شناسهٔ خبر: 44181280 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

خیز جریان صدر برای نخست وزیری عراق/ مقتدی صدر: چشم طمعی به قدرت نداریم

صاحب‌خبر -

شفقنا- سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد: چشم طمعی به قدرت نداریم و تنها خواهان رحمت و توفیق و نصرت الهی هستیم.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از بغداد الیوم، مقتدی صدر تاکید کرد: ملزم به دفاع از عراق در برابر انحلال و فروپاشی با کسب اکثریت پارلمانی هستیم.

بعد از تجمع طرفداران جریان صدر در میدان التحریر بغداد، مقتدی صدر امروز (جمعه) خطاب به حامیان خود گفت: ما ملزم به دفاع از دین، عقیده و وطن‌مان در برابر ازهم پاشیدگی، انحراف، کفر علنی و افزایش فسق و فجور و ناهنجاری‌های اخلاقی و تقلید از غرب کافرپیشه هستیم.

وی افزود: ما همچنین مکلف به دفاع از اعتقادات دینی خود به روش‌های مشروع و نه خشونت، قتل، آتش زدن، بستن راه‌ها،اشغالگری، بمباران و ظلم هستیم.

رهبر جریان صدر اظهار داشت: ما به دفاع از عراق در برابر فاسدانی پایبند هستیم که بر مناصب و جایگاه‌های حساس در کشور تکیه‌ زده‌اند. طرح اصلاح‌طلبی امانتی بر گردن ماست و از آن کنار نخواهیم آمد.

وی تصریح کرد: ما انقلاب‌ خود علیه ظلم، اشغالگری، فساد و انحراف را از انقلاب امام حسین (ع) آموخته‌ایم، ما چشم طمعی به قدرت نداریم و تنها خواهان رحمت، توفیق و نصرت الهی هستیم.

صدر گفت: برخی خواهان سلطه بر مردم و غارت منابع و ثروت‌های کشور و برخی نیز خواهان نگه داشتن عراق در سیطره شرق یا غرب هستند. گروهی دیگر نیز خواهان عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و مسائل دیگر هستند.

وی گفت: ما ملزم به دفاع از عراق در پارلمان با اکثریت جریان صدر هستیم، آن اکثریتی که به اصلاحات، دین، عقیده و وطن ایمان کامل دارند و حاضر هستند دنیای خود را برای دین‌شان فدا کنند تا این چنین شایسته منصب نخست‌وزیری پدرانه و عدالت‌محوری شویم که به وطن خود عشق می‌ورزد و خواهان اقتدار، استقلال، حاکمیت و رفاه برای عراق بدون حضور فاسدان، اشغالگران، تروریست‌ها و منحرفان است.

خبر را در بغداد الیوم می‌توانید ببینید.

نظر شما