شناسهٔ خبر: 44187811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واکنش ها به شهادت محسن فخری زاده و پیام به عاملین این ترور

صاحب‌خبر -

شفقنا- ترور شهید محسن فخری زاده واکنش های گسترده ای در میان مسئولین و چهره های سیاسی داخلی و خارجی داشت.

متن این پیام ها و واکنش ها در پی می آید:

فرمانده کل سپاه: قطعاً عاملان این جنایت بزرگ مجاهد مجازات خواهند شد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با محکومیت ترور دانشمند پاسدار دکتر فخری زاده تاکید کرد: قطعاً عاملان این جنایت بزرگ مجازات خواهند شد و راه شهید فرخی زاده نیز پرشتاب تر از گذشته تداوم خواهد یافت.

به گزارش شفقنا، متن پیام سرلشکر پاسدار حسین سلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه دانشمند برجسته و پاسدار رشید انقلاب اسلامی “دکتر محسن فخری زاده ” رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ؛ از دانشمندان زبده و شاخص عرصه صنایع راهبردی کشور و اساتید سرامد و نامدار دانشگاه جامع امام حسین (ع) و جامعه علمی ایران جنایت تروریستی طراحی و هدایت شده توسط رژیم جعلی تروریست و کودک کش صهیونیستی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی ) ، خانواده مکرم آن شهید ، ملت شریف و مجاهد ایران و آحاد همکاران و همسنگران وی تبریک و تسلیت عرض می نمایم .

بی‌شک مجاهدت ها و تلاش های ارزنده و غرور انگیز آن شهید ارجمند در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه‌های راهبردی کشور و نیز عرصه مقابله با ویروس کرونا در حافظه تاریخی این سرزمین ماندگار و الهام‌بخش تربیت یافتگان مکتب امامین انقلاب اسلامی و فرزندان ملت ایران در دانشگاه ها و مراکز عالی علم و فن آوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلق افتخارات و پیشرفت های شگفت‌آور دیگر در آینده پیش رو خواهد بود.

دشمنان کوردل ملت ایران به ویژه طراحان، عاملان و حامیان این جنایت نیز بدانند اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پر شکوه و اقتدار آفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور کار قرار گرفته است.

رییس جمهور: شهادت فخری زاده عزم دانشمندان ایران را مصمم‌تر خواهد کرد

رییس جمهوری شهادت شهید فخری زاده را تسلیت گفت و تصریح کرد: دشمنان ما بدانند با شهادت امثال شهید فخری زاده نه تنها خللی در ادامه دانشمندان ایران اسلامی در پیمودن مسیر رشد شتابنده علمی ایجاد نخواهد شد، بلکه عزم آنان در ادامه راه این شهید گرانقدر مصمم‌تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: یکبار دیگر دستان پلید استکبار جهانی با مزدوری رژیم غاصب صهیونیستی به خون فرزندی از فرزندان رشید و برومند این مرز و بوم آغشته شد و ملت ایران را در غم و اندوه از دست دادن دانشمندی پرتلاش فرو برد.

روحانی تاکید کرد: بی‌شک این حادثه تروریستی و مذبوحانه ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده ملت ایران در برابر حرکت علمی و افتخارات و توانمندی‌های ملت بزرگ ایران و شکست‌های پی در پی آنان در منطقه و دیگر عرصه‌های سیاسی جهان بوده و عمق خباثت و کینه آنان را همچون دیگر اقدامات غیر انسانی، در اذهان جهانیان زنده کرد.

رییس جمهوری یادآور شد: دشمنان زبون ملت ما بدانند با شهادت امثال دکتر محسن فخری‌زاده نه تنها خللی در اراده جوانان و دانشمندان ایران اسلامی در پیمودن مسیر رشد شتابنده علمی و فتح قله‌های افتخار ایجاد نخواهد شد، بلکه عزم آنان را در ادامه راه این شهید گران‌قدر مصمم‌تر خواهد کرد و خون شهیدانمان جوشان و خروشان باقی خواهد ماند.

وی در این پیام تاکید کرد: بی‌تردید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ایثار و تلاش روزافزون و بهره‌گیری از همکاران و شاگردان این شهید والامقام جای خالی این دانشمند خدوم را پر خواهد کرد.

رییس جمهوری گفت: اینجانب با درود به روح مطهر این شهید بزرگوار و ابراز همدردی با خانواده محترم ایشان، این ضایعه را به جامعه علمی کشور و مردم انقلابی ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و اجر از درگاه خداوند بزرگ مسالت دارم.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

رئیس قوه قضائیه: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در اسرع وقت مزدوران را شناسایی کنند

رییس دستگاه قضا طی پیامی ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در پی ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع با انتشار پیامی ضمن تسلیت شهادت این دانشمند فرهیخته نوشت:

بسم الله الرحمن الرّحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

بار دیگر دست جنایت‌کار عناصر خود فروخته و وابسته به بیگانگان و صهیونیسم بین‌المللی با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی قرار داده و به شهادت رساندند.

استاد و مجاهد شهید «محسن فخری زاده» در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ و استعداد‌های خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای گردید؛ و اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاورد‌های علمی کشور خواهد بخشید.

اینجانب، شهادت این دانشمند فرهیخته و مدیر برجسته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همرزمان و همسنگران ایشان در دفاع مقدس و جهاد علمی، به خانواده‌ی ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

ار آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از دست دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه‌ی ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران ناپذیر بوده و اقدام انجام شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی ذیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه‌ دست اندرکاران این جنایت اعم از آمران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند.

واکنش رییس مجلس به شهادت محسن فخری‌زاده

شفقنا- رییس مجلس شورای اسلامی به شهادت محسن فخری‌زاده در یک عملیات تروریستی واکنش نشان داد.

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏ وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ… إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ…»
این متن بخشی از آیه ٢٢٧ سوره شعرا(و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند) و بخشی از آیه ٢٢ سوره سجده است(البته ما از بدکاران انتقام خواهیم کشید.)

 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: خون شهید فخری‌زاده موجب برکات و تقویت بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پی شهادت محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع پیام تبریک و تسلیتی به امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر ماست:

برادر ارجمند، جناب امیر حاتمی

وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

خبر ترور ناجوانمردانه برادر خدوم، شهید دکتر محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که سال های طولانی از عمر پربرکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقاء توان دفاعی کشور نمود، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.

اینجانب بدین وسیله این ضایعه دردناک را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، مجموعه وزارت دفاع، نیروهای مسلح و خانواده آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض کرده و اطمینان دارم خون آن شهید که از مدیران و دانشمندان نخبه و متعهد صنعت دفاعی کشور بود، موجب برکات و تقویت بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد.

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.

واکنش وزیر دفاع به ترور و شهادت محسن فخری زاده

امیر حاتمی وزیر دفاع در واکنش به ترور محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع گفت: دشمن تحمل دانشمندان کشور را ندارد.

‌امیرحاتمی در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «دشمن تحمل دانشمندان کشور را ندارد و به شهادت رساندن دانشمندان عمق کینه آنها را آشکارتر می‌کند.»

 وزیر اطلاعات: شناسایی عناصر خودفروخته آغاز شده است

وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز کرده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایت کار خواهند گرفت.

محمود علوی روز جمعه در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری، با انتشار پیامی اعلام کرد: شهادت مظلومانه رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح، شهید والامقام دکتر محسن فخری‌زاده موجب تالم و تاسف فراوان شد.
محمود علوی تصریح کرد: به آگاهی مردم عزیز و قدرشناس کشورمان می‌رساند سربازان گمنام امام زمان(عج)، شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز کرده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایت کار خواهند گرفت.

عناصر تروریستی مسلح، بعدازظهر امروز (جمعه) خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

ظریف اقدام تروریستی و کوردلانه ترور شهید فخری زاده را به شدت محکوم کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در چندین پیام متفاوت اقدام تروریستی و کوردلانه ترور شهید محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع توسط تروریست‌ها را به شدت محکوم کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدرو بیانیه‌ای اقدام تروریستی و کوردلانه ترور شهید محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست‌ها را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان شهادت این دانشمند برجسته و مدیر موفق را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه ای مقام معظم رهبری، مردم عزیز کشورمان، همکاران ایشان در وزارت دفاع و خصوصا خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفت.

مجازات ظالمان سنت الهی است

وزیر خارجه کشورمان گفت: امروز ایران یک بار دیگر قربانی یک عملیات تروریستی شد و یکی از دانشمندان برنامه صلح آمیز کشورمان توسط تروریست ها به شهادت رسید.

به گزارش شفقنا، محمد جواد ظریف در توییتی به زبان عربی در خصوص ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده نوشت:

امروز ایران یک بار دیگر قربانی یک عملیات تروریستی شد و یکی از دانشمندان برنامه صلح آمیز کشورمان توسط تروریست ها به شهادت رسید.

سالیان درازی است قهرمانان کشورم برای ثبات و استقرار منطقه و جهان با تروریست ها مبارزه می کنند.

شهادت در راه حق هنر مردان خداست و مجازات ظالمان سنت الهی است.

ما شیشه عطریم ، بگویید به سنگ 

 محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در پی ترور« محسن فخری‌زاده » دانشمند برجسته کشورمان با انتشار تصویری دیگر به این حادثه تروریستی واکنش نشان داد .

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار طرح «ما شیشه عطریم، بگویید به سنگ» ویژه شهادت افسران و مرزبانان سپاه پاسداران در عملیات تروریستی زاهدان، نسبت به این حادثه تروریستی واکنش نشان داد .
در این تصویر شعر « ما شیشه عطریم بگویید به سنگ» را منتشر کرده است .
این طرح توسط احسان جعفرپیشه طراحی شده است .
متن این شعر به شرح زیر است

با دشمن خویشیم شب و روز به جنگ

او با دم تیغ آمده، ما با دل تنگ

ما رود مدامیم، بگویید به تیغ

ما شیشه عطریم بگویید به سنگ

ما شیشه عطریم ، بگویید به سنگ  ما شیشه عطریم ، بگویید به سنگ 

 

پیام تسلیت رییس ستادکل نیروهای مسلح به مناسبت شهادت محسن فخری زاده

در پی ترور دکتر محسن فخری زاده ، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، که منجر به شهادت وی شد، سرلشکر پاسدار محمد باقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی شهادت وی را تسلیت گفت.

به گزارش مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی در پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّهَ عَرَّفَها لَهُمْ
و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی شود. خداوند به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیکو می گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می دهد.

بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه ، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی،پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند. ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید؛ اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.

کدخدایی: ترور شهید فخری ‌زاده نیازمند پاسخ قاطع و سریع است

سخنگوی شورای نگهبان نوشت: ترور شهید فخری زاده و دیگر دانشمندان هسته ای توسط عوامل جنایت کار صهیونیستها، نیازمند پاسخی قاطع و سریع است.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حساب توییتری خود نوشت:

ترور شهید فخری زاده و دیگر دانشمندان هسته ای توسط عوامل جنایت کار صهیونیستها، نیازمند پاسخی قاطع و سریع است.

ضمن اینکه برای پایان بخشیدن به اینگونه جنایتها، لازم است موضوع از طریق مجامع بین المللی پیگیری شود تا علاوه بر مجازات عاملان، از وقوع جنایت های احتمالی آینده پیشگیری گردد.

واعظی: تمام عوامل ترور شهید فخری زاده پاسخ سخت و کوبنده ملت ایران را دریافت خواهند کرد

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت شهادت دانشمند برجسته و محقق عالی رتبه حوزه دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده، تاکید کرد که بی تردید تمام عوامل و ایادی این حرکت مزورانه با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی بزودی شناسایی و پاسخ سخت و کوبنده ملت ایران را دریافت خواهند کرد .

به گزارش شفقنا، متن پیام محمود واعظی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ترور دانشمند برجسته و محقق عالی رتبه حوزه دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده از سوی ایادی مزدور استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب بار دیگر نگرانی و خشم دشمنان کینه توز و سرخورده ملت ایران را نسبت به پیشرفت های نظامی و دفاعی کشور آشکارتر کرد.

اینجانب شهادت این خدمتگزار متعهد و پر تلاش عرصه دفاعی کشور را به ملت شریف و انقلابی ایران، همه همکاران و به ویژه خانواده گرامی ایشان تسلیت می گویم و برای این شهید سرفراز علو درجات، برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل مسالت دارم.

بی تردید تمام عوامل و ایادی این حرکت مزورانه با تلاش نیروهای نظامی و امنیتی بزودی شناسایی و پاسخ سخت و کوبنده ملت ایران را دریافت خواهند کرد و بار دیگر تمام امیدهای آنها به یاس تبدیل خواهد شد.

سردار دهقان: همچون صاعقه بر سر قاتلان شهید فخری‌زاده فرود خواهیم

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: همچون صاعقه بر سر قاتلان شهید محسن فخری‌زاده مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان می‌کنیم.

سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی معظم کل قوا و وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به شهادت محسن فخری‌زاده در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد.

وی نوشت: انالله و ان الیه راجعون، صهیونیست‌ها در واپسین روزهای عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام عیار هستند.

سردار دهقان تاکید کرد: شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان می‌کنیم».

ابوالفضل فاتح: با توطئه خارجی و همراهی نفوذ داخلی مواجهیم  

دکتر ابوالفضل فاتح درپی شهادت دکتر محسن فخری زاده تاکید کرد:

با هر میزان تفاوت سیاسی همه ما در برابر این توطئه ها، متحد و استوار خواهیم ایستاد

آمریکا و اسرائیل به تهاجمات نیابتی از طریق عوامل نفوذی در داخل ایران روی آورده اند

با توجه به انتخابات آمریکا آنها سرعت برنامه های شان را بیشتر کرده اند

اگر بتوانند در اندیشه ایجاد چالشی بزرگتر هستند

درباره دلایل تکرار این ترورهای زنجیره ای  پاسخ اطمینان بخشی به مردم ارائه شود

نسبت به تکرار این حوادث تلخ  در آینده باید هوشیار بود

نیازمند تدبیر مسئولان امر هستیم

به گزارش شفقنا متن کامل نوشته دکترابوالفضل فاتح بدین شرح است:

بسمه تعالی

ترور ناجوانمردانه و خائنانه شهید دکتر محسن فخری زاده، دل هر ایرانی دوستدار دین و میهن را خونین کرد. همزمانی این شهادت با نزدیک بودن ایام سالگرد شهید سردار سلیمانی غم این فقدان ها را مضاعف می سازد. توطئه ی مثلث شوم آمریکای ترامپ، اسرائیل نتانیاهو و چه بسا عربستان بن سلمان و همکاری جریانی نفوذی در چنین حوادث تلخی آشکار است. پس از آنکه ترور مستقیم شهید سلیمانی از سوی آمریکا، هزینه های بسیاری برای آمریکا بر جای گذاشت، تهاجمات نیابتی به منافع ملت شریف ایران در عراق و سوریه و لبنان و اینک در خاک میهن آغاز شد. صهیونیست های حاکم بر آمریکای ترامپ و منطقه که گمان می کردند چهار سال دیگر فرصت خواهند داشت، و خواب های بلند مدتی را برای منطقه و ایران دیده بودند، حال که در نتیجه انتخابات آمریکا برنامه های خود را در خطر می بینند، سرعت برنامه های خود را فزونی بخشیدند، تا دو نتیجه حاصل نمایند. الف: در همین زمان شصت روزه ای که در اختیار دارند، حداکثر ضربه را به ایران وارد سازند وچه بسا برنامه های دیگری را نیز در سر داشته باشند، که باید کاملا هشیار بود، ب: در صورت امکان دولت بعدی آمریکا و ایران را اجبارا به چالشی فراتر و بلند مدت تر از انچه بوده است، وارد نمایند. البته، نمی توان از حق ملت ایران در پاسخ به این اقدامات جنایتکارانه گذشت و منطقا انتظار می رود مسئولین امنیت ملی و دیپلماسی کشور برای تعدی صورت گرفته به کیان کشور و ممانعت از تکرار آن با رعایت مصالح کوتاه مدت و بلند مدت کشور با تدبیر تصمیم گیری نمایند..

چنان که عرض شد، این اقدامات معمولا با توطئه ی قدرت های فرامنطقه ای و دشمنان منطقه ای و سرویس های اطلاعاتی آنها و همراهی عناصر مزدور و جریانات نفوذی و خائن صورت می پذیرد. چه بسا در این سالها دشمن با شناسایی حفره ها به همراه مطالعه روش فکر، رویکرد و رفتار مسئولان و نهادهای گزینشی و حساس کشور دریافته است که با چه ادبیات و رفتاری، می توان تا سطوح مهمی نفوذ کرد و با کسب اطلاعات لازم و استخدام افراد خائن، عزیزترین عزیزان این کشور را این گونه حذف فیزیکی نمود.

گرچه ملت شریف ایران ملتی بالنده و هوشیار است، و با این شهادت ها به عمق کینه دشمنان بیشتر واقف شده و مستحکم تر می شود و با هر میزان تفاوت داخلی و اختلاف سیاسی همه ما در برابر این توطئه ها متحد و استوار خواهیم ایستاد، اما بپذیریم که شهادت این عزیزان ثلمه ای جبران ناشدنی است و نسبت به امنیت ملی نیز نگرانی هایی را دامن می زند، مخصوصا که متاسفانه امثال این ترورهای زنجیره ای، چندین مورد انجام شده است. باید نسبت به دلایل حفره های امنیتی و ترور های گذشته که به صورت پیچیده ای صورت گرفته، پاسخ اطمینان بخشی به مردم شریف ایران داده شود و از همین حالا هم در تقویت صفوف و دیوارهای امنیتی کشور اقدامات بازدارنده و همه جانبه ای صورت داد، و با بررسی خلاء های گذشته، نسبت به تجدید و تکرار این توطئه ها، هوشیار بود تا خدایی نکرده با ثلمه یا خرابکاری جدیدی مواجه نشویم.

در بلند مدت نیز همه باید بدانیم، افزایش اعتماد به قاطبه ی ملت و انسجام و اتحاد ملی و کاربست کارآمدی و شایسته سالاری و همه ظرفیت های ملی و میهنی از مسیر قانون اساسی است که با اتکال به خد اوند منان، اقتدار ملی همه جانبه را شکل داده و سلطه گران فرامنطقه ای و منطقه ای غدار و همپیمانان داخلی او را مایوس خواهد ساخت.

بار دیگر یاد این شهید عزیز و دیگر شهیدان راه دین و میهن را گرامی داشته و از خداوند منان علو درجات این عزیزان و حشر و نشر با حضرت سید الشهدا (ع) را مسئلت دارم.

 سفارت ایران در عمان: ‌جهان بداند نه ترور و نه تحریم، عزم ایران برای خوداتکائی را متوقف نمی‌کند

سفارت جمهوری اسلامی ایران  در عمان، تاکید کرد : جهان بداند که نه ترور و نه تحریم، عزم و اراده ایران برای خوداتکائی را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش شفقنا، سفارت ایران در عمان در توییتی با اشاره به ترور «محسن فخری زاده » دانشمند کشورمان نوشت : «سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان ضمن تسلیت شهادت شهید فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، ترور ناجوانمردانه یکی دیگر از فرزندان خدوم‌ و متخصص ایران را محکوم می نماید.

جهان بداند که نه ترور و نه تحریم، عزم و اراده ایران برای خوداتکائی را متوقف نخواهد کرد.»

سفیر ایران در پرتغال: ایران فرزند دلیرش را از دست داد

سفیر ایران در پرتغال رژیم صهیونیستی را مسئول ترور محسن فخری‌زاده دانست.

به گزارش شفقنا، مرتضی دامن‌پاک جامی، سفیر ایران در پرتغال در توییتی نوشت: ایران یک فرزند دلیر دیگرش را از دست داد. آشکار است که صهیونیست‌ها مغز متفکر این جرم شنیع ترور محسن فخری‌زاده هستند. اروپایی‌ها باید به سیاست استاندارد دوگانه‌شان درخصوص مقابله با تروریسم و محکومیت این جرم بی‌رحمانه پایان دهند.

امیرآبادی: کمیسیون امنیت ملی مجلس ⁧‫ترور فخری‌زاده را در دستور کار قرار دهد

یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بررسی موضوع ترور شهید محسن فخری‌ زاده از سوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد.

به گزارش شفقنا، احمد امیرآبادی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«دشمنان ملت ایران بدانند با این اقدام کور خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌شود.

‏ضرورت دارد کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع ⁧‫ترور دانشمند هسته‌ای⁩ را در دستور قرار داده و مصاحبه سوال برانگیز سخنگوی سازمان انرژی اتمی را بررسی و به نمایندگان ملت گزارش نماید.»

نوش آبادی: انتقام سختی در انتظار صهیونیست‌های خون آشام است

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صهیونیست های خون آشام در واپسین روزهای عمر رئیس جمهور شکست خورده و ناکام آمریکا، درصدد تشدید فشار بر جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت که انتقام سختی در انتظار آنان است و به زودی پاسخ کوبنده ای دریافت خواهند کرد.

به گزارش شفقنا، متن پیام حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

بار دیگر عوامل و عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی، دست به اقدامی شنیع و وحشیانه زدند و یکی از دانشمندان برجسته‌ی هسته ای و شخصیت های علمی و پژوهشی کشورمان را به شهادت رساندند.

او از جمله دانشمندان موثر بخش تحقیقات علمی و از مدیران ارشد کشور بود که عمر پر برکت خویش را وقف توسعه و اعتلای حوزه دفاعی و بازدارندگی کشور نمود و به دلیل موفقیت های چشمگیر در بخش هسته ای و موشکی، همواره مورد خشم دشمنان نظام قرار داشت و بارها مورد تهدید رژیم اشغالگر قدس، قرار گرفته بود.

بی تردید ترور دانشمندان هسته‌ای، آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه، برای جلوگیری از دستیابی ایران به فن آوریهای مدرن در حوزه های نظامی و دفاعی است و صهیونیست های خون آشام در واپسین روزهای عمر رئیس جمهور شکست خورده و ناکام آمریکا، درصدد تشدید فشار بر جمهوری اسلامی ایران هستند و با تصور باطل خویش، سعی در ممانعت از پیشرفت های علمی و موفقیت های هسته ای کشورمان دارند.

عناصر کوردل تروریستی وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی و آمران و عاملان این اقدام وحشیانه بدانند، گرچه شهادت این مدیر توانا و شایسته، ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما قطعا راهی که شهید فخری زاده و سایر شهدای هسته ای آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد و انتقام سختی در انتظار آنان است و به زودی پاسخ کوبنده ای دریافت خواهند کرد.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ…»

معاون پارلمانی رییس جمهور: ترور شهید فخری زاده نشانه خاری دشمنان ایران است

معاون پارلمانی رییس جمهور در پیامی سعادت دکتر محسن فخری‌زاده را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، من پیام حسینعلی امیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بسم رب الشهدا و الصدیقین

ترور کور و ناجوانمردانه دانشمند برجسته کشورمان شهید دکتر محسن فخری‌زاده نشان از زبونی و خاری دشمنان قسم خورده کشور عزیزمان ایران است و اینگونه  اقدامات نشان داد که ایران بزرگ و انقلاب اسلامی با ریخته شدن خون شهیدان و دانشمندان عزیز کشورمان روز به روز پابرجاتر و استوارتر خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و همچنین خانواده معزز آن شهید دانشمند و  والامقام تسلیت عرض نموده، از خداوند سبحان جل و اعلا برای شهید سرافراز رحمت واسعه الهی  و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل  مسالت می‌نمایم .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: انتقام حق ماست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ترور دانشمند ایرانی تاکید کرد: انتقام حق ماست.

ابوالفضل عمویی در توییتی در واکنش به ترور محسن فخری زاده در آبسرد دماوند در صفحه شخصی خود در توییتر با هشتک انتقام حق ماست نوشت: « ترور دانشمندان هسته ای، برنامه اتمی ایران را به عقب نمی برد. دانش هسته ای در ایران بومی شده و در پاسخ به ترورها با اراده ملی، توسعه خواهد یافت.»

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از به شهادت رسیدن محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی خبر داد و اعلام کرد:« بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.»

پیام تبریک و تسلیت جهادگران جهاددانشگاهی در پی شهادت دانشمند فقید دکتر محسن فخری‌زاده

جهاددانشگاهی در پی شهادت دانشمند فقید دکتر محسن فخری زاده معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس مؤثر و خدوم سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌های جنایتکار پیام تبریک و تسلیتی صادر کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، متن پیام بدین شرح است:

انّا له و انّا الیه راجعون

شهادت مدیر انقلابی و دانشمند مبتکر شهید دکتر محسن فخری‌زاده معاون فقید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس مؤثر و خدوم سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌های جنایتکار و نوکران ایادی استکبار و رژیم صهیونیستی را به محضر بقیه‌الله الأعظم امام زمان (عج)، فرمانده معظم کل قوا، جهادگران صنعت دفاع دانش‌بنیان کشور و عموم ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

این‌گونه اقدامات بی‌شک خللی در عزم ملت بزرگ ایران برای پیشرفت ایجاد نخواهد کرد و رویش‌های پر امید انقلاب اسلامی راه شهیدان را ادامه خواهند داد.

اگرچه اقدامات امنیتی و حفاظتی در پیشگیری از این حوادث تلخ مؤثر است اما آن چه به دشمن جرأت و جسارت اقدامات تروریستی از این قبیل را می‌دهد هر سخن و عملی است که به تضعیف وحدت ملی،ایجاد دودستگی در جبهه مقاومت داخلی و عدم توجه به هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانجامد.

قطعاً فرزندان انقلابی ملت در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمران و مجریان این اقدام تروریستی در خاک وطن را به سزای اعمالشان خواهند رساند.

واکنش رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به ترور دانشمند هسته ای ایران

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به ترور دانشمند ارشد هسته‌ای کشورمان
واکنش نشان داد.

به گزارش شفقنا، دکتر سید محمد حسینی در صفحه مجازی خود نوشت: ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند ارشد هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که نتانیاهو نامش را اعلام کرده و در صدر لیست ترور بود، بار دیگر عقده گشایی صهیونیستها با حمایت رؤساى جمهور آمریکا را نسبت به پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران و سرداران عزت آفرین ثابت کرد.

حال دولتمردان به جاى دم زدن از مذاکره‌ی ذلت‌بار از انتقام سخت حمایت کنند و گرنه این جنایات ادامه خواهد داشت و مقصران، شریک جرم خواهند بود!

همسر شهید رضایی نژاد: ما هر روز ترور می‌شویم، هر روز آماده ترور هستیم

شفقنا- شهره پیرانی، همسر شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد، پستی را درباره شهید محسن فخری زاده در اینستاگرامش منتشر کرد.

ساعتی پیش خبر ترور دانشمند صنایع دفاعی کشور منتشر شد. محسن فخری زاده، دانشمند و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، توسط عناصر مسلح ترور و به شهادت رسید.

در راستای انتشار این خبر شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی نژاد، پستی را با تصویر و خاطره‌ای از این شهید در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

پیرانی نوشت:

” دعوت کرده بودند برای افطار. من و خانم فخری‌زاده سر یک میز بودیم. ایشان محبت داشتند. برای من برنج کشیدند. دستشان میلرزید. گفتم حاج خانم من سر ترور داریوش لرزش دست گرفتم. شما چرا دستتان میلرزد. گفتند شما راحت شدید ما هر روز ترور میشویم. هر روز آماده ترور هستیم.
حاج خانم امروز راحت شد
مثل خانم علیمحمدی
مثل خانم شهریاری
مثل خانم روشن
مثل من در یک مرداد ۱۳۹۰
دیگر لرزش دستان‌مان دلیل یکسان دارد

من هنوز امید دارم”

در ادامه تصویر پست شهره پیرانی را مشاهده می‌کنید:

ما هر روز ترور میشویم، هر روز آماده ترور هستیم ما هر روز ترور میشویم، هر روز آماده ترور هستیم

 واکنش جنبش نجبا به ترور فخری‌زاده

جنبش نجبای عراق ترور دانشمند برجسته ایرانی را اقدامی بزدلانه توصیف کرد.

به گزارش شفقنا، نصر الشمری، سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء شهادت دکتر «محسن فخری‌زاده» را به رهبر معظم انقلاب، دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت.

الشمری در پیامی توئیتری، ترور دانشمند برجسته ایرانی را محکوم و آن را اقدامی “بزدلانه” توصیف کرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه “باور داریم ایران اسلامی با ادامه ایستادگی، مقتدرانه پیروز خواهد شد” افزود: این کشور به‌واسطه عقیده محمدی و حسینی که بر پایه الهام از شهادت استوار است، ظالمان و مستکبران را شکست خواهد داد.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی: راه فخری‌زاده‌ها متوقف نمی‌شود

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی ترور محسن فخری‌زاده پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش شفقنا، در این پیام آمده است:

«شهادت مجاهد عرصه علمی شهید محسن فخری‌زاده برگ دیگری از اسناد جنایات تروریسم دولتی آمریکایی – صهیونیستی است که به آن افتخار می‌کنند و سال‌هاست به دست نوچه های منافق، خون پاکان و خادمان این مرز و بوم را به خیال ایجاد خلل در مسیر پیشرفت و اقتدار گفتمان انقلاب اسلامی بر زمین ریخته‌اند.

اما دشمنان کوردل باید بدانند که ترور این مجاهدین و انصار دین گرچه تلخ است، اما راهی را که شهید فخری زاده‌ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد.

ترور شهید فخری‌زاده در حالی صورت پذیرفته‌ است که جناب رییس جمهور اخیرا بازگشت دولت آینده آمریکا به شرایط قبل از ژانویه ۲۰۱۷ را نقطه مطلوب ترسیم کرده‌اند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی ترور و شهادت مظلومانه این مجاهد شهید را که سالهاست به صورت گمنام خدمات شایانی در عرصه علم و دانش به ایران اسلامی داشته است به محضر مقام معظم رهبری، خانواده ایشان و ملت شهید پرور ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید.»

پیام قائم مقام دبیر شورای نگهبان در پی ترور محسن فخری زاده

قائم مقام دبیر شورای نگهبان در پی ترور محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از شورای نگهبان، متن پیام سیامک ره پیک در این باره به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت یکی از دانشمندان و مدیران عالی هسته ای کشور شهید محسن فخری زاده در سالگرد شهادت  شهید شهریاری، بار دیگر خباثت و نفاق دشمنان ملت ایران به ویژه رژیم جعلی صهیونیستی را به رخ همگان کشید. شهادت برای مردان خدا که عمر خود را در راه خدمت به دین و مردم گذرانده اند آرزو و افتخاری بزرگ است.

این شهادت سند دیگری از ذلت، خواری و بی منطقی دشمنان عنود جمهوری اسلامی ایران و درس عبرتی برای کسانی است که به سردمداران چنین دولتهایی دل خوش و امیدوارند. خداوند متعال خون این شهید عزیز را وسیله‌ای برای بیداری انسانهای حقیقت جو و زمینه ساز رسوایی و زوال ستمکاران و سلطه گران قرار دهد. ان شاء الله.

وزیر خارجه یمن: ترور فخزی زاده نشان از عمق ترس دشمنان ایران دارد

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه‌ای به محمدجواد ظریف، ترور شهید محسن فخری زاده را به شدت محکوم کرد.

به نوشته سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از سبأنت، هشام شرف در این نامه ترور شهید فخری زاده را یک اقدام تروریستی دانست که از سوی قدرت های محور شر در رأس آن‌ها رژیم صهیونیستی به علت ترس از قدرت علمی و دفاعی ایران رخ می‌دهد.

وزیر خارجه یمن تأکید کرد که دشمنان هیچ گاه نمی‌توانند مانع پیشرفت ایران در تمامی زمینه ها شوند.

این خبر را در سبأنت ببینید

جنبش حماس: هدف از ترور فخری زاده محرومیت ایران از داشتن ابزارهای پیشرفت علمی و قدرتمند شدن است

جنبش حماس ترور دانشمند برجسته کشورمان را محکوم کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از العالم، جنبش حماس جنایت ترور محسن فخری زاده، دانشمند برجسته ایرانی را محکوم کرد.

جنبش حماس اعلام کرد که هدف از این جنایت محرومیت جمهوری اسلامی و امت اسلام از داشتن ابزارهای پیشرفت علمی و قدرتمند شدن است.

به گزارش ایسنا، بعد ازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آیت الله حسینی بوشهری: مسئولین مطرح کردند که پاسخ کوبنده‌ای خواهند داد ولی ممکن است تحقق آن کمی زمان‌بر باشد

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مسئولین مطرح کردند که پاسخ کوبنده‌ای خواهند داد ولی ممکن است تحقق آن کمی زمان‌بر باشد تا کار در شکلی باشد که تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

به گزارش شفقنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: شهید فخری زاده از دانشمندان هسته‌ای و معاون پژوهشی وزارت دفاع بودند که شهادت این شهید والامقام را تسلیت می‌گویم.

او افزود: با توجه به نقشی که دشمن تاکنون در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان داشته است در گام نخست در مراقبت از این شخصیت‌ها باید دقت و برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه علمی ایران اسلامی بیان کرد: دشمنان تصور می‌کنند با ترور دانشمندان هسته‌ای جلوی پیشرفت کشورمان را بگیرند ولی تاکنون تجربه نشان داده است با توجه به رویشی که در جامعه وجود دارد اگر شهید شهریاری، شهید احمدی روشن و شهدای دیگر را از ما می‌گیرند هرکدام از این شهدای گران‌قدر به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردند که افراد دیگری به فضل پروردگار عالم راه آن‌ها را ادامه می‌دهند.

او عنوان کرد: سرمایه‌های علمی کشورمان منحصر به این سرمایه‌ها نیست و دشمن تصور باطلی می‌کند که با گرفتن عزیزی همچون شهید فخری زاده می‌تواند جلوی پیشرفت کشورمان را در عرصه‌های مختلف بگیرد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: برخی افراد مسائلی را مطرح می‌کنند و موضوعات حفاظتی را کم‌اهمیت جلوه می‌دهند و تأکید دارند نیاز به حفاظت نداریم، این‌گونه موارد که پیش می‌آید به این نکته توجه کنند که همچنان دشمن‌داریم و نمی‌توانیم با خیال آسوده اعلام کنیم که فضای کشور امن است.

او گفت: کشورمان از امنیت قابل‌ توجهی برخوردار است ولی اینکه مسئله حفاظت از شخصیت‌ها را دست‌کم بگیریم و بی‌توجهی شود نتیجه‌اش این‌گونه موارد می‌شود، اگرچه محافظان شهید فخری زاده جان‌فشانی کردند و تلاش زیادی برای مقابله با ترور داشتند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه باید از چهره‌های شاخص نظام و کسانی که نقش در نظام ‌دارند مراقبت بیشتری شود، تصریح کرد: به‌گونه‌ای سخن نگوییم که اگر برای یک عزیزی محافظ گذاشته شد افکار عمومی قضاوت دیگری داشته باشد و بگوید فلان مسئول گرفته نیاز به محافظت نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: دشمنان دست از شرارت برنمی‌دارند، آمریکا، رژیم صهیونیستی، سایر مزدوران در منطقه و عوامل آن‌ها در داخل کشور و نفوذی‌هایی که سعی کردند خود را پنهان کرده و به ملت ایران ضربه بزنند، باید در این‌گونه مواقع پاسخ‌های حساب‌شده و دقیق باشد تا دشمن جرئت نکند دست به این‌گونه اقدامات بزند.

او ادامه داد: در جریان شهادت شهید عزیزمان شهید سلیمانی اگرچه پاسخی داده شد ولی همان‌گونه که اعلام شد پاسخ کامل نبود، باید به دشمن این موضوع را بفهمانیم که نقاط ضعف وی زیاد است و از این نقاط ضعف به‌گونه‌ای بهره‌برداری کنیم و دشمن را برای همیشه پشیمان کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به لزوم انتقام خون شهید فخری زاده خاطرنشان کرد: مسئولین مطرح کردند که پاسخ کوبنده‌ای خواهند داد ولی ممکن است تحقق آن کمی زمان‌بر باشد تا کار در شکلی باشد که تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

علی اکبر ولایتی: ترور کوردلانه و ناجوانمردانه فخری‌زاده دشمنی بدخواهان ملت ایران را برملا کرد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: ترور کوردلانه و ناجوانمردانه فخری‌زاده بار دیگر دشمنی و خباثت بدخواهان ملت ایران را بر ملا کرد.
علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در بیانیه‌ای شهادت محسن فخری‌زاده را تسلیت و این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: ترور کوردلانه و ناجوانمردانه رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که از دانشمندان برجسته کشور محسوب می‌شد، بار دیگر دشمنی و خباثت بدخواهان این ملت و نظام را برملا کرد که برای دستیابی به اهداف و توطئه‌های شوم خود، شخصیت‌های دانشمند و علمی را ترور و به شهادت می رسانند.

وی افزود: قطعاً دشمنان ملت ایران که در اجرای سیاست‌های تحریم و فشار حداکثری ناکام مانده‌اند، از خشم و عصبانیت به این گونه اقدامات بزدلانه و رذیلانه روی آورده‌اند.

مشام مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن هشدار درباره اینکه مسببان پیدا و پنهان ترور شهید فخری‌زاده در انتظار انتقام ملت ایران باشند، تاکید کرد: چنین اقداماتی هرگز نمی‌تواند استواری ملت ایران را در راه مقاومت و شکست توطئه‌های دشمن جنایتکار و دستیابی به توسعه و پیشرفت علمی متوقف نماید و ملت ایران انتقام خون این شهید والامقام را از عوامل تروریست و حامیان آنان خواهد گرفت.

دادستان کل کشور: جنایتکاران به اهداف پلید خود نخواهند رسید

 دادستان کل کشور در پی ترور محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از دادستانی کل کشور، متن این پیام به این شرح است:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

متاسفانه با خبر شدیم که بار دیگر دشمنان قسم خورده اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اقدامی بزدلانه، یکی از عزیزان و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

شهید عزیز محسن فخری زاده که سال‌های طولانی از عمر پربرکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقاء توان دفاعی کشور نمود همچون خاری در چشم استکبار جهانی و استخوانی در گلوی صهیونیسم خونخوار بود.

این اقدام وحشیانه تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی ناشی از اوج استیصال و درماندگی آنان از رشد و پیشرفت علمی و سر افزاری و استقلال ملت ایران در عرصه‌های هسته‌ای و دفاعی کشور است.

قطعا ملت شهید پرور ایران از خون پاک این شهید نخواهد گذشت و انتقام خون وی را از قاتلان و آمران و حامیان او خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که این جنایتکاران در رسیدن به اهداف پلید خود که همان وابستگی و تسلیم ملت بزرگ ایران است دست یابند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت، شهادت این دانشمند صنعت دفاعی کشور را به فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، همکاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید تبریک و تسلیت گفته و از خداوند متعال برای بازماندگان و علاقه‌مندان به آن عزیز صبر مسئلت مینمایم.

آیت‌الله آملی لاریجانی در پیامی درگذشت شهید فخری زاده را تسلیت گفت

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی شهادت دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت آیت‌الله آملی لاریجانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

شهادت دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی ترور مذبوحانه عوامل استکبار جهانی موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانب گردید.

شهید بزرگوار ما از دانشمندان صنعت دفاعی کشور باسابقه مؤثر و طولانی در ارتقای توانایی‌های دفاعی کشور بوده و در این راه آثار و خدمات فراوانی از خود برجای گذاشته است.

شهادت این دانشمند گرانقدر را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، ملت شریف ایران، دوستان و همکاران ایشان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به‌ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

محسن رضایی: شهید فخری زاده نماد قدرت علمی ایران اسلامی بود

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده را تبریک و تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ترور استاد برجسته دانشگاه و مدیر خدوم عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور، دانشمند شهید محسن فخری زاده را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف و قهرمان ایران تبریک و تسلیت می‌گویم.

شهید فخری زاده نماد قدرت علمی ایران اسلامی بود که بدخواهان و دشمنان را از رشد خیره‌کننده علم و فناوری این مرزوبوم پرگهر به لرزه انداخته بود. هر شهیدی که بر زمین بیافتد، ده‌ها قهرمان دیگر از این خاک برمی‌خیزند.

راه فخری زاده، طهرانی مقدم و قاسم سلیمانی ادامه دارد و جوانان عزیز ایران، در مسیر تداوم موفقیت‌های علمی و فناوری گام برمی‌دارند و قله‌های عزت، سربلندی و قدرت را به زیر پا می‌آورند. آمران این جنایت، در کاخ روسیاهی تاریخ نشسته‌اند که از خانه عنکبوت سست‌تر است.

خروش انقلابی ما به‌زودی آمران و عاملان این جنایت و تک‌تک آن تارنشینان روسیاه تاریخ را با سیلی انتقام سخت از سریر قدرت پایین می‌کشد و زلزال سهمگین و ابابیل فولادین اقتدار ملت ایران دیریازود بر آنها فرود خواهد آمد و به فضل الهی هیچ مانعی نخواهد توانست ملت عزیز و سربلند ایران را از راه رشد و تعالی و قوی شدن بازدارد.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم: به زودی جهانیان شاهد شعله های آتش انتقام در حیفا خواهند بود

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده، دانشمند صنایع دفاعی ایران اسلامی پیامی صادر کرد.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتا بل أحیاء عند ربهم یرزقون

ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر در پی از دست دادن مجاهدی از رادمردان و هم سنگران شهید سلیمانی، دانشمند صنایع دفاعی و مغز متفکر فنون نظامی دکتر محسن فخری زاده داغدار و غرق در عزا شد. شخصیتی که مستقیم توسط موساد و صهیونیزم ها بارها و بارها تهدید شده بود، امروز ناجوانمردانه توسط بدطینتان ناپاک به شهادت رسید و به سایر شهیدان هسته ای واصل گردید؛ گرچه راه او و یارانش هرگز متوقف نخواهد شد و قطرات خونش هر کدام نهالی در مسیر توسعه دفاعی به ثمر خواهد نشست؛ اما سیه رویان صهیونیزم و استکبار جهانی و مزدوران و جیره خواران آنان قطعا روی آسایش و آرامش نخواهند دید.

ضمن عرض تبریک و تسلیت به محضر فرمانده کل قوا و رهبر حکیم نظام اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، اطمینان می دهیم که نیروهای مقاومت اعم از نظامی و انتظامی و امنیتی پاسخی از جنس پاسخ به عین الاسد به لانه عنکبوتی اسرائیل خواهند داد.

حرامیان صهیونیزم بدانند به زودی جهانیان شاهد شعله های آتش انتقام در حیفا خواهند بود و اسرائیل در آتش مقاومت محو خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور: انتقام سخت و پشیمان کننده برای طراحان و مسببان و مباشران این واقعه دردناک مورد انتظار عموم ملت ایران است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در پی ترور شهید فخری زاده، با صدور پیامی نوشت: بدون تردید انتقام سخت و پشیمان کننده برای طراحان و مسببان و مباشران این واقعه دردناک مورد انتظار عموم ملت ایران اسلامی است.

به گزارش شفقنا، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری به شرح زیر است:

بسم رب الشهداوالصدیقین

روح پاک دانشمند پارسا و گمنام، جناب آقای دکتر محسن فخری زاده،رئیس سازمان پژوهش و نوآوری های وزارت  دفاع به یاران شهیدش پیوست.

این سردار پرافتخار ، معلمی سخت کوش،استادی دانشور و مدیری توانمند بود و از پرچمداران علم نافع به شمار می رفت که داشته های تجربیات میدان دفاع مقدس هشت ساله  را با ره آوردهای نوین دانش به عرصه ی خدمت و تلاش برای ملت بزرگ ایران آورده بود و همراه با یاران و شاگردانش دردانشگاه و صنعت، اقتدار ایران عزیز را به تراز مطلوب بازدارندگی فعال رسانده بود و آخرین جهاد علمی او تلاش برای کاهش آلام مردم عزیزمان در مقابله با بیماری کرونا بود.

استکبار جهانی و صهیونیسم خبیث،اکنون بیش ازهرزمان به نقاط قوت و قدرت ملت بزرگ ایران پی برده اند.

از این رو، نیروی انسانی کارآمد و مدیران توانمند و موثر،همواره هدف اول آماج ترورهای  بزدلانه و ناجوانمردانه هستند.شهید سرافراز بازدارندگی علمی و دفاعی ایران اسلامی، این بار هدف انفجار عقده های مسموم و  تیرهای انتقام مزدوران آمریکای جهانخوار و صهیونیستهای درمانده قرار گرفت و در عصر جمعه و ساعاتی که به مولایش امام زمان علیه السلام تعلق داشت،باتنی مجروح و خونین،پس ازسالها چشم انتظاری برای شهادت ، به آرزوی والایش رسید.

اینجانب به نمایندگی از ائمه جمعه معزز ایران اسلامی، باقلبی آکنده از اندوه، شهادت این سردار دانشمند و مدیر توانا را به محضر حضرت ولیعصر (ارواحنا فداه) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) و ملت بزرگ ایران، بخصوص به یاران و همکاران و همسنگران داغدار و بالأخص  به خانواده صبور و سرافراز و وابستگان و علاقمندان آن شهید عزیز،تبریک و تسلیت میگویم.

بدون تردید انتقام سخت و پشیمان کننده برای طراحان و مسببان و مباشران این واقعه دردناک مورد انتظار عموم ملت ایران اسلامی است و این امر محتوم محقق خواهد شد، ان شاءالله.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد: این ترورآمادگی آمریکا برای اعطای چراغ‌سبزی به ترورهای برون مرزی است

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد گفت ترور (شهید) فخری‌زاده با چراغ‌سبز آمریکا برای ترورهای سیاسی برون مرزی انجام شد.

به گزارش شفقنا از ایرنا، دیمیتری پولیانسکی روز جمعه در واکنش به شهادت “محسن فخری‌زاده” رئیس مرکز پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح ایران به گزارش نیویورک تایمز اشاره کرد که در آن به نقل از سه مقام اطلاعاتی، رژیم صهیونیستی را عامل این ترور معرفی کرده است، این مطلب را مطرح کرد.

وی در صحفه توئیتری خود نوشت: آنچه تحلیل روزنامه نیویورک‌تایمز به ما می‌گوید بازتابی از آمادگی آمریکا برای اعطای چراغ‌سبزی به ترورهای سیاسی برون مرزی است.

معاون نمایندگی روسیه درسازمان ملل متحد تاکید کرد: این چیزی نیست که یک کشور دموکراتیک، به رخ بکشد.

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه اعلام کرد شهید فخری‌زاده امروز در عملیات تروریستی زخم برداشتند و با توجه به شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند. متاسفانه تلاش‌های تیم پزشکی به نتیجه نرسید و ایشان به شهادت رسیدند.

وی افزود: بر اساس گزارشاتی که از این عملیات تروریستی داریم، ابتدا خودرو حامل ایشان مورد تیراندازی قرار می‌گیرد و حدود ۱۵ ثانیه بعد یک خودروی نیسان حامل مواد منفجره در فاصله ۱۵ متری ایشان منفجر می‌شود و حین انفجار هم دوباره تیراندازی می‌شود و مجموعه این عوامل منجر به شهادت ایشان می شود.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره علت انتخاب شهید فخری زاده توسط تروریست ها گفت: ایشان معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری های دفاعی کشور و دارای یک وجهه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری های دفاعی کشور بودند و شاگردان بسیار زیادی برای پیشرفت علمی کشور تربیت کردند.

امیر حاتمی با بیان اینکه کارهای ایشان در حوزه دفاعی کارهای بزرگ و پرثمری است، افزود: صنعت دفاعی در صحنه مبارزه با کرونا تلاش کرد در این زمینه کمک کند و شهید فخری زاده هم در صحنه مبارزه با کرونا یکی از پیشگامان بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در این صحنه انجام شد آماده کردن کیت تشخیص کرونا بود که مجموعه تحت مدیریت ایشان از اولین هایی بود که این کار را با مسئولیت ایشان انجام داد.

وزیر دفاع از شهید فخری زاده به عنوان یک عنصر موثر در نوآوری های دفاعی یاد کرد و افزود: دشمن هر جایی که برای ملت عزیز ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود آنجا را هدف قرار می‌دهد و وزارت دفاع به عنوان یک حوزه کاملا موثر همواره مورد نظر و تهاجم دشمن بوده است.

معاون دبیرکل حزب‌الله: ترور فخری‌زاده بخشی از جنگ علیه ایران و فلسطین است

معاون دبیرکل حزب الله از ترور رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به عنوان بخشی از جنگ علیه ایران و فلسطین نام برد و تاکید کرد که ترورهای این چنینی، محور مقاومت را متزلزل نمی کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «المنار» این کشور، ترور شهید «محسن فخری زاده»، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران را به حضرت آیت الله «سید علی خامنه ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و ملت ایران تسلیت گفت.

شیخ قاسم ضمن تاکید بر این که شهید فخری زاده مایه عزت و افتخار است و به دست افراد مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی ترور شده، این جنایت را بخشی از جنگ علیه ایران، منطقه آزاد و فلسطین برشمرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن محکومیت ترور رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، تاکید کرد که پاسخ به این جنایت در دست نهادهای ذی ربط در ایران است و عملیات ترور نیز محور مقاومت را متزلزل نمی کند.

خبر اصلی را در المنار ببینید

امیرحسین قاضی زاده هاشمی: دستگاه‌های امنیتی و قضایی عوامل این حادثه را هر چه زودتر شناسایی و محاکمه کنند

نایب رئیس مجلس در پی شهادت فخری زاده اظهار داشت: برنامه‌های صنعت هسته‌ای و موشکی کشور نه تنها به عقب نمی‌افتد بلکه سرعت رشد و پیشرفت در این دو صنعت کشور بیشتر خواهد داشت.

به گزارش شفقنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت محسن فخری‌زاده از دانشمندان کشورمان را تسلیت گفت.

مشروح پیام قاضی‌زاده به این شرح است:

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ-سوره حج، آیه ۳۹

شهادت جانسوز و جانگداز محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

دشمنان قسم خورده ایران اسلامی باید بدانند و بارها تجربه هم کسب کرده باشند که با اقدامات تروریستی آنها مسئولان کشور در راه خدمت به کشور و مردم از هیچ تلاش و کوششی عقب نشینی نخواهند کرد و اینگونه اقدامات مذبوحانه و وقیحانه تروریستی نه تنها اراده ملت بزرگ ایران را ضعیف‌تر نمی‌کند بلکه اراده و تصمیم مردم و مسئولان را برای ادامه راه خود محکم‌تر خواهد کرد و قدم‌ها استوارتر می‌شود؛ همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: «با ریختن خون عزیزان ما، تایید شد انقلاب ما. بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از مرگ نمی‌ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.»

ترور دانشمندان و بزرگان علمی و تحقیقاتی کشور نه تنها در روند رشد و پیشرفت کشور تاثیری نخواهد داشت بلکه انگیزه‌ها را برای سرعت‌بخشی به انجام پروژه‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه‌های موشکی و هسته‌ای را تقویت می‌کند، زیرا ما هزاران «فخری زاده» در کشور داریم که با اراده‌ای مستحکم‌تر برای گرفتن انتقام سخت از دشمنان این مرز و بوم به میدان خواهند آمد تا جای خالی شهید بزرگوار فخری‌زاده احساس نشود؛ بر همین اساس برنامه‌های صنعت هسته‌ای و موشکی کشور نه تنها به عقب نمی‌افتد بلکه سرعت رشد و پیشرفت در این دو صنعت کشور بیشتر خواهد داشت.

البته این ترور ناجوانمردانه نتیجه اقدامات و تلاش‌های جریان «غرب گرا» در کشور است، جریانی در داخل کشور که همواره چشم امید به غرب دوخته‌اند و تلاش می‌کنند راه را برای ارائه اطلاعات گوناگون به خارج از کشور باز کنند تا درخواست‌های کشورهای غربی تامین شود؛ این اقدامات و تلاش‌های آنها نه تنها دستاوردی برای کشور نداشته و نتوانسته منافع اقتصادی مردم را تامین کند بلکه باعث می‌شود که اطلاعات امثال فخری‌زاده‌ها در اختیار دشمنان قرار بگیرد و باعث شود چنین دردی بر آلام مردم عزیز ایران اسلامی افزوده شود.

از کلیه دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور می‌خواهم عوامل این حادثه را هر چه زودتر شناسایی و محاکمه کنند. از وزارت امور خارجه نیز انتظار می‌رود پیگیری‌های حقوقی در سطح بین الملل با سرعت و قاطعیت پیگیری می‌شود و گزارش‌های این اقدامات نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.»

هشدار البرداعی در پی ترور فخری‌زاده: حاکمیت قانون به خطر افتاد

رییس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به ترور «محسن فخری زاده» دانشمند صنعت دفاعی کشورمان هشدار داد که این کار حاکمیت قانون را به خطر انداخت.

به گزارش شفقنا، محمد البرادعی روز جمعه این توئیت را در واکنش به پیام یک سناتور آمریکایی منتشر کرد که نوشته بود ترور مقام ایرانی جهان را امن‌تر نخواهد کرد.

«کریس مورفی» سناتور ایالت کنتیکت در صفحه توئیتری خود نوشت: اگر هدف اولیه ترور فخری زاده سخت تر کردن از سرگیری توافق هسته‌ای ایران بود، پس این ترور آمریکا، اسرائیل یا جهان را امن تر نمی‌کند.

وی ادامه داد: هر بار آمریکا یا یکی از متحدان یک رهبر خارجی را خارج از چارچوب اعلان جنگ ترور می‌کند، این تاکتیک را به عنوان یک ابزار کشورداری برای خود عادی می‌کنیم.

این سناتور دموکرات ادامه داد که خطر این اقدام این است که امنیت می‌تواند کوتاه مدت باشد.

فخری زاده از دانشمندان کشورمان عصر امروز در حمله تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران به شهادت رسید.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ترور و شهادت فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا استانداردهای دوگانه شرم آور خود را پایان دهند و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

آیت الله اعرافی: مسئولان امنیتی در نهایت دقت و سرعت نسبت به شناسایی و برخورد قاطع با عوامل و محرکان این جنایت فجیع اقدام نمایند

مدیر حوزه های علمیه در پیامی شهادت شهید محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام آیت الله اعرافی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

 ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

 شهادت دانشمند متعهد و متخصص، مدیر مجاهد و خستگی ناپذیر و چهره نقش آفرین در دانش و فناوری دفاعی و موشکی و هسته ای جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر محسن فخری زاده (ره) توسط  تروریست های  بزدل و ایادی جنایتکار استکبار موجب تاسف و تاثر  ملت بیدار و دلیر ایران وحوزه های علمیه گردید.

 آن استاد گرانقدر در حیات سراسر افتخار آمیز و پربرکت خویش در عرصه تحقیق و فعالیت علمی و مدیریت پژوهش های دفاعی صادقانه و متعهدانه و مبتکرانه تلاش نمود و پیشرفت های بزرگی برای میهن اسلامی رقم زد و در نهایت به سرنوشت مباهات آمیز شهادت دست یافت و به یاران شهیدش پیوست.

این جنایت ددمنشانه و اقدام تروریستی کوردلانه که در هفته بسیج و سالگرد شهادت دانشمند فرزانه شهید شهریاری (ره) توسط عناصر خودفروخته تروریستی صورت گرفت بار دیگر ترس و وحشت دشمنان جمهوری اسلامی ایران را از پیشرفت های اعجاب برانگیز دفاعی کشور به جهانیان ثابت کرد.

اینجانب بنام حوزه‌های علمیه شهادت و عروج ملکوتی این دانشمند ارشد و مدیر جهادی را  به مقام معظم رهبری و فرماندهی کل نیروهای مسلح، ملت رشید و شهیدپرور کشور و خانواده ارجمند، دوستان، آشنایان و همکاران ایشان تسلیت و تبریک عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای آن شهید عزیز رضوان و غفران الهی و برای خانواده ایشان صبوری و شکیبایی و اجر جزیل  مسئلت می نمایم.

مستکبران عالم بدانند ایران بیدار و مقاوم و دانشمندان سرافراز آن در برابر آنان تسلیم نخواهد شد و راه استقلال و آزادی و پیشرفت و مقاومت خودرا ادامه خواهد داد و داغ سازش و تسلیم را بر دل آن خواهد نهاد و این حوادث خللی در اراده ایران وارد نخواهد آورد و بسیج قهرمان و محور مقاومت آرمان های انقلاب اسلامی را محقق خواهد ساخت.

 مؤکدا از مسئولان امنیتی کشور می خواهم که در نهایت دقت و سرعت نسبت به شناسایی و برخورد قاطع با عوامل و محرکان این جنایت فجیع اقدام نمایند.

پیام سید محمد خاتمی در پی شهادت محسن فخری زاده

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در پی شهادت محسن فخری زاده پیامی صادر کرد.

متن پیام وی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دست ناپاک دشمنان انقلاب و ایران و سربلندی مردم، بار دیگر با حربه ناپاک ترور فرزند دانشمند و مجاهد راه اعتلای میهن و انقلاب جناب محسن فخری زاده را به شهادت رساند تا مسیر پیشرفت همه جانبه کشور و استقلال و سرافرازی میهن را سد کند، اما به یاری حضرت پروردگار پیروز نهایی ملت ایران است.

من این مصیبت را به همه تلاشگران و رهروان راه استقلال و سربلندی، همراهان و همرزمان آن دانشمند عزیز و به خصوص به خانواده محترم فخری زاده تسلیت می گویم و علو درجات این شهید و خذلان و رسوایی آمران و عاملان این جنایت را از خداوند منان خواستارم.

حسین شریعتمداری تاکید کرد: انتقام سخت از صهیونیست‌های جنایتکار و شناسایی عوامل داخلی و احتمالاً نفوذی دشمن

حسین شریعتمداری در یادداشت روز ،روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان«آرامشان نگذارید که آرامتان نمی‌گذارند!» این گونه آورده است:

بعد از ظهر دیروز دانشمند هسته‌ای برجسته کشورمان آقای محسن فخری‌زاده، توسط عوامل موساد در آبسرد دماوند ترور شده و به شهادت رسید. این چندمین دانشمند هسته‌ای ایران اسلامی است که از سوی تروریست‌های وابسته به رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. چرا باید رژیم صهیونیستی که امروزه روی قوس زوال است و از همه سو در محاصره نیروهای مقاومت قرار گرفته، بتواند به آسانی دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کند؟!

چرا باید رژیمی که تا دیروز، پرچم خود را به نشانه از نیل تا فرات با دو خط آبی رنگ منقوش کرده بود ولی امروزه از وحشت به دور خود دیوار حایل کشیده است! جرأت این جنایت را داشته باشد؟! بخوانید!
امام خمینی -رضوان‌الله تعالی علیه- برای تامین امنیت کشور و حفظ آرامش مردم در مقابل تو‌طئه دشمنان فرمول کار‌سازی ارائه کرده و می‌فرمایند: «… امروز خدا ما را مسئول کرده است. نباید غفلت نمود. امروز با جمود و سکون باید مبارزه کرد و شور و حال حرکت انقلاب را پابرجا داشت. من باز می‌گویم همه مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‌تان-‌به خیال خودشان- بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر لحظه‌ای آرام گذارید، لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند». صحیفه امام (ج ۱۲ ص ۹۳۲)

رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر ضرورت برخورد پیشگیرانه با دشمن و تحمیل هزینه سنگین در قبال جنایات دشمنان تاکید ورزیده‌اند. به کار گرفتن همین فرمول کارساز بوده است که آمریکا و متحدانش را از انتقام ایران به وحشت ‌انداخته است. موشکباران عین‌الاسد، سرنگون کردن پهپاد مدرن آمریکا، توقیف کشتی انگلیس در مقابل توقیف کشتی ایرانی، موشکباران محل استقرار داعشی‌ها در سوریه به تلافی حمله تروریست داعش به مجلس شورای اسلامی، تاکید بر انتقام سخت از آمریکا در قبال شهادت سرداران بزرگوار اسلام، سلیمانی و ابو‌مهدی و… نمونه‌های موفق و کارآمدی از به کارگیری فرمول مشترک امام راحل و خلف حاضر ایشان بوده و هست. اگر اینگونه نبود نفتکش‌های ما نمی‌توانستند سرتاسر اقیانوس را در امنیت کامل طی کنند و محموله خود را به ونزوئلا برسانند و یا به نوشته جان بولتون مشاور سابق امنیت کاخ سفید، ترامپ از ترس انتقام ایران، دست از حمله به فلان نقطه کشورمان نمی‌کشید و…

شواهد فراوانی از نقش اسرائیل در ترور شهید محسن فخری‌زاده در دست است به گونه‌ای که با جرأت و صراحت می‌توان رژیم صهیونیستی را عامل اصلی این جنایت دانست، از این روی نباید در انتقام از صهیونیست‌های جنایتکار کمترین تردیدی به خود راه داد.

۶ روز قبل روزنامه صهیونیستی اسرائیل‌تایمز

«The Times of Israel» نوشته بود، «آمریکا و اسرائیل برای یک رشته عملیات‌ پنهان علیه ایران در هفته‌های باقی مانده از دولت دونالد ترامپ برنامه‌ریزی کرده‌اند»! و تاکید کرده بود که «بخش هسته‌ای ایران هدف اصلی است و ایران پاسخی نخواهد داد»! شاید این بخش از گزارش ۶ روز قبل «اسرائیل‌تایمز» بیرون از دایره ترور دیروز شهید فخری‌زاده باشد! ولی این گزارش حاوی دو نکته اساسی و قابل توجه است. اول آنکه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در دستور کار مشترک رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار داشته و دارد و دوم که تاسف‌آور است اینکه چرا باید صهیونیست‌ها به این تصور -به یقین موهوم- رسیده و یا به آن تظاهر کنند که «ایران پاسخی نخواهد داد»! آیا این تصور یا تلقی موهوم دشمن ناشی از اظهارات کسانی نیست که مثلاً نوشته شدن نام رژیم صهیونیستی روی موشک‌های سپاه را برنمی‌تافتند؟! و…

خدا بر درجات شهید قاسم سلیمانی بیفزاید که تاکید داشت درباره دشمن نباید از جمهوری اسلامی ایران دو صدا بیرون بیاید. آن شهید به درستی و حکمت بر این باور بود که دو صدا و دو پیام متفاوت دشمن را جری می‌کند و در این خصوص به حرکت تفرقه‌افکنانه خوارج در جنگ صفین اشاره می‌کرد.

در این حال و هوا حیف است که به دو نکته از کلام امام راحلمان(ره) و خلف حاضر او (حفظه‌الله تعالی) اشاره نکنیم؛ از حضرت امام خمینی است که: «… با توسل به دامن آمریکا ضعف و ناتوانی خود را بر ملا نسازید و از گرگ‌ها و درنده‌ها برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید ابرقدرت‌ها آن لحظه‌ای که منافعشان اقتضا کند شما و قدیمی‌ترین وفاداران و دوستان خود را قربانی می‌کنند و پیش آنان دوستی و دشمنی و نوکری و صداقت ارزش و مفهومی ندارد آنان منافع خود را ملاک قرار ‌داده‌اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن می‌گویند…» صحیفه امام (ج ۲ ص ۹۳۲).

و از حضرت آقاست که: «آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند؛ آنها همان افراد هستند تفاوتی نمی‌کنند، فقط لباس خود را تغییر می‌دهند. دست چدنی دارند که پوشش مخملی را بیرون می‌آورد و خود را نشان می‌دهد و گرنه باطن همان باطن است و هیچ تفاوتی ندارد، آنها نمی‌توانند کسانی باشند که به آنها اطمینان کنیم».

در این باره گفتنی‌های دیگری نیز هست که به بعد می‌گذاریم و تنها به این نکته ضروری بسنده می‌کنیم که امروز باید همه توجه مردم و نظام روی دو محور متمرکز شود، اول؛ انتقام سخت و پشیمان‌کننده از صهیونیست‌های جنایتکار و دوم؛ شناسایی عوامل داخلی و احتمالاً نفوذی دشمن.

شکوری راد در پی ترور دکتر فخری زاده: ‏باید بیش از این مراقب جان این عزیزان بود

دکتر علی شکوری راد در پی ترور دکتر محسن فخری زاده نوشت: ‏باید بیش از این مراقب جان این عزیزان بود.

متن توئیت  شکوری‌‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بدین شرح است:

‏ترور دکتر ⁧محسن فخری زاده⁩ و شهادت وی باری از غم و اندوه بر دل‌ همه ایران‌دوستان نشاند. هزار افسوس بر از دست‌دادن چنین دانشمندانی که عزمشان اعتلای نام ایران و ایرانی است.به روان او درود می‌فرستم و فقدانش را به همه مردم ایران تسلیت می‌گویم. ‏باید بیش از این مراقب جان این عزیزان بود.

تسلیت جامعه روحانیت مبارز در پی درگذشت مدیر داخلی این تشکل سیاسی

جامعه روحانیت مبارز با انتشار پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله قربانی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، در این پیام آمده است:

«با تأسف فراوان خبر درگذشت روحانی شریف، انقلابی و خدمتگزار مرحوم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین جناب آقای عبدالله قربانی را دریافت کردیم.

آن روحانی بزرگوار در تمام عمر خود در خدمت مردم شریف و مومن و از یاران صدیق امام و رهبری و سالیان طولانی از همراهان جامعه روحانیت مبارز بود.

جامعه روحانیت مبارز رحلت مرحوم قربانی را صمیمانه به خانواده بزرگوار آن فقید سعید و روحانیت و مومنین منطقه ارسباران و نمازگزاران مسجد حضرت رقیه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات آن عزیز و صبر و اجر برای همه بازماندگان طلب می‌کند.»

مرحوم قربانی مدیر داخلی جامعه روحانیت و عضو سابق شورای مرکزی جامعه وعاظ کشور بود.

جهانگیری: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی با سرعت و دقت تمام نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل ترور اقدام کنند

معاون اول رییس جمهوری در پیامی با تسلیت شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،تصریح کرد: بدون تردید این دست اقدام های ضد انسانی و کوردلانه محکوم به شکست است و خللی در عزم جدی ملت بزرگ ایران در دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه‌های دفاعی ایجاد نمی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن پیام دکتر اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه مدیر متعهد و دانشمند جناب آقای دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست تروریست های جنایتکار و وابسته به رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، مردم قدرشناس ایران، همکاران ایشان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بستگان به ویژه خانواده ارجمند این شهید بزرگوار تسلیت میگویم.

بدون تردید این دست اقدامات ضد انسانی و کوردلانه محکوم به شکست است و خللی در عزم جدی ملت بزرگ ایران در دستیابی به پیشرفت و توسعه در حوزه های دفاعی که تامین کننده مصالح و امنیت ملی کشورمان است، وارد نمی کند و دشمنان این مرز و بوم را بیش از پیش نامیدتر خواهد نمود.

لازم است دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ذی ربط با سرعت و دقت تمام نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل این ترور جنایت آمیز اقدام و نتیجه را به اطلاع عموم مردم شریف ایران برسانند.

از خداوند متعال برای آن شهید عزیز حشر با شهدا و اولیاء الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسالت دارم.

پیام سیدحسن خمینی در پی ترور شهید محسن فخری زاده

یادگار امام طی پیامی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه‌ی دکتر محسن فخری زاده، تاکید کرد: «جنایت مکارانه ی آنان اگرچه شهیدی عزیز را از میان ما برد اما پاسخی درخور خواهد یافت.»

به گزارش شفقنا از جماران؛ پیام حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین

شهادت مظلومانه‌ برادر بزرگوار جناب آقای محسن فخری زاده بار دیگر جنایت عمّال صهیونیسم جهانی را آشکار ساخت.

این حادثه‌ی اسفناک اگرچه از یک سو نشان مکر دشمنان مردم ایران و دسیسه جنایتکاران بین‌المللی است اما در کنار آن ندای بیدار باشی است که همگان را به پاسخ الهی به این دشمنی رهنمون می سازد.

ایشان به دسیسه نشسته اند و ملت ما را ضعیف و عجول می خواهند، غافل از آنکه اندیشه، عزم و صلابت فرزندان خمینی کبیر(ره) با توکل به خدای بزرگ و توسل به اولیای گرامی اش، تلاش مذبوحانه آنان را به درستی و در کمال قدرت و متانت پاسخ خواهد داد.

جنایت مکارانه آنان اگرچه شهیدی عزیز را از میان ما برد اما پاسخی درخور خواهد یافت.

اینجانب با تبریک و تسلیت این شهادت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، مردم شهید پرور ایران و خانواده محترم ایشان از خدای متعال علو درجات برای این فقید سعید و اعتلای نام مبارک جمهوری اسلامی ایران را مسئلت دارم.

وزیر کشور: جمهوری اسلامی ایران به درستی و متناسب با اقتضائات، پاسخ کوبنده ای به تروریست‌های قاتل می‌دهد

وزیر کشور در پیامی به مناسبت شهادت محسن فخری زاده عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران که تاکنون مقتدارنه از هیچ قطره خون شهدای خود نگذشته است، به درستی و متناسب با اقتضائات، پاسخ کوبنده ای به تروریست‌های قاتل می‌دهد.

به گزارش شفقنا، متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی به شرح زیر  است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عروج عاشقانه شهید فخری زاده که در حادثه تروریستی به دست عوامل منحوس صهیونیستی مظلومانه به شهادت رسید بار دیگر حقانیت انقلاب اسلامی در پیروزی مقابل نظام اهریمنی سلطه را اثبات نمود.

دشمنان تروریست مردم ایران به خیال خام و ارتجاعی خود انواع تهدیدات و تهاجمات خصمانه را از تحریم‌های گسترده ظالمانه تا تلاش برای ایجاد آشوب وناآرامی در کشور و ترور عزیزترین و مخلص ترین خادمان ملت به راه انداختند، اما با مقاومت حداکثری و جانانه مردم هوشیار و عزت جوی ایران اسلامی روبرو شدند و در تسلیم کردن مردم ایران ناکام ماندند.

نظام تروریست دولتی و بین‌المللی با شکست مفتضحانه خود در فشار حداکثری بر مقاومت مردم ایران با هدف قرار دادن قهرمانان دفاع ملی و دانش بومی قصد دارد انتقام ناکامی‌های خود را از پیشرفت‌های تکنولوژیکی و دفاعی و علمی ایرانیان که احیاگر تمدن بزرگ اسلامی ایرانی شده‌اند بگیرد.

شهید فخری‌زاده و سایر شهدای بزرگوار دانش هسته‌ای و دیگر علوم پیشرفته همانند سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی گواهان صادقی بر پیشرفت و قدرت علمی و اقتدار و صلابت دفاعی  انقلاب اسلامی هستند و از همین جهت مورد سوء قصد استکبار جهانی قرار گرفته اند، اما غافل از آنکه شجره طیبه انقلاب اسلامی مملو از ثمرات درخشانی در عرصه‌های مختلف افتخار آفرینی است که رویش‌های فزاینده آن خواب را از چشمان دشمنان مردم ایران می‌رباید چرا که خداوند متعال چنین وعده داده است که”وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ”.

اینجانب، شهادت این فرزند فرزانه ایران اسلامی را به فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، خانواده معزز و همرزمان آن شهید، همکاران و دانشجویان آن شهید و همچنین عموم هم میهنان عزیزم، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و اطمینان می‌دهم که نظام جمهوری اسلامی ایران که تاکنون مقتدارنه از هیچ قطره خون شهدای خود نگذشته است، به درستی و متناسب با اقتضائات، پاسخ کوبنده ای به تروریست‌های قاتل می‌دهد و راه شهیدان را با اقتدار و صلابت تا اعتلای جایگاه شایسته هموطنان خواهد پیمود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی: خون این شهید بیش از پیش کابوس جان دشمنان و بدخواهان نظام خواهد شد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور پیامی تاکید کرد: شهادت محسن فخری زاده بیش از پیش کابوس جان دشمنان و بدخواهان نظام خواهد شد و در عزم و اراده این ملت برای ادامه راهی که صیادشیرازی ها، سلیمانی ها و فخری زاده ها انتخاب کرده اند، خللی وارد نخواهد کرد.

به گزارش شفقنا، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت مظلومانه دانشمند زبده و شاخص هسته ای کشورمان دکتر محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع توسط دشمنان کوردل ملت ایران نشان از بزدلی، رذالت و ناکامی آنان در اجرای سیاست‌های تحریم و فشار حداکثری دارد.

بی شک خون این استاد و مجاهد شهید باعث رشد، رونق و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای خواهد گردید و بیش از پیش کابوس جان دشمنان و بدخواهان نظام خواهد شد و در عزم و اراده این ملت برای ادامه راهی که صیاد شیرازی ها، سلیمانی ها و فخری زاده ها انتخاب کرده اند، خللی وارد نخواهد کرد.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، امام خامنه‌ای، مردم شریف و شهید پرور ایران اسلامی، همکاران و هم‌سنگران ایشان در وزارت دفاع و نیز اعضای خانواده و شاگردان آن شهید گرانقدر، اطمینان دارم نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات و انتقام از آمران و عاملان این جنایت بزرگ اقدام خواهند کرد.

شهردار تهران: راه شهید فخری زاده با قوت ادامه خواهد داشت

شهردار تهران در پیامی توییتری شهادت محسن فخری زاده دانشمند و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، پیروز حناچی شامگاه جمعه توییت کرد: ‌شهادت دانشمند شجاع و خدوم ملت ایران، ‌شهید محسن فخری‌زاده را خدمت مردم شریف، رهبر معظم انقلاب و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

وی نوشت: بی‌تردید مسیر خودکفایی علمی و دفاعی کشور و تثبیت فناوری‌های حیاتی برای ملت ایران، با ترور مسدود نخواهد شد و راه امثال او با قوت ادامه خواهد داشت.

بعدازظهر امروز (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

باقری کنی: از همه ظرفیت‌های بین المللی برای پبگیری ترور شهید فخری زاده استفاده می کنیم

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ما به طور جدی همانطور که پرونده شهید سلیمانی را دنبال می‌کنیم، این قول را به مردم شریفمان می‌دهیم که از همه ظرفیت‌های بین المللی برای پبگیری ترور شهید فخری زاده استفاده کنیم.

به گزارش شفقنا از ایسنا، علی باقری کنی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که شامگاه جمعه از شبکه دو سیما پخش شد در رابطه با ترور محسن فخری زاده، اظهار کرد: ما ریشه اصلی این دشمنی‌ها را رژیم آمریکا می‌دانیم چون صهیونیست‌ها بدون اجازه آمریکا آب هم نمی‌توانند بخورند. حتی اگر رژیم صهیونیستی هم باشد باز هم منشاء اصلی آن آمریکایی‌ها هستند که در صحنه تحریم اروپایی‌ها و در صحنه ترور اسرائیلی‌ها با آنها همکاری می‌کنند و صرفاً رژیم صهیونیستی در این قضیه متهم نیست هر چند بر اساس قراین نقش اصلی را دارند.

او افزود: وقتی اروپایی‌ها به گروه‌های تروریستی اجازه می‌دهند عامل تشویق کننده تروریست‌ها هستند و نقش اروپایی‌ها در ترویج تروریسم خیلی مهم است. مثلا در مورد ترور شهید سلیمانی سکوت کردند و آنها نقش پشتیبانی کننده دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تاکید کرد: باید همانطور که همه توجهمان را به سمت رژیم‌ صهیونیستی جلب می‌کنیم همچنین باید به اروپایی‌ها نیز حواسمان باشد. در این رابطه دبیرکل سازمان ملل و مسئولین کشورهای اروپایی در جایگاه پاسخگویی قرار دارند و باید این ترور را محکوم کنند.

او گفت: شهید فخری زاده از سردمداران عرصه‌های علمی بود. آنها می‌خواهند جلوی قطار پیشرفت ایران را از هر طریقی بگیرند که ریشه این مساله آمریکاست.

باقری کنی در رابطه با اینکه واکنش دستگاه قضایی در این رابطه چیست، گفت: سردار باقری در بیانیه‌ای اعلام کردند که خیلی سریع انتقام این اقدام را می گیرند و صهیونیست‌ها باید منتظر انتقام سخت در این رابطه باشند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: در دستگاه قضایی نیز این مسئله را در دستور کار داریم تا نگذاریم تروریسم یک ابزار مشروع برای آنها باشد تا جنایت‌هایی که انجام می‌دهند را مشروع جلوه دهند.

او افزود: خیلی از ظرفیت‌ها در دست غربی‌هاست‌ اما ما باید با هوشمندی از این ظرفیت‌ها استفاده حداکثری کنیم.

باقری کنی تاکید کرد: ما به طور جدی همانطور که پرونده شهید سلیمانی را دنبال می‌کنیم، این قول را به مردم شریفمان می‌دهیم که از همه ظرفیت‌های بین المللی استفاده کنیم و نوید می‌دهیم که پایان ریاست جمهوری ترامپ آغاز جدی عملیات رسیدگی قضایی و حقوقی به اقدامات اوست و اگر می‌خواهد از آن در امان بماند بهتر است از بایدن یک اتاق اجاره کند و در کاخ سفید بماند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ما در این قضیه قطعا به پیگیری اقدامات رژیم صهیونیستی اکتفا نخواهیم کرد و اقدامات اروپایی‌ها را هم پیگیری خواهیم کرد.

او تصریح کرد: همه نمایندگی‌های ما در کشورهای غربی و به طور خاص اروپایی این ترور را پیگیری کنند و از همه ظرفیت دیپلماتیک خود در این کشورها باید استفاده کنیم.

باقری کنی گفت: ممکن است امروز تروریست‌ها بخندند اما مطمئنا بزودی خنده آنها به گریه تغییر خواهد کرد. آنها منافع خودشان را می‌بینند و حقوق بشر برای آنها ابزاری برای پیشبرد اهدافشان است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی باید در اینگونه موارد انجام شود، بیان کرد: ما باید از کوچکترین ابزارها در مناسبات بین‌المللی استفاده کنیم. در بیانیه‌ای که رئیس قوه قضاییه به مناسبت ترور شهید فخری زاده داشتند تصریح کردند که دستگاه امنیتی و اطلاعاتی و قضایی باید از این جنایات پیشگیری کنند تا دشمن نتواند دست به چنین اقداماتی بزند. ضمن اینکه باید از این افراد و شخصیت‌ها صیانت شود، نکته دیگر این است که جوان‌ها و مدیران جوان باید توجه کنند که تلاش، فعالیت و احساس مسئولیت‌ آنها آنقدر مهم است که برای دشمن ظرفیت ترور دارد و باید برای سازندگی ایران اسلامی و رفع مشکلات مردم تلاش کنند تا دشمن ناکام بماند.

او تاکید کرد: در دستگاه قضایی عزم ما جدی است که ثابت کنیم همانطور که در عرصه نظامی دوران بزن در رو تمام شده، در عرصه قضایی و بین‌المللی نیز دوران بزن در رو قضایی پایان یافته است و کسانی که مسئول این اتفاقات هستند باید پاسخگو باشند.

باقری کنی اظهار کرد: سیاست فشار حداکثری آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب وجود داشته در سال‌های که تحریم‌ها از جمله آن است اما  رویش‌های انقلاب اسلامی ثابت کرد که این تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل: ترور فخری ‌زاده تخطی از حقوق بشر است

گزارشگر ویژه سازمان ملل با تلقی کردن ترور محسن فخری زاده به عنوان «یک قتل هدف دار برون مرزی و در یک درگیری مسلحانه» آن را تخطی از حقوق بشر دانست. اگنس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل در پی ترور روز گذشته محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی در صفحه توییترش نوشت:  هنوز سوال های بسیاری درباره جریانات کشتن محسن فخری زاده،  دانشمند ارشد ایران وجود دارد.  هنوز هیچ عامل دولتی یا غیردولتی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته اند.

ایسنا نوشت: کالامار در ادامه تاکید کرد که به یاد داشته باشیم که یک قتل هدف دار برون مرزی و با یک درگیری مسلحانه تخطی از حقوق بشر بین المللی است که با زور جان کسی را گرفتن را منع می کند و تخطی از منشور سازمان ملل است که اعمال زور برون مرزی در مواقع صلح را منع می کند.

او افزود: کشورهایی که به اقداماتی خصومت آمیز مبادرت کنند که به گرفتن جان کسی منجر شود،  به صورت بالفعل تعهداتشان در معاهده ها را نقض کرده اند. کشورهایی که نمی توانند اقداماتی مسئولانه برای حل کردن مناقشه های بین المللی شان از طریق صلح آمیز انجام دهند، نمی توانند به تعهدات مثبت‌شان برای اطمینان حاصل کردن از حق زندگی پایبند باشند.

اظهارات کالامار در پی این مطرح می شود که روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حزب الله لبنان: با قدرت در کنار جمهوری اسلامی و مردمش ایستاده ایم

شفقنا- حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای عملیات تروریستی که منجر به شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العهد، در بیانیه این حزب آمده است: حزب الله عملیات تروریستی مجرمانه ای که منجر به شهادت «محسن فخری زاده» دانشمند و استاد دانشگاه برجسته شد، به شدت محکوم می کند و صمیمانه ترین تسلیت ها را به خانواده شریف آن شهید، رهبری و مردم جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می کند و از خداوند متعال برای آن شهید، علو درجات و مقام والا را در کنار دیگر شهدا و دانشمندان بویژه آنهایی که ناجوانمردانه به دست باندهای قتل و تروریسم صهیونیستی و بین المللی در راه  منع جمهوری اسلامی از دستیابی به منابع عزت و اقتدار، حفظ پیشرفت علمی و استقلال سیاسی وفکری به شهادت رسیدند، مسئلت می کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: به این ترتیب با تمام قدرت در کنار جمهوری اسلامی ایران و مردم مجاهد و فداکار آن در راه مقابله با تهدیدها و توطئه های خارجی و مقابله با ائتلاف جدید رژیم صهیونیستی و شماری از کشورهای منطقه ایستاده ایم و بر این باوریم که جمهوری اسلامی به اذن خداوند قادر به مقابله با چنین خطراتی، شناسایی قاتلان و مجرمان و قطع دستی که به دانشمندان و مسئولانش دست درازی می کنند، و همچنین تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی غاصب در فلسطین اشغالی و حامیان سیاسی و بین المللی آن قادر و توانا است.

خبر را در العهد ببنیید

 

در حال تکمیل…

نظر شما