شناسهٔ خبر: 44515462 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

روحانی: بار مسئولیت دولت را در سخت‌ترین شرایط یک قرن اخیر بر عهده گرفتیم

رئیس جمهور با بیان اینکه خدا را شکرگزارم که بار مسئولیت اداره کشور را در سخت‌ترین شرایط یک قرن گذشته بر دوش ما گذاشت، گفت: دولت را در سخت‌ترین شرایط بعد از جنگ؛ یعنی رکورد تورمی تحویل گرفتیم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسن روحانی ‌رئیس‌جمهور،‌عصر امروز (دوشنبه ۲۴ آذر) در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: هفت سال و چندماه از دولت گذشته و هفت ماه و چند روز باقی مانده است. خدا را شکرگزارم که بار مسئولیت اداره کشور را در سخت‌ترین شرایط یک قرن گذشته بر دوش ما گذاشت و امروز با وجود جنگ اقتصادی و ویروس کرونا ، ‌سخت‌ترین روزها و ماه‌هایی است که بر مردم عزیز کشور ما می‌گذرد و دولت در سخت‌ترین شرایط بار مسئولیت را برای اداره کشور بر دوش دارد.

وی افزود: باید هفت سال گذشته را به دو قسمت تقسیم کنیم؛ دوران قبل از جنگ تحمیلی اقتصادی و دوران جنگ تحمیلی اقتصادی. در دوران قبل از جنگ تحمیلی اقتصادی، دولت را در سخت‌ترین شرایط بعد از جنگ؛ یعنی رکورد تورمی تحویل گرفتیم.

** در سال ۹۳ دچار کم‌ترین درآمد نفتی شدیم

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد اقتصادی ما منفی ۷.۷ درصد بود و تورم ۳۰ درصد بود که بعد از جنگ سابقه ندارد، گفت: تورم را به ۱۵ درصد کاهش دادیم و رشد اقتصادی ما علی رغم اینکه در بدترین شرایط درآمد نفتی قرار داشتیم رقم خورد. این درآمد قبل از دولت یازدهم حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال بود و در دوران دولت ما در بهترین شرایط،‌ مساوی با بدترین شرایط دولت قبل بوده است. یعنی سال ۹۱ و به طور متوسط در سال‌هایی که درآمد نفت ما خوب بوده، حدود ۵۲ میلیون دلار بوده است. علی رغم اینکه در سال ۹۳ دچار کم‌ترین درآمد نفتی شدیم و از صد و خرده‌ای میلیون دلار به ۳۰ و از ۳۰ هم کاهش بیشتری پیدا کرد.

 

نظر شما