شناسهٔ خبر: 44450624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

کنایه‌ی قوچانی به پان ترک‌ها و اردوغان

صاحب‌خبر -

محمد قوچانی، سردبیر روزنامه‌ی سازندگی، در یادداشت کوتاهی در اینستاگرام در واکنش به اظهارات اردوغان نوشت:

در نبود سیاستمداران و روشنفکران ملی در ایران ، ترک تازی های همسایه صورت تازه ای به خود می گیرد . در برابر سکولاریسم و میلیتاریسم کمالیستهای ترکیه ، سیاست ورزی رجب طیب اردوغان برای من همیشه درس آموز و عبرت آموز بوده است ، اما به عنوان یک ایرانی معتقدم تنها جواب نوعثمانی گری ، نو صفوی گری است .

نه احیای حکومت صفویه ( که اشتباهات بسیار داشت ) که اصلاح آن و احیای میراث آن در عصر مدرن همان طور که اردوغان از عثمانی گری به” نو ” عثمانی گری رسیده است .

احیای میراثی که ایران زمین را پس از هزار سال تجزیه در اثر حمله تازیان و ترکان متحد ساخت و فارس و ترک و کرد و ارمنی و گرجی و گیلک و لر و عرب را ذیل ایرانشهر قرار داد و کشور کوروش و داریوش را احیا کرد .

مرگ امر ملی در ایران چه در میان سیاستمداران چه در بین روشنفکران جهان وطن سبب شده است اکنون اردوغان جرات کند و نه تنها به تحریف تاریخ اران و آذربایجان به عنوان جان ایران ادامه دهد ، بلکه سودای ارس کند .

می دانم که پان ترک ها ( نه آذری ها و ترکان ایران زمین که رکن این سرزمین از صفویه تا مشروطه اند ) به این صفحه هجوم می کنند اما آیا جای آن ندارد به اندازه حمله به حق هم میهنان لر به فلان خانم بازیگر به علت توهین به دختران لر ، اکنون همه ی ما ایرانیان به خصوص آذربایجانیان و ترکان ایران به رییس جمهوری ترکیه یادآوری کنیم و هشتگ راه بیاندازیم که آن سوی ارس اگر چه امروز در اثر دست اندازی روس ها، دولتی مستقل است اما هیچگاه از فرهنگ و تمدن ایران زمین جدا نبوده و نیست که به قول حکیم نظامی گنجوی شاعری که جمهوری آذربایجان او را میخواهد مصادره کند : ” همه عالم تن است و ایران دل / نیست گوینده زین قیاس خجل – چون ایران دل زمین باشد / دل ز تن به بود ، یقین باشد “.

آقای اردوغان ! حتی در دربار عثمانی هم فارسی سخن می گفتند …

هشداری به مناسبت ۲۱ آذر

پاسخ ظریف به رئیس جمهور ترکیه: آیا اردوغان نفهمید

انتهای پیام

نظر شما