شناسهٔ خبر: 44364810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس قوه قضائیه در دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی:

هر نوع ذوق‌زدگی برای مذاکره با آمریکا خطاست

رئیس قوه قضائیه گفت: ضدیت با استکبار و استعمار، رمز عزت ماست و در شرایط فعلی، هر نوع ذوق‌زدگی برای رابطه با آمریکا خطاست.

صاحب‌خبر -



به گزارش خبرگزاری میزان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در  دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: آمریکای امروز به مراتب ضعیف‌تر از ۱۶ آذر سال ۳۲ و یا چهار سال پیش است. رسوایی که امروز آمریکایی‌ها در غرب به بار آوردند رسوایی است که با هیچ چیز پوشیده نمی‌شود و این رسوایی روز به روز بیشتر می‌شود.
رئیسی افزود: در این شرایط نشان ذوق‌زدگی برای مذاکره با آمریکا امری سخت نادرست و خطاست و بزک کردن آمریکا به عنوان آمریکای خوب و بد، امر خطایی است.
وی ادامه داد: ظلم و خوی استکباری، جمهوری‌خواه و دموکرات نمی‌شناسد و جمهوری اسلامی امروز بیش از هر زمانی در منطقه و کشور از قدرت برخوردار است.
رئیس قوه قضائیه بیان داشت: تنها راه برخورد با استکبار را نسخه رهبر انقلاب یعنی ایران قوی می‌دانیم و آنچه آمریکا را مایوس می‌کند و دشمن را به عقب‌نشینی وادار می‌کند این قوت ایران اسلامی است. رئیسی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به داشتن مولفه‌هایمان در جایگاه عزت و اقتدار قرار داریم که این عزت بایستی حفظ شود.
وی با بیان اینکه آنچه پالس ملت و جنبش دانشجویی ماست پالس مقاومت و ایستادگی و دفاع از مردم است، گفت: موضع شهید فخری‌زاده‌ها و شهید سلیمانی‌ها پالس ملت ایران است و اگر بخواهیم از شهید فخری‌زاده ترجمانی کنیم باید بگوید چهره و نماد خنثی‌سازی تهدید‌ها و تحریم‌هاست.
افزایش سرعت رشد دادرسی الکترونیکی
رئیس دستگاه قضا یادآور شد: در ارتباط با مسئله دولت الکترونیک یا دادرسی الکترونیک کار‌هایی که از قبل انجام شده بود در این دوره سرعت بیشتری گرفت. ۱۴۰۰ اتاق الکترونیک تشکیل و بیش از ۳۰ سامانه جدید راه‌اندازی شد.
رئیسی ادامه داد: دستورالعمل ابلاغی مرتبط با سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها تنها یک دستورالعمل نبود. این دستورالعمل رونمایی و اعلام شد و برای آن سازوکار تعیین گردید. این دستورالعمل در تمام کشور در حال فعال شدن است.
وی افزود: پیگیری پرونده دانشگاه الزهرا در ده‌ونک را به وزارت دادگستری واگذار کردیم. یک طرف موضوع، دولت است و فرصتی تعیین شده تا دولت مسئله را حل کند ما هم وفق قانون پیگیری می‌کنیم.
همّ و غمّ من اجرایی شدن سند تحول قوه قضائیه تا پایان دوره ۵ ساله است
رئیس قوه قضائیه گفت: اجرای سند تحول از روز تصدی مسئولیت بنده، آغاز شده است. ابلاغ بیش از ۷۰ دستورالعمل و بخشنامه و انجام اقدامات تحولی در راستای اجرای سند تحول بوده است. نسخه ارتقایافته سندتحول به‌زودی منتشر می‌شود و هم وغم من اجرایی شدن این سند تا پایان دوره پنج ساله است.
در حوادث آبان ۹۸، بین اعتراض و اغتشاش
فرق قائل شدیم
رئیسی اظهار داشت: درخصوص حوادث آبان ۹۸، در رسیدگی به پرونده‌ها، بین اعتراض و اغتشاش در عمل، فرق قائل شدیم. کمیته ویژه دستگاه قضایی برای رسیدگی به حوادث آبان‌ماه که از همان ابتدا تشکیل شد، همچنان در حال پیگیری و رسیدگی به قصور و تقصیرهاست، عدم اعلام در این زمینه به معنای عدم اقدام نیست.

نظر شما