شناسهٔ خبر: 44519358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دادگاه عالی آمریکا دادخواست تجدید نظر در نتایج انتخابات را رد کرد/ متحدان ترامپ به دنبال تغییر نتیجه انتخابات در کنگره

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-بالاترین نهاد قضایی این کشور از رسیدگی به دادخواست ایالت تگزاس مبنی بر عدم به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری انجام شده در تعدادی از ایالت ها خودداری کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، طبق تصمیم قضات ، آنها از پذیرش دادخواست تگزاس امتناع ورزیدند زیرا آنها اساسی در این دادخواست برای عدم قبول نتایج انتخابات در چهار ایالت دیگر آمریکا پیدا نكردند.
مایک گوئین ، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن ، گفت که جو بایدن و ستاد مبارزات انتخاباتی وی از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده ، که از رسیدگی به دادخواست تگزاس با تلاش برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرد ، تعجب نمی کنند.
به گفته گوین ، امتناع "قاطع و سریع" دیوان عالی کشور از رسیدگی به دادخواست دادستان کل تگزاس برای بطلان نتایج انتخابات در چهار ایالت "تعجب آور نبود". نمایندگان بایدن تلاش های تگزاس و جمهوری خواهانی را كه از این ایالت حمایت می كردند "بی اساس" خواندند.
کن پاکتون دادستان کل تگزاس پیش از این با طرح شکایت در دادگاه عالی خواستار بطلان انتخابات ریاست جمهوری در چهار ایالت آمریکا شده بود که جو بایدن در آنها ترامپ را با اختلاف اندکی شکست داده بود . در دادخواست او ، که توسط 17 ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان و بیش از 100 جمهوریخواه در کنگره حمایت می شد ، ، گفته می شود پنسیلوانیا ، جورجیا ، ویسکانسین و میشیگان قانون اساسی را نقض کردند زیرا مقامات آنها قوانین انتخاباتی را با دستاویز مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا تغییر دادند. ...
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دادخواست تگزاس حمایت کرده بود.

یک خودرو در مرکز نیویورک انبوه تظاهرکنندگان را زیر گرفت 
شبکه تلویزیونی NBC اعلام کرد یک خودرو در مرکز شهر نیویورک به انبوه تظاهرکنندگان حمله کرد و در نتیجه حداقل شش نفر زخمی شدند.
به گزارش رویترز، این حادثه پس از ساعت 4 بعدازظهر (ساعت 0.30 شنبه به وقت مسکو) در محله  منهتن نیویورک رخ داد. این اتومبیل به  انبوه معترضین که ظاهراً از زندانیان در حال اعتصاب غذا در زندان نیوجرسی دفاع می کنند، حمله کرد . راننده خودروی مهاجم بازداشت شد و اکنون در حال بازجویی از وی هستند.
شبکه تلویزیونی  NBC می گوید  حدود 40-50 نفر در تظاهرات شرکت کردند و حداقل شش نفر از آنها زخمی شدند. اعلام شده  زندگی آنها در معرض خطر نیست.
اداره پلیس شهر در توئیتر اطلاع داد  از ساکنان منطقه خواسته شده است تا از ورود به محل  وقوع حادثه خودداری کنند و تحقیقات در اینباره ادامه دارد.

تیراندازی به کلیسای منهتن نیویورک
رسانه های آمریکایی یکشنبه شب از تیراندازی به کلیسایی در منهتن نیویورک خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه های آمریکایی از وقوع تیراندازی در بیرون کلیسا منهتن نیویورک، پس از پایان مراسم دعا خبر داده ‌اند.
فردی که به سمت یک کلیسا در خیابان آمستردام در منطقه منهتن نیویورک تیراندازی کرده بود توسط پلیس این شهر کشته شد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که در جریان این تیراندازی هیچ افسر پلیس یا شهروند عادی آسیب ندیده است. 
هنگام وقوع تیراندازی از سوی مهاجم پلیس در محل حاضر بوده و سریعا وی را با شلیک گلوله از پا در می آورد.
جزئیاتی در خصوص انگیزه مهاجم از تیراندازی منتشر نشده است.

نشریه اشپیگل ترامپ را "بازنده سال" معرفی کرد
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس نشریه معروف اشپیگل آلمان روز پنجشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را بازنده سال معرفی کرد.
این مطلب که روز پنجشنبه منتشر شد، از رئیس جمهور آمریکا به خاطر خودداری از پذیرفتن شکستش در انتخابات ریاست جمهوری به رقیب خود جو بایدن انتقاد کرده و او را "مردی که هرگز هیچ اهمیتی به مصلحت مشترک نداده و تنها به یک چیز یعنی خودش اهمیت می‌دهد" توصیف کرد.
انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. ترامپ 232 رأی الکترال به دست آورد. ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرد. اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.

متحدان ترامپ به دنبال تغییر نتیجه انتخابات در کنگره 
در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا همچنان از پذیرش شکست در انتخابات علیرغم رد شدن شکایت‌های انتخاباتی‌‌اش سر باز می‌زند، گروه کوچکی از حامیان وفادار وی در کنگره در حال طرح‌ریزی برای چالش مرحله آخر در مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه ژانویه برای تغییر دادن نتیجه انتخابات به نفع وی هستند. به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، نبرد ششم ژانویه (17 دی) در کنگره می‌تواند به نمایشی نابسامان و عمیقا تفرقه‌انگیز ختم بشود که «مایک پنس» معاون ترامپ را در موقعیت دشواری قرار دهد و مجبور بشود یک بار و برای همیشه شکست ترامپ را تایید کند.
گروهی از متحدان رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان قصد دارند در رای گیری ششم ژانویه در کنگره برای تایید نتیجه آرای الکترال، نتایج آرای برخی ایالت‌ها را به چالش بکشند و از این طریق انتخابات را به نفع ترامپ تمام کنند
 در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا همچنان از پذیرش شکست در انتخابات علیرغم رد شدن شکایت‌های انتخاباتی‌‌اش سر باز می‌زند، گروه کوچکی از حامیان وفادار وی در کنگره در حال طرح‌ریزی برای چالش مرحله آخر در مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه ژانویه برای تغییر دادن نتیجه انتخابات به نفع وی هستند.
این در حالی است که کارشناسان حقوقی و حتی هم‌حزبی‌های ترامپ معتقدند این تلاش محتوم به شکست است. به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، نبرد ششم ژانویه (17 دی) در کنگره می‌تواند به نمایشی نابسامان و عمیقا تفرقه‌انگیز ختم بشود که «مایک پنس» معاون ترامپ را در موقعیت دشواری قرار دهد و مجبور بشود یک بار و برای همیشه شکست ترامپ را تایید کند.
همچنین انتظار می‌رود این نبرد نحوه دیدگاه پایگاه ترامپ به انتخابات را در سال‌های آینده شکل بدهد و محک سخت دیگری درباره میزان وفاداری جمهوری‌خواهان باشد که به طور خصوصی ابراز امیدواری کرده‌اند رای‌گیری مجمع گزینندگان در روز دوشنبه آتی حرف آخر درباره نتیجه انتخابات 2020 باشد.
بنابر این گزارش، برای پنس که به عنوان معاون رئیس‌جمهور در قانون اساسی وظیفه دارد نتایج را شمارش و برنده را اعلام کند، این قسمت می‌تواند سخت باشد زیرا باید بین وفاداری به ترامپ و وظایفش طبق قانون اساسی و ملاحظات درباره آینده سیاسی خود، تعادل ایجاد کند.

وکیل دموکرات: 59 دادخواست ترامپ برای ابطال آرای انتخابات شکست خورد 
یک وکیل دموکرات آمریکایی در گزارشی گفت که ستاد ترامپ پس از انتخابات تا کنون 60 شکایت برای ابطال نتایج انتخابات در چند ایالت مطرح کرده که 59 شکایت با شکست مواجه شده است. «مارک الیاس» وکیل دموکرات در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که در حال حاضر هیچ دادخواست بدون حکمی از سوی ترامپ یا متحدان وی در هیچگونه دادگاهی در آمریکا وجود ندارد.
یک وکیل دموکرات آمریکایی در گزارشی گفت که ستاد ترامپ پس از انتخابات تا کنون 60 شکایت برای ابطال نتایج انتخابات در چند ایالت مطرح کرده که 59 شکایت با شکست مواجه شده است.
 «مارک الیاس» وکیل دموکرات در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که در حال حاضر هیچ دادخواست بدون حکمی از سوی ترامپ یا متحدان وی در هیچگونه دادگاهی در آمریکا وجود ندارد.
وی همچنین گفت که تنها پرونده‌ای که همچنان باقی مانده درخواست تجدیدنظر ترامپ درباره رد یکی از دادخواست‌هایش بوده است.
تا کنون و در صورتی که ترامپ دادخواست جدید دیگری را ارائه ندهد، وی و متحدانش 60 دادخواست برای ابطال نتایج آرا در چند ایالت داشته‌اند که 59 دادخواست آنها با شکست مواجه شده است.
دادگاه عالی ایالت جورجیا امروز نیز دادخواست تجدید نظر ارائه شده توسط ستاد دونالد ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات در این ایالت را رد کرد.
روز گذشته نیز قاضی فدرال ایالت «ویسکانسین» در آمریکا دادخواست انتخاباتی ترامپ مبنی بر لغو پیروزی «جو بایدن» را رد کرد.

ترامپ: درباره شرکت در مراسم تحلیف بایدن فعلا حرف نمی‌زنم
ترامپ در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» در پاسخ به سوالی درباره حضورش در مراسم تحلیف بایدن گفت: «نمی‌خواهم اکنون در مورد این صحبت کنم که در مراسم تحلیف شرکت می‌کنم یا نه». رئیس جمهور آمریکا افزود از  ستاد انتخاباتی او به مطرح کردن ادعای تقلب و اقدامات قانونی دراین‌باره ادامه خواهند داد. ترامپ افزود با اینکه دیوان عالی آمریکا رسیدگی به پرونده انتخاباتی چهار ایالت کلیدی را رد کرده است، او همچنان چالش‌های جدیدی را علیه نتیجه انتخابات رو خواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا با امنتاع از پاسخ به سوالی درباره شرکت در مراسم تحلیف رقیب دموکراتش گفت، به پیگیری شکایاتش علیه تقلب در انتخابات ادامه می‌دهد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در اظهاراتی، شرکت در مراسم تحلیف «جو بایدن» پیروز انتخابات امسال از منظر رسانه‌ها را رد نکرد.
ترامپ در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» در پاسخ به سوالی درباره حضورش در مراسم تحلیف بایدن گفت: «نمی‌خواهم اکنون در مورد این صحبت کنم که در مراسم تحلیف شرکت می‌کنم یا نه»

بازداشت 33 نفر در جریان تنش‌های انتخاباتی آخر هفته در واشنگتن
رسانه‌های آمریکایی از بازداشت حداقل 33 نفر در جریان درگیری‌ها و تنشهای خیابانی روزهای شنبه و یک شنبه در واشنگتن خبر داده‌اند.
 رسانه‌های آمریکایی از بازداشت حداقل 33 نفر در جریان اعتراضات حامیان و مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در آخر هفته در واشنگتن دی سی پایتخت ایالات متحده خبر داده‌اند

تعطیلی مجلس ایالتی میشیگان از بیم رفتارهای خشن طرفداران ترامپ
در حالیکه الکتورهای ایالت میشیگان امروز (دوشنبه)، نتیجه انتخابات را به نفع «جو بایدن» نهایی می‌کنند، ساختمان کنگره ایالتی به واسطه تهدید به خشونت تعطیل شده است.
 در حالیکه نمایندگان مجمع گزینندگان (الکتورها) تا ساعاتی دیگر برای نامزد پیروز در ایالات خود رأی می‌دهند و نتایج انتخابات سوم نوامبر 2020 (13 آبان) ریاست‌جمهوری آمریکا را به نفع «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها نهایی می‌کنند، برخی تهدید به خشونت‌ها از جانب طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موجب شده است که برای حفظ امنیت نمایندگان ایالتی و 16 الکتور ایالت «میشیگان»، ساختمان مجلس این ایالت تعطیل باشد.
بنا بر گزارش شبکه «ای بی سی نیوز»، مقام‌های ایالت میشیگان می‌گویند که به توصیه نیروهای امنیتی تصمیم گرفتند در حالیکه امروز (دوشنبه)، الکتورها در ساختمان سنای ایالتی تشکیل جلسه می‌دهند تا رأی خود را به نفع بایدن که با اختلاف 154 هزار رأی در این ایالت پیروز شده است، نهایی کنند، مجلس ایالتی را تعطیل کنند.
تعطیلی مجلس ایالتی میشیگان در شرایطی صورت گرفته که در روزهای گذشته، طرفداران و مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان تظاهرات‌های مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با یکدیگر درگیر شده‌اند و تعدادی نیز بازداشت شدند.
«امبر مک‌کن» یکی از سخنگویان «مایک شرکی» رهبر اکثریت سنای ایالت میشیگان مدعی است که تعطیلی مجلس ایالتی ربطی به اعتراضات پیش‌بینی شده مقابل ساختمان کنگره ایالتی ندارد.
در حالیکه الکتورهای ایالت میشیگان امروز (دوشنبه)، نتیجه انتخابات را به نفع «جو بایدن» نهایی می‌کنند، ساختمان کنگره ایالتی به واسطه تهدید به خشونت تعطیل شده است.

نظر شما