شناسهٔ خبر: 44464389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

تقدیر وزیر صمت از اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه رفع تعهد ارزی

موج نیوز

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از رتبه بسیار خوب اصفهان در زمینه رفع تعهد ارزی قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا رزم حسینی با تقدیر از اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه رفع تعهد ارزی گفت: با توجه به اقداماتی  دولت در ماه های گذشته در زمینه واردات  در قبال صادرات داشته است  ، در ماه های آینده شاهد افزایش  میزان صادرات خواهیم بود. وی تاکید کرد:صادرکنندگان به منزله مجاهدین اقتصادی هستند و  با وارد کردن ارز به کشور در نهایت منجر به افزایش تولید می شود از اینرو  وزارت صمت به دنبال  روان گری مسیر واردات و صادرات است.

وی با تاکید بر این نکته که استان اصفهان در حوزه صنعت و تولید  رتبه ممتازی در سطح کشور دارد ، بیان کرد: اصفهان نقش خطیری که در اقتصاد  صنعتی کشور دارد،  و پیشرفت های خوبی در حوزه صنعت ، معدن و تجارت داشته است. از این رو به دلیل  این  شرایط ویژه  همواره مورد توجه مقامات ملی بوده  و خواهد بود.

علیرضا رزم حسینی  ضمن بیان این نکته که کشور در حال حاضر در شرایط  خاصی قرار دارد گفت: افزایش نرخ ارز موجب گرانی کالا ها شد . نقدینگی تولید شده در اقتصاد نیز  باعث شده است واسطه هایی درمیان تولید کنندگان و صادرکنندگان بوجود بیاید و   تورم بیشتری را رقم زده است با این وجود هدف ما افزایش کالا در بازار علیرغم تورم و گرانی هاست.

وزیر صنعت ، معدن ، تجارت همچنین  از عرضه  بسته  تامین مالی در حدود صد میلیارد تومان در بورس  با هدف  هدایت  بخشی از نقدینگی به سمت تولید  و همچنین   برخی اقدامات وزارت صمت به منظور  هموار کردن راه برای فعالان اقتصادی در حوزه واردات صادرات خبر داد.

وزیر صمت  ابراز امیدواری کرد: روال صدور و تمدید کارت های بازرگانی با اقدامات انجام شده  مرحله به مرحله آسانتر شود و با استفاده از سامانه تجارت   تحول خوبی  در آینده کشور رقم بخورد.

به گزارش موج؛ در این نشست که  با رعایت کامل ضوابط و شیوه نامه های محافظتی در برابر شیوع کرونا برپا شد،  فعالان اقتصادی استان اصفهان  به بیان مشکلات و موانع موجود بر سر  راه  تولید و همچنین واردات و صادرات پرداختند و از وزیر صمت خواستند تا برای حل این  معضلات اقدام کند. رزم حسینی نیز این وعده را داد تا برای رفع این موانع اقدام کند و نتایج را  اعلام کند.

اتاق اصفهان

نظر شما