شناسهٔ خبر: 44559991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از بندرپارسیان بازدیدکرد

پارسیان - سردار محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از بندر پارسیان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید محمد ظهر چهارشنبه از بندر پارسیان در شهرستان پارسیان بازدید کرد. در این بازدید در جریان روند احداث فاز اول بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۹ میلیون تن کالا در ۴ پست اسکله قرار گرفت.

سردار محمد در این بازدید با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از اسکله هایی که امروز در کشور فعال است به دست قرارگاه خاتم ساخته شده است اظهارداشت: با تکیه بر توان داخل تحریم ها را خنثی کرده ایم وبا وجود تمام تحریم ها و فشارهایی که هست، می بینید که کماکان با بهره گیری از نیروهای متخصص داخلی و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا یکی از موفق ترین مجموعه های پیمانکاری در کشور را ایجاد کرده و در خیلی از حوزه ها تبدیل به سرمایه گذار شده ایم و به دولت در سرمایه گذاری در پروژه ها و ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک می کنیم.

وی افزود: بندر پارسیان به عنوان دروازه اصلی واردات مواد خام و صادرات محصولات تولیدی عمل خواهد کرد و اولین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و نفتی در ایران خواهد بود که نیازهای تخلیه و بارگیری سه صنعت عمده انرژی‏ بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم را پاسخگو خواهد بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: بندر پارسیان محصول مشترک قرارگاه خاتم و سازمان ایمیدرو زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که عملیات اجرایی فاز راه‌اندازی آن شامل ۱۵۰۰ متر موج شکن اصلی، ۴ پست اسکله با امکان تخلیه و بارگیری حدود ۹میلیون تن انواع کالا در سال است که ظرفیت شناورهایی تا ۱۰۰ هزار تن با حداکثر عمق آبخور ۱۷ متر در طراحی ‏ها لحاظ گردیده است و البته اسکله شماره پنج آن تکمیل شده است.

بندر پارسیان نخستین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و نفتی کشور است که تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته است.

نظر شما