شناسهٔ خبر: 44185763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اسیر فلسطینی پس از آزادی:

از سید حسن نصرالله آموختم با صهیونیست جماعت نباید مذاکره کرد

«ماهر الاخرس»، اسیر فلسطینی پس از اعتصاب غذای 103 روزه و واداشتن صهیونیست‌ها به عقب‌نشینی، اعلام کرد مقاومت و به مذاکره نرفتن با صهیونیست‌ها را از دبیرکل حزب‌الله لبنان آموخته و این رمز پیروزی او بر رژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

«ماهر الاخرس» یکی از فعالان فلسطینی که از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت شده بود در اعتراض به حبس بدون اتهامش، دست به اعتصاب غذا زد و پس از ۹۰ روز مقاومت رژیم صهیونیستی را به پذیرش خواسته‌اش
مجبور کرد و پس از گذشت ۱۰۳ روز از اعتصاب غذا از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد. وی روز پنجشنبه هفته گذشته و پس از آزادی، در گفت وگو با شبکه خبری «المنار» اعلام کرد از مقاومت لبنان و
سید حسن نصرالله دبیرکل آن آموخته که برای آزادی خود به هیچ وجه با رژیم اشغالگر اسرائیل وارد مذاکره نشود: «از مقاومت حزب‌الله لبنان که در سال ۲۰۰۰ مذاکره را نپذیرفت و پیروز شد و اینک هیچ فشاری در دنیا نمی‌تواند حزب‌الله را به مذاکره مجبور کند، آموختم که در برابر رژیم اشغالگر مقاومت کنم و همچون حزب‌الله حق و حقوق خود را حفظ کنم». اسیر فلسطینی از همه خواست همچون حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کنند و روش آن را در پیش گیرند.
الاخرس تاکید کرد: «ملت فلسطین به دفاع از خویشتن ادامه دهد و برای برچیدن بساط ظلم و ستم اشغالگران، منتظر جهانیان نماند. ما در سایه پایداری و جانفشانی‌هایمان پیروز خواهیم شد و آزادانه و شرافتمندانه زندگی خواهیم کرد.»
«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس هم پس از آزادی این طور موضع گرفت که: «ما آزادی ماهر الاخرس از زندان صهیونیستی را که یک الگوی تمام‌عیار در زمینه قدرت و صبر و استقامت فلسطینیان تا زمان تحقق اهداف و آرمان‌هایشان ارائه کرد، تبریک عرض می‌کنیم. این آزاده فلسطینی درماندگی و ناتوانی اشغالگران صهیونیست در زمینه تضعیف اراده پولادین ملت فلسطین را به تصویر کشید». از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نبرد عزت و کرامت که الاخرس با اعتصاب غذا آن را آغاز کرد، بهترین گواه بر این واقعیت است که ملت فلسطین هرگز تن به خفت و خواری نمی‌دهد و این ملت شیفته آزادی و رهایی از یوغ اشغالگران صهیونیست است. جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز تاکید کرد که نبرد پشتیبانی و حمایت از اسرای فلسطینی تا زمان آزادی آنان باید در سرلوحه برنامه‌های جنبش ملی و گروه‌های مقاومت قرار گیرد.

نظر شما