شناسهٔ خبر: 44558065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سامانه ارائه خدمات الکترونیکی بنیاد مسکن در ۶۸۰ دهیاری فعال شد

گروه استانها-معاون منابع و توسعه مدیریت استاندار اردبیل گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با پیشتازی در ارائه خدمات غیرحضوری، سامانه خدمات الکترونیکی خود را در ۶۸۰ دهیاری استان فعال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از استانداری، یعثوب نژادمحمد بعدازظهر امروز در آیین راه‌اندازی سامانه  خدمات الکترونیکی اظهار داشت: به زودی تمام دهیاری‌های استان تحت پوشش این سامانه قرار گرفته و مردم با مراجعه به دهیاری‌ها خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله دستگاه‌هایی است که برای دریافت خدمات، ماهانه 2 الی 3 هزار نفر مراجعه‌کننده دارد.

معاون استاندار اردبیل با اشاره تصمیم ستاد استان مدیریت بیماری کرونا مبنی بر الکترونیکی کردن خدمات گفت: در این ستاد مقرر شده خدماتی که به مردم  ارائه می‌شود، در صورت داشتن قابلیت ارائه به صورت غیرحضوری، با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به صورت برون سپاری و یا سامانه الکترونیکی ارائه شود.

نژادمحمد اظهار کرد: الکترونیکی  کردن و برون سپاری خدمات می تواند از مراجعات مردم کاسته و باعث کاهش هزینه‌های مردم و ادارات شود.

وی گفت: در راستای الکترونیکی کردن خدمات ، 12 دستگاه به عنوان پایلوت انتخاب شده که این دستگاهها بالغ بر 75 درصد مراجعات مردم را به خود اختصاص می دهند.

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: دستگاه های تامین اجتماعی، بنیاد مسکن،شهرداری،کشاورزی، صمت، آب و برق از جمله این دستگاهها هستند.

وی افزود: این دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که خدمات خود را احصا و آنها که قابلیت برون سپاری دارند، با فراهم کردن بستر الکترونیکی، این خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه کنند.

نژادمحمد بیان کرد: در تامین اجتماعی  نیز بستر ارائه  30 خدمت فراهم شده و از آبان ماه تا بهمن ماه به صورت تدریجی به مردم معرفی و زمینه استفاده از آن مهیا می‌شود.

وی گفت:  با توجه به اینکه روزانه پنج هزار و 600 نفر برای دریافت خدمات مختلف به تامین اجتماعی مراجعه می کنند، با راه‌اندازی این سامانه 75 درصد از مراجعات این سازمان کاهش می یابد.

انتهای‌پیام/131/ش

نظر شما