شناسهٔ خبر: 44197152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمانشاهی‌های در معرض خطر کرونا خدمات درمانی در منزل دریافت می‌کنند

گروه استان‌ها ـ مسئول کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ در مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: در قالب طرح بسیج ملی مدیریت کرونا افراد در معرض خطر کرونا در کرمانشاه خدمات درمانی را در منزل دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

آزیتا اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه مرحله چهارم بسیج ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 با نام شهید سلیمانی مزین شده است اظهار داشت: هدف کلان این طرح مدیریت بیماری از طریق مشارکت‌های مردمی و قطع زنجیره انتقال است.

وی با اشاره به اینکه کاهش بستری، مرگ و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر نیز از دیگر اهداف این طرح است عنوان کرد: هدف طرح این است که منطبق بر نظام شبکه بهداشت و درمان باشد و موازین کنترل عفونت رعایت شود و در این راستا از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت استفاده می‌شود.

اقبالی با بیان اینکه در این طرح هفت راهبرد وجود دارد گفت: تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال و قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع‌رسانی و حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در این طرح بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در زمینه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت و انتخاب سفیر در هر خانواده در کشور مطرح شده است بیان کرد: طی این مدت در شهرستان کرمانشاه روی سازماندهی نیروها و آموزش بیشتر کار شده و چهار منطقه دولت‌آباد، ابوذر، صدرا و ظفر برای مرحله ابتدایی انتخاب شده است.

اقبالی با اشاره به اینکه در این برنامه سه تیم فعالیت می‌کنند افزود: یک تیم فعالیت نظارتی دارد که با محوریت مرکز بهداشت و بازرسان بهداشت حرفه‌ای و محیط فعالیت می‌کنند و بازرسان آن بسیج و هلال‌احمر هستند.

وی گفت: این گروه‌ها در این هفته آموزش داده شده‌اند و از امروز کار خود را آغاز می‌کنند و وظیفه آن‌ها نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی است.

اقبالی افزود: یک تیم مراقبتی نیز در این طرح وجود دارد که پزشک و پرستار به منزل افراد در معرض خطر و مشکوک مراجعه می‌کنند.

وی عنوان کرد: افراد دارای علائم مشکوک باید با شماره 4030 تماس بگیرند و چنانچه جزو افراد در معرض خطر باشند پزشک و پرستار در منزل به آن‌ها مراجعه می‌کنند و هدف این است که سالمندان و افراد در معرض خطر به مراکز درمانی مراجعه نکنند و خدمات در منزل به این افراد ارائه شود. 

اقبالی با اشاره به اینکه یک تیم رهگیری وجود دارد که متشکل مراقبین سلامت و پرستار هستند گفت: این تیم افرادی که تست آن‌ها مثبت شده است و اطرافیان آن‌ها را شناسایی می‌کنند.

وی افزود: یک تیم حمایتی نیز با محوریت بسیج تشکیل شده که افراد آسیب‌پذیر شناسایی و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/832/ی

برچسب‌ها:

نظر شما