شناسهٔ خبر: 4430367 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

امدادرسانی هلال‌احمر به ۴۴۹ حادثه دیده در زنجان

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۶ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر زنجان در جاده‌ها مستقر هستند، اظهار کرد: امدادرسانی‌های مذکور در قالب ۱۰ مورد حادثه برف و کولاک بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۶ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر زنجان در جاده‌ها مستقر هستند، اظهار کرد: امدادرسانی‌های مذکور در قالب ۱۰ مورد حادثه برف و کولاک بوده است. همچنین طی همین مدت زمان، ۱۰۷ نفر نیز در پایگاه‌های امداد جاده‌ای و مساجد استان اسکان یافتند.

 

این مسئول با بیان اینکه حوادث ۷۲ ساعت گذشته در محورهای ماه‌نشان – ایجرود، محور خدابنده – ابهر، آزادراه زنجان – قزوین و طارم به وقوع پیوسته است، ادامه داد: برودت هوا و ریزش نزولات جوی باعث شد که طی دو شب گذشته، ۱۴۲ دستگاه خودرو در راه بمانند و نیازمند امدادرسانی باشند.

 

وی، تعداد تیم‌های عملیاتی اعزامی برای خدمات‌رسانی به در راه ماندگان را ۱۰ تیم عنوان کرد و افزود: در این ماموریت‌ها، ۱۰ دستگاه آمبولانس و خودروی کمک‌دار نیز به کار گرفته شد.

 

میرزایی در ادامه تصریح کرد: پنج‌شنبه ۲۷ دی‌ماه، ساعت ۱۹:۵۵ خودروی زن باردار روستایی میان برف و کولاک گیر کرده بود که امدادگران جمعیت هلال‌احمر ابهر به کمک این زن شتافتند؛ در واقع تیم سیار منطقه کینه‌ورس، با یک دستگاه آمبولانس کمک‌دار در میان برف و کولاک شدید به ۲۵ کیلومتری محور ابهر – قیدار رفتند و زن باردار را به بیمارستان رساندند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تاکید کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و افزایش برف و کولاک در اکثر نقاط استان، افراد سعی کنند در این ایام از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. همچنین در صورت بروز سفر ضروری، مواد غذایی به خصوص مواد غذایی خشک به همراه داشته باشند و در صورت سفر با خودروی شخصی، خودروی خود را از نظر معاینه فنی مورد بررسی قرار دهند.

 

وی همچنین با اشاره به آغاز طرح زمستانی در کشور، افزود: در استان زنجان ۱۵ پایگاه عملیاتی هلال‌احمر با ۳۰۰ نجاتگر و امدادگر و ۱۸ دستگاه آمبولانس، ۶ دستگاه خودروی نجات، ۱۴ دستگاه خودروی کمک‌دار امدادی، ۳ دستگاه خودروی چند منظوره آرگو و یک فروند بالگرد امداد حضور دارند.

 

میرزایی خاطرنشان کرد: طرح ملی امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال‌احمر با هدف افزایش آمادگی نیروها برای ارائه خدمات مطلوب و سریع، همچنین پاسخ‌گویی به در راه ماندگان و آسیب‌دیدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای است. در همین راستا، ارتقای سطح آمادگی و آگاهی عمومی در زمینه برخورد با حوادث و سوانح احتمالی با اطلاع‌رسانی مناسب و موثر و تلاش برای بهره‌برداری بهینه از ظرفیت و توان عملیاتی، از دیگر اهداف ترسیم شده برای این طرح است.

برچسب‌ها:

نظر شما