شناسهٔ خبر: 44533893 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

استفاده از خوراک دام آماده مصرف نهاده‌ را ۱۵ درصد کاهش می‌دهد

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: توزیع نهاده‌های دامی در بین کارخانه‌های تولید خوراک دام آماده و استفاده از این خوراک که دارای استاندارد لازم است می‌تواند مصرف نهاده‌های دامی وارداتی را تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص توزیع نهاده‌های دامی و استفاده از خوراک دام آماده، گفت: توزیع نهاده‌های دامی در بین کارخانه‌های تولید خوراک دام آماده و استفاده از این خوراک که دارای استاندارد لازم است می‌تواند مصرف نهاده‌های دامی وارداتی را تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استفاده از خوراک دام آماده توسط مرغداران و دامداران خروج ارز از کشور را کاهش می‌دهد، ادامه داد: استفاده از خوراک آماده دام و طیور در مقیاس کل کشور اقدام اقتصادی بسیار بزرگی است و به افزایش کیفیت گوشت تولیدی کمک می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از دان و خوراک آماده برای دام و طیور ضریب تبدیل خوراک به گوشت را افزایش می‌دهد عنوان کرد: امیدواریم با کمک وزارت جهاد کشاورزی استفاده از دان آماده به کاهش واردات نهاده‌های دامی و اتکای بیشتر به تولید نهاده‌ها در داخل کشور منجر شود.

نظر شما