شناسهٔ خبر: 44524019 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تغییر تدریجی آئین نامه ارتقای دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: آئین نامه ارتقای دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس شاخص‌های مبتنی بر اهداف و فلسفه آموزش‌های مهارتی در حال تغییر است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره وضعیت مقالات پژوهشی در این دانشگاه، اظهار کرد: به علت اینکه بیشتر دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای عملی هستند تمرکز ما روی مقالات پژوهشی نیست.

او افزود: تجاری سازی آموزش، دانشجو پروری، افزایش مهارت، ثبت شرکت‌هایی که منجر به اشتغال می‌شوند، حضور استادان در صنعت، ابداعات، اختراعات، فناوری‌ها و نوآوری‌های متوسط و کوچک از اهداف دانشگاه فنی و حرفه است.

صالحی عمران تصریح کرد: آئین نامه ارتقای دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس شاخص‌های مبتنی بر اهداف و فلسفه آموزش‌های مهارتی در حال تغییر است و قصد داریم تا مهارت دانشجویان را در حوزه کاری افزایش دهیم.

او با بیان اینکه وجه آموزش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای محکم‌تر است، تاکید کرد: فعالیت‌های پژوهشی کمک زیادی به انتقال مهارت به دانشجویان می‌کند و  پژوهش را باید با رویکرد فنی و حرفه‌ای دید. مشاغل فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه پژوهش برای ما حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره ارتباط دانشگاه با صنعت، گفت: یکی از ویژگی‌های جذب اعضای هیئت علمی یا استادان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که حتما قبل از ورود به دانشگاه حدود یک سال در صنعت فعالیت داشته باشند و در این خصوص سابقه عملیاتی یا کارگاهی داشته باشند تا بتوانند دانشجویان را به صورت مهارتی آموزش دهند.

صالحی عمران با بیان اینکه یکی از راه‌های علمی برای ارتباط دانشگاه با اعضای هیئت علمی حضور متخصصان و مربیان در صنعت است، تاکید کرد: ارتباط دو سویه دانشگاه‌ها با صنعت امری لازم و ضروری در جهت توسعه و پیشرفت آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی مرتبط با رشته تحصیلی به بازار کار است.

 

نظر شما