شناسهٔ خبر: 4414794 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

فصل سخت فولاد، سخت‌تر می‌شود

«مظهر نوسان» مقابل قدرت سنتی آسیا

صاحب‌خبر -




وصال روحانی
بهترین نتیجه‌ای که فولاد می‌توانست در آستانه دیدار سرنوشت‌ساز امشب خود برابر الهلال عربستان در گروه سوم لیگ فوتبال قهرمانان آسیا بگیرد، پیروزی برابر استقلال تهران در لیگ داخلی بود که آن را هم به دست آورد و در نتیجه رویارویی امشب خود با رقیب نامدار عربستانی‌اش را در حالی انجام می‌دهد که لااقل به لحاظ روحی کم و کسری ندارد. اما از نظر فنی چطور؟ همه کسانی که کار فولاد را در فصل جاری تعقیب کرده‌اند، نیک می‌دانند این تیم در فصلی که بختک معافیت‌های جعلی مثل یک آوار بر سرش خراب شد و در ابتدای فصل امثال کرمی، پریرا، مکانی و رضایی را از دست داد، آب خوش از گلویش پایین نرفته و دایما در حال جمع کردن حاشیه‌هایی بوده که مدیریت‌های حاکم بر این باشگاه نقش نخست را در ایجاد آن داشته است.

180 درجه متفاوت
فولاد البته زیر این مشکلات به طور کامل کمر خم نکرد و حتی در آستانه تعطیلی نیم فصل برای مدتی کوتاه در جاهای اول و دوم جدول نیز نشست اما نوسان‌های بیش از معمول و یک هفته خوب بودن و هفته بعد سقوط تا حد یک تیم معمولی، از قرمز و زردهای اهوازی تیمی را ساخته است که اصلا قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است 180 درجه خوب و یا برعکس 180 درجه بد ظاهر شود.
نتیجه همین فراز و فرودها است که یاران شریفات و جماعتی را به رده سوم جدول گروه سوم آسیا تنزل داده و این تیم در هر سه دیدارش که دو تای آن در اهواز بوده، فقط به نتیجه مساوی رسیده است.

دو دیدار بسیار مهم
فولاد سه هفته پیش با همین الهلال در اهواز صفر – صفر کرد ولی چون السد قطر 7 و الهلال 4 امتیازی‌اند یک تساوی دیگر در مسابقه امشب به کارش نمی‌آید و نیازمند پیروزی است و در آن صورت با پشت سر نهادن الهلال که از بزرگان سنتی فوتبال آسیا و مجهز به خارجی‌هایی چون تیاگو و کواک‌ تای‌هی است به دومین شانس صعود از گروهش پس از السد تبدیل می‌شود. فولاد می‌تواند روی بردن لکوموتیو ازبکستان در هفته ششم (و آخر) از مرحله گروهی جام در اهواز حساب کند اما این مسابقه امشب در خاک عربستان و دیدار اول اردیبهشت‌ماه مقابل السد در قطر است که مشخص می‌کند فولادی‌ها یکی از دو صعودکننده این گروه خواهند بود یا خیر.

بدون تدبیر
فولاد در نیم فصل سه خرید خوب داشت و مسلمان، قاضی و آل‌نعمه را به جمع مردانش افزود اما همین نفرات مفید نیز ریتم ثابتی نداشته‌اند و با فراز و فرودهای بیش از اندازه تیم همسو شده‌اند و دراگان اسکوچیچ که تا پایان نیم فصل اول جانشینی موفق برای حسین فرکی نشان می‌داد، حالا با این اتهام مواجه است که تدبیری برای رفع فراز و نشیب‌های تیمش ندارد و خودش هم در این موج گرفتار آمده است، بازی امشب در عربستان تکلیف نهایی فولاد را در فصل جاری تعیین نمی‌کند اما اگر نتیجه مساعدی به دست نیاید و فولاد از گروهش بالا نرود، با توجه به اینکه شانس‌های تجدید قهرمانی‌اش در لیگ داخلی هم زیاد نیست، فصلی برای فولاد سپری خواهد شد که کاملا با اوصاف داخلی نابسامان این تیم همخوانی دارد و فقط تصور می‌شد نبوغ اسکوچیچ و بازی فنی شماری از جوانان مستعد فولاد مانند انصاری، وکیا، سلیمی، بدرلو و خالقی در کنار خارجی‌هایی چون مساریچ، نونگ و چاگو قادر به غلبه بر آن و به اوج رساندن این تیم در عین وجود مشکلاتی ریشه‌ای است. تصور و تفکری که امشب در تقابل با الهلال در معرض یک آزمون جدی و بسیار سخت تازه قرار می‌گیرد.

نظر شما