شناسهٔ خبر: 4443170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

فعال سازی سیم کارت های قطع شده با مراجعه به دفاتر امور مشترکان

صاحب‌خبر -


  غلامرضا داداش زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با تاکيد براينکه فاز اخذ کدملي سيم کارتها به اتمام رسيده است،اظهار کرد: از ۲۳ فروردين ماه جاري، احراز هويت مشترکان و مطابقت کدملي آنها آغاز مي شود.

به گزارش فرهيختگان آنلاين(FDN.IR)، وي در مورد سيم کارتهايي که ارتباطشان از ۸ فروردين ماه امسال قطع شده است،گفت: بعد از تاريخ هشتم فروردين امسال، مشترکاني که قطع ارتباط شده اند مي توانند از طريق مراجعه به دفاتر امور مشترکان، نسبت به فعالسازي سيم کارت خود اقدام کنند.

داداش زاده تصريح کرد: ارزيابي ما اين است که اغلب افرادي که کدملي خود را به بانک اطلاعاتي اپراتور ارسال نکردند، قطعا سيم کارت به نام خودشان نبوده است. لذا در مورد ارائه مدرک به مشکل برخورد خواهند کرد و اين همان چيزي است که باعث شناسايي سيم کارتهاي فاقد هويت مي شود.

معاون رگولاتوري با اشاره به بخش دوم اجراي ساماندهي سيم کارتهاي موجود در بازار تلفن همراه گفت: به زودي ساماندهي افراد حقيقي که بيش از ۱۰ سيم کارت دارند را نيز در دستور کار قرار خواهيم داد.

وي با تاکيد براينکه براساس قانون مجاز نيست که يک فرد حقيقي بيش از ۱۰ سيم کارت به نام خود داشته باشد افزود: پس از احراز هويت اين مشترکان و ساماندهي سيم کارتها، نسبت به قطع اين سيم کارتها نيز اقدام خواهد شد.
*باشگاه خبرنگاران

نظر شما