شناسهٔ خبر: 44485606 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رد پای ترامپ در تحریک خشونت‌های انتخاباتی

رئیس گروه راست افراطی «پسران مغرور» که به نفرت پراکنی و خشونت معروفند، پیش از اعتراضات هزاران نفری روز شنبه طرفداران ترامپ در واشنگتن، به کاخ سفید دعوت شده بود.

صاحب‌خبر -

 «انریکه تاریو» رئیس گروه راست افراطی «پسران مغرور» روز شنبه، همان روزی که هزاران نفر از طرفداران ترامپ برای اعتراض به رای دیوان عالی آمریکا به خیابان‌های واشنگتن آمدند، به کاخ سفید رفته بود.

به گزارش «ایندیپندنت»، او در شبکه اجتماعی «پارلر» که با شبکه توییتر رقابت می‌کند، نوشت: «دعوت دقیقه نودی به مکانی نامعلوم.» او در ادامه از این دعوت ابراز خرسندی کرده و هشتگ Trump۲۰۲۰ را قرار داده است.

وی در پستی دیگر نوشت: «هرگز فکر نمی‌کردم به اینجا بیایم.» او زیر این پست تصویری از ووردی اصلی کاخ سفید را قرار داده است.

یک سخنگوی کاخ سفید حضور تاریو در کاخ سفید را تکذیب کرد. طبق بیانیه‌ای که «نیویورک پست» از آن خبر داد، وی گفت: او با رئیس‌جمهور ملاقاتی نداشته و به کاخ سفید دعوت نشده است.

گروه افراطی طرفدار برتری سفیدپوستان «پسران مغرور» از حامیان پر و پا قرص ترامپ محسوب می‌شود و به نفرت پراکنی و اعمال خشونت در اعتراضات معروف است. این گروه پیشتر به عدم پذیرفتن نتیجه انتخابات در صورت شکست ترامپ تهدید کرده بود.

ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر در این کشور، هواداران او را برای تظاهرات تحریک کرده و منابع محلی بامداد یکشنبه (به وقت تهران) از وقوع درگیری‌های خشن بین هواداران و مخالفان ترامپ در میدان بزرگ «بی‌اِل‌اِم» در شهر واشنگتن خبر دادند.

همچنین هزاران نفر از طرفداران خشمگین رئیس‌جمهور آمریکا که حکم دیوان عالی این کشور آخرین امیدهای آن‌ها برای باقی ماندن ترامپ در قدرت را از بین برده، شنبه به خیابان‌های شهر المپیا، مرکز ایالت واشنگتن و مرکز چند ایالت دیگر آمریکا آمدند تا برخلاف شواهد به آنچه انتخابات سرقت شده می‌دانند، اعتراض کنند.

در پی وقوع درگیری‌های خشن میان طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا با مخالفان وی در ایالت واشنگتن، چهار نفر در حمله با سلاح سرد زخمی شدند و یک نفر هدف گلوله قرار گرفت.

ایالت تگزاس به همراه ستاد ترامپ در دادخواستی که به دیوان عالی آمریکا ارائه کردند خواستار ابطال نتیجه انتخابات در ۴ ایالت کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند که در تمامی این ۴ ایالت کلیدی، بایدن پیروز انتخابات اعلام شده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد اما ترامپ تاکنون از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید کرده است که بایدن با تقلب بعنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

 

نظر شما