار موارد فعال ابتلا به ویروس کرونا در جهان بر اساس داده های سایت مذکور نیز هم اکنون ۲۰ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۳۹ مورد می باشد که ۱۰۷ هزار و ۵۵ مورد آن مربوط به افراد مبتلایی است که در شرایط وخیم و بحرانی به سر می برند.

این در حالی است که بر اساس آمار وبسایت ورلد او مترز، آمریکا با نزدیک به ۱۷ میلیون و ۵۷۰ هزار فرد مبتلا (بیش از ۲۳.۳۷ درصد آمار جهانی) و بیش از ۳۱۷ هزار قربانی (بیش از ۱۹.۰۳ درصد آمار جهانی)، همچنان با اختلاف چشمگیری نسبت به سایر کشورها، در هر دو زمینه شمار مبتلایان به ویروس کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از آن، در جایگاه نخست جهان قرار دارد و به دنبال این کشور نیز، در آمار ابتلا به ویروس به ترتیب هند، برزیل، روسیه، فرانسه، ترکیه، بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا و آرژانتین و از نظر شمار قربانیان آن نیز به ترتیب برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، ایران، روسیه و اسپانیا رتبه های دوم تا دهم را در اختیار دارند.

آخرین آمار را در ورلداومترز ببینید

نظر شما