شناسهٔ خبر: 44247009 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

تشکیل کارگروه ویژه‌ برای تعقیب عاملان و آمران ترور شهید فخری‌زاده

ابنا

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: دادستان کل کشور با همکاری ستادکل نیروهای مسلح، سازمان قضایی نیروهای مسلح، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کارگروه ویژه‌ای برای تعقیب عاملان و آمران ترور تشکیل دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام «رئیسی» در جلسه شورای عالی قوه قضاییه که در اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در دو سالن جداگانه و از طریق ارتباط تصویری برگزار شد، با محکوم کردن ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، او را «قهرمان بی‌اثر کردن تحریم و تهدیدات دشمن» معرفی کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که شهید فخری‌زاده از چهره‌هایی بود که دشمن را خوب شناخت و راه خوبی نیز برای مقابله با دشمن برگزید، راهبرد او را بی اثر کردن تحریم‌ها و مصون سازی کشور در برابر تهدیدات دشمن دانست و افزود: همه تلاش ما باید در جهت قوی شدن کشور در همه عرصه‌ها برای خنثی کردن تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان باشد.

رئیسی با تأکید بر این که بیشترین تحریم‌های دشمن مربوط به بخش صنایع هسته‌ای و دفاعی کشورمان می‌شود، گفت: شهید شهریاری‌ها و شهید فخری‌زاده‌ها با تولید قدرت در حوزه هسته‌ای و دفاعی تحریم‌های دشمنان در این دو عرصه را بی اثر کرده‌اند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: شهید فخری زاده نماد تولید قدرت در حوزه علم و فناوری است که به جوانان ما می‌آموزد برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان باید با به داشته هایمان متکی باشیم و هرگونه چشم دوختن و امیدبستن به مذاکره و این نوع روش‌ها برای رفع تحریم‌ها خطاست.

رئیسی با تأکید بر لزوم قوی شدن در برابر دشمن و بیان این که قوی شدن در سایه حضور انسان‌های متدین و متعهد، شجاع و مقاوم و متخصص اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: برای رسیدن به قله‌ها باید حرکت اثربخش شهید فخری زاده با قدرت ادامه یابد و از میراث گرانبهای این شهید عزیز صیانت شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که تحریم و ترور دو روی یک سکه اند، اظهار داشت: اگر دشمن منطقی غیر از زورگویی داشت، ما هم با همان زبان با آن‌ها سخن می‌گفتیم، اما دشمن برای رسیدن به اهدافش فقط منطق زور و قدرت را می‌شناسد و تجربه نشان داده آنچه اهل تحریم و ترور را سرجایش می‌نشاند، قدرت و قدرتمند شدن است.

رئیسی از پیگیری مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخری زاده نیز سخن گفت و توصیه غربی‌ها برای خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران در برابر این جنایت را چراغ سبز نشان دادن به تروریست‌ها دانست و گفت: در اجرای اقدامات بازدارنده نسبت به دشمن نباید کوتاهی کرد و هر حرکتی که موجب بازدارندگی دشمن از تهدید شود، باید انجام داد.

رئیس دستگاه قضا بر همین اساس از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواست با قدرت شبکه نفوذ را در جای جای کشور شناسایی و منهدم کنند و تأکید کرد: لحظه‎ای نباید در شناسایی شبکه نفوذ غفلت و درنگ کرد تا عناصر نفوذی مجال پیدا نکنند از داخل به دشمن پالس توطئه بدهند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای برخورد با آمران و عاملان ترور شهید فخری زاده، به دادستان کل کشور هم مأموریت داد با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ایجاد کارگروهی ویژه، موضوع را با جدیت و سرعت پیگیری کند تا اقتضای حق و عدل اجرا شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تلاش‌های جریان تحریف در کشور برای سازش با دشمن گفت: جریان تحریف، در حال القای ترس و یاس و تسلیم در برابر دشمن است، اما مطالبه مقام معظم رهبری و خواست ملت و استراتژی راهبردی نظام تداوم برنامه‌های دفاعی و هسته‌ای و حرکت اساسی کشور برای تولید قدرت در همه عرصه هاست.

 رئیسی گفت: آنچه دشمن را عقب می‌نشاند و جریان تحریم را ناامید و جریان تحریف را مفتضح می‌کند، قدرتمند شدن ایران اسلامی در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه‌های هسته‌ای و دفاعی است که شهید فخری زاده با جهاد علمی پیگیری و برای کشور قدرت آفرینی کرد و امنیت منطقه را ارتقاء داد.

………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما