شناسهٔ خبر: 44386962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۰ میلیون نفر در کشور در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

گروه استان‌ها- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون نفر در کشور در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، بافت فرسوده و تاریخی زندگی می‌کنند گفت: ۱۴۸ هزار هکتار بافت ناکارآمد در کشور وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مهدی عبوری عصر امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان، با بیان این‌که بیش از 148 هزار هکتار بافت فرسوده، سکونتگاه غیر رسمی و ناکار آمد در کشور وجود دارد اظهار داشت: در حال حاضر 790 پروژه جاری با یک هزار میلیارد تومان به طور مستقیم از طرف وزارت راه و شهرسازی و 12 هزار میلیارد تومان نیز از محل اقدام مشترک با دستگاه‌های خدمات رسان، ادارات تابعه دولت و شهرداری‌ها در دست اقدام است.

وی با اشاره به لزوم توسعه خدمات زیر بنایی و روبنایی در مناطق بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و تاکید بر مشوق‌های نوسازی بافت‌های فرسوده، افزود: 20 میلیون نفر در سطح کشور در بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی، ناکار آمد و تاریخی زندگی می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور با اشاره به اینکه با هماهنگی شهرداری صدور پروانه در بافت‌های فرسوده تا 100 درصد و هزینه‌های نظام مهندسی تا 50 درصد رایگان است گفت: در طول 10 سال، 2 هزار و 700 محله بافت فرسوده در کشور نوسازی و ساماندهی خواهد شد.

وی با بیان این‌که مشوق‌ها برای بهسازی بناهای موجود در بافت فرسوده به مالکان پرداخت می‌شود، عنوان کرد: تسهیلات مذکور در سراسر کشور، در کلانشهرها و مراکز استان‌ها و شهرهای بالا و زیر 200 هزار نفر جمعیت متفاوت است. 

عبوری با اشاره به این‌که میزان تسهیلات نوسازی پرداخت شده در شهر زنجان به میزان 220 میلیون تومان است، عنوان کرد: بخشی از تسهیلات با سود 9 درصد و بخشی دیگر با سود 18 درصد پرداخت می‌گردد.

وی با اشاره به این‌که میزان تسهیلات در شهر‌های بالای 200 هزار نفر 50 میلیون تومان با سود 9 درصد و مابقی با سود 18 درصد پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در شهر‌های زیر 200 هزار نفر جمعیت نیز تسهیلات 180 میلیون تومان است که 40 میلیون تومان از مبلغ مذکور با سود 9 درصد و مابقی با سود 18 درصد پرداخت می‌شود. 

انتهای پیام/ ع

نظر شما