شناسهٔ خبر: 44364696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

سردار فدوی در برنامه روز دانشجو:

تبریک برجام توسط سردار جعفری و سردار فیروزآبادی اشتباه بود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: تبریک سردار جعفری برای تصویب برجام از سمت کل سپاه نبوده و ایشان اشتباه کردند؛ ما همان موقع هم مخالف بودیم؛ ایشان فرمانده کل سپاه بودند ولی الزامی نداشتند که در اظهار نظر شخصی نظر کل افراد را بپرسند.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»،  سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در بخشی از برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

یکی از دانشجویان گفت ما معمولا درمورد بعضی از سیاسیون می گوییم باری به هر جهتند؛ اما اگر برگردیم به سال 94 که برجام تصویب شد، سردار جعفری و سردار فیروزآبادی به آقا و مردم تبریک گفتند؛ بعد از اعتراض دانشجویان، آقا هم فرمودند تبریک‌ها بی‌معنی است.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: تبریک از سمت کل سپاه نبوده و ایشان اشتباه کردند؛ ما همان موقع هم مخالف بودیم؛ ایشان فرمانده کل سپاه بودند ولی الزامی نداشتند که در اظهار نظر شخصی نظر کل افراد را بپرسند.‌

یکی دیگر از دانشجویان خطاب به سردار فدوی گفت: مهمترین مولفه‌ی انتقام، بازدارندگی است؛ اگر انتقام سخت می‌گرفتیم دشمن جرات می کرد دانشمند ما را ترور کند؟

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در همه دنیا سه مرحله برقرار است اولین مرحله دفاع است، دومین مرحله بازدارندگی، مرحله سوم هم این است که دشمن شما دنبال بازدارندگی خودش باشد. انقلاب اسلامی از این توان برخوردار هست؛ ما در ابتدا در خانه‌های خود با امریکا می جنگیدیم الان در جاهایی با او می جنگیم که سالها خانه استکبار بوده است.

جزئیات ترور شهید فخری‌زاده از زبان جانشین فرمانده کل سپاه

سردار فدوی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص ترور فخری‌زاده  گفت: ۱۱ پاسدار همراه شهید فخری‌زاده به عنوان تیم حفاظتی بودند و انفجار نیسان برای از بین بردن مجموعه حفاظت بود.

وی ادامه داد: تیربار ماهواره‌ای و آنلاین کنترل می‌شد و تروریستی در صحنه نبود؛ ۱۳ تیر از تیربار شلیک شد و تیربار با دوربین پیشرفته روی چهره شهید فخری‌زاده زوم بود و از هوش مصنوعی کمک گرفته بودند. این تیربار فقط روی چهره شهید فخری‌زاده متمرکز بود و همسر شهید با وجود اینکه در فاصله ۲۵ سانتی‌متری شهید بود، تیر نخورده است؛ فردی از دشمنان در صحنه نبود تا به محافظان شلیک کند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: شهادت فخری زاده هم به دلیل تیری بوده که به کمر ایشان اصابت کرده و موجب قطع نخاع وی شده است.

سردار فدوی همچنین در خصوص حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: قول می‌دهیم که حکم مقصران در سقوط هواپیما تا پیش از سالگرد این اتفاق صادر و دیه و بیمه به نرخ بین‌الملل تا قبل از سالگرد شهادت ایرانیان این هواپیما به خانواده‌ها پرداخت شود‌.

نظر شما