شناسهٔ خبر: 44451825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

دشمن در جدایی حوزه و دانشگاه ناموفق بود

حوزه/امام جمعه یاسوج گفت: حوزه و دانشگاه دو بال و پایگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در پیام جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به سوره لقمان آیه ۳۳ از این سوره مبارکه اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ای مردم حلال و حرام را رعایت کنید، واجبات خدا را ا انجام دهید و از محرمات پرهیز کنید و بترسید از روزی که نه پدری می‌تواند مکافات عمل فرزند را بپذیرد و نه فرزند می‌تواند مکافات عمل پدر را بپذیرد. روز قیامت روز پاسخگویی به اعمال و اندیشه هاست و آن روز فرا خواهد رسید.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: هوسرانی در دنیا انسان را از مسیر انسانیت و اطاعت از خدا خارج می کند؛ منظور این نیست که انسان دنبال زندگی و رزق و روزی نرود، بلکه باید زحمت کشید، اما قوانین خدا را هم رعایت کرد. امیرمومنان(ع) می‌فرماید دنیا تواماً زشتی و زیبایی‌ها را جلوی چشم انسان آورده است و خوبی و بدی را به وضوح نشان می‌دهد، به شرطی که انسان دنیا را به خوبی بفهمد و گرفتار ظواهر آن نشود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از پیام جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: سخن‌چینی بدترین رفتار و اعمال است و هنگامی بدتر می شود که فرد سخن چین ادعای مسلمانی و شیعه بودن هم داشته باشد. خیلی از درگیری‌ها به خاطر همین سخن چینی است.

حسینی در ادامه به ارتحال عالم ربانی آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین اشاره کرد و گفت:  ایشان شخصیت برجسته نظام، یار امام و انقلاب، ولایتمدار و از اساتید بزرگ حوزه بود که سال ها رئیس قوه قضائیه و عضو فقهای شورای نگهبان بود و با شجاعت و جسارت  از انقلاب و ولایت فقیه دفاع می‌کرد. چنین شخصیتی کم نظیر است.

وی به ۲۷ آذر روز جهانی عاری از خشونت و افراط گرایی اشاره کرد و گفت: تا تفکر آمریکایی و وهابی در دنیا هست، ظلم و ستم وجود دارد. امروز داعش و تکفیری ها از نظر فکر و اندیشه توسط وهابی‌ها تغذیه شده و از نظر مالی توسط استکبار جهانی حمایت می‌شوند و مسئولان آمریکایی اعتراف کردند که داعش  را ما به وجود آوردیم.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: تا استکبار و تفکر وهابی هست، افراطی گری هم وجود دارد. خشونتی که در دنیا می‌بینیم ریشه آن در آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌هاست؛ تفکر صهیونیستی تفکری افراطی و خشونت گراست و دیدیم که دست صهیونیست‌ها در شهادت شهید دانشمند ما فخری‌زاده مشهود بود.

وی با یادی از شهید آیت‌الله مفتح پایه گذار وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: حوزه و دانشگاه دو بال و پایگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می شوند. این دو پایگاه مهم در کنار هم قرار گرفتند و برای پیشرفت انقلاب زحمت کشیدند، البته دشمن هم از همان ابتدا برای جدایی میان این دو پایگاه تلاش کرده است که تاکنون موفق نشده است.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: وقتی امام(ره) قیام کرد حوزه و دانشگاه به میدان آمدند و دیدیم که دوران ذلت و خفت پایان یافت و دوران عزت و شکوفایی آغاز شد و به برکت نظام و حضور مردم کمر استکبار و استعمار و ابهت آمریکا شکسته شد.

انتهای پیام/

نظر شما