شناسهٔ خبر: 44276577 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

کاهش دسترسی‌های آژانس به مراکز هسته‌ای با توقف اجرای پروتکل الحاقی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توقف اجرای پروتکل الحاقی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیگر نمی‌تواند به آنچه را که می‌خواهد دست پیدا کند.

صاحب‌خبر -

 سید محمد مولوی با اشاره به تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در صحن علنی مجلس، گفت: اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها موافق بودند و البته با رای بالایی هم مصوب شد و قطعا چنین مصوبه ای باعث می‌شود تا دشمنان کشورمان از زیاده خواهی های خود دست بردارند. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی ، آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی‌ها و بازرسی‌های وسیعی را از مراکز هسته ای داشتند و ما با این مصوبه، توقف اجرای پروتکل الحاقی را در دستور کار قرار خواهیم داد و چنین اقدامی، بازرسی های آژانس را محدود خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در این چند سال اخیر وقت خود را صرف منعقد کردن معاهده برجام کرد و در این زمینه نیز همگان شاهد بودند که به هیچ دستاوردی نرسیدیم و در جاهایی حتی دشمن گستاخ و اعمال تحریم‌ها را تشدید کردند.

مولوی اظهار کرد: منفعلانه بودن دولتمردان باعث شده تا آژانس به مراکز ما دستیابی بیش از حد داشته باشد و از این طریق نیز به اطلاعات هسته ای و دانشمندان کشورمان دست پیدا کنند و همین اقدام باعث شده تا چنین ترور ناجوانمردانه‌ای صورت بگیرد.

 

نظر شما