شناسهٔ خبر: 44108496 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس کارگروه امنیتی، انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا:

وضعیت قرمز از 89 شهر به 20 شهر کاهش پیدا کرده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس کارگروه امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حدود یک ماه پیش که موضوع محدودیت‌ها در 89 شهر قرمز اعمال شد، اکنون تعداد این شهر‌ها به 20 شهر کاهش پیدا کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه کارگروه امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، درباره طرح جامع هوشمند اعمال محدودیت ها، افزود: راه حل برداشته شدن محدودیت ها، رعایت دستور العمل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین کاهش تردد در بین شهر‌ها است، ما در یک ماه گذشته که بحث محدودیت‌ها را 89 شهر اعمال کردیم، اکنون از بین 89 شهر تنها 20 شهر در وضعیت قرمز باقی ماندند و مابقی شهر‌ها با رعایت دستور العمل‌ها وضعیت شان بهتر شده است.
وی در ادامه گفت: اکنون مردم و مسئولان باید همت کنند تا با رعایت محدودیت ها، شاهد بهتر شدن وضعیت شهر‌ها از قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد و سفید باشیم.
رئیس کارگروه امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره وضعیت تهران هم گفت: اکنون درباره تهران نمی‌توان اظهار نظر کرد، چرا که طرح از دو روز پیش شروع شده، اما لزوم برطرف شدن محدودیت‌ها رعایت دستور العمل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی است.
آقای ذوالفقاری درباره محدودیت‌های تردد 21 شب تا 4 صبح در شهر‌های قرمز و نارنجی افزود: برخی مشاغل نیاز به تردد در شب دارند، از جمله تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌ها و یا برخی مشاغل که کار شیفتی انجام می‌دهند، اولا برای این مشاغل شیفتی درخواست ما این است که شیفت کارمندان شیفت غروب تا شیفت صبح در نظرگرفته شود تا نیاز به تردد در ساعت‌های 21 تا 4 صبح نباشد، اما آن دسته از مشاغلی که برحسب ضرورت نیاز به این تردد دارند، لیست شماره خودروی آن‌ها به فرمانداری‌ها داده شود تا با هماهنگی نیروی انتظامی اعمال جریمه نشوند و حتی در دو روز گذشته اگر هم جریمه شده باشند جریمه آن‌ها مرتفع خواهد شد.

رعایت 85 درصدی طرح اعمال محدودیت‌ها در دو روز گذشته
رئیس کارگروه امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد کرونا، از رعایت 85 درصدی طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در دو روز گذشته خبر داد.
آقای حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه کارگروه امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، درباره اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها، افزود: براساس گزارش‌ها که در 5 حوزه فعالیت‌ها اعمال شده، بیش از 85 درصد اعمال محدودیت‌ها رعایت شده است و در بحث تردد خودرویی نیز 35 درصد کاهش تردد در مقایسه با سال گذشته گزارش شده است.
وی در ادامه گفت: بیش از 11 هزار خودرو در این دو روز جریمه شده اند، اعم از (جریمه‌های یک میلیون تومانی، 500 هزار تومانی و 200 هزار تومانی) و همچنین 30 هزار مورد نیز تذکر گرفته اند.
آقای ذوالفقاری افزود: صد هزار پیامک نیز برای رانندگانی که تخلف داشته اند، ارسال شده است.
رئیس کارگروه امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد کرونا، همچنین گفت: درباره اصناف، چون بار اول باید تذکر داده شود، طی این دو روز 69 هزار و 769 مورد تذکر داده شده و در دو روز گذشته 77 هزار و 398 پلمپ شده است.
آقای ذوالفقاری، افزود: در هفته آینده یک بار دیگر وضعیت شهر‌ها رصد می‌شود و بر اساس آن مشخص خواهد شد که وضعیت شهر‌ها چگونه خواهد بود.

نظر شما