شناسهٔ خبر: 44083087 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

قیمت نهاده‌های دامی در مبادی ورودی تعیین شد

ستاد تنظیم بازار قیمت نهاده‌های دامی را بر اساس آخرین تغییرات قیمت جهانی که مورد تایید کمیته ارزی قرار دارد؛ به تصویب رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم دانه سویا در مبادی ورودی سه هزار ۱۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا در مبادی ورودی سه هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد.همچنین قیمت هر کیلوگرم ذرت و جو را در مبادی ورودی یک هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

 سقف قیمت‌های جهانی خرید این نهاده ها در سامانه جامع تجارت به شکل مستمر توسط کارگروه نظارت و تخصیص ارز، بررسی و بروز شود.

تمامی قیمت های تعیین شده در زمینه انواع روغن و نهاده‌های دامی در مبادی ورودی بوده و کرایه حمل مستند به اسناد و مدارک مثبته و بارنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تناسب در این قیمت‌ها قابل اعمال است.همچنین در زمینه دانه‌های روغنی، کرایه حمل متناسب با روغن خام و کنجاله استحصالی اعمال می شود.

علاوه براین با توجه به ضرورت تسهیل تامین و توزیع نهاده های دام و طیور، از آنجایی که در سامانه بازارگاه برای توزیع کنندگان نهاده‌های دام و طیور نقش و جایگاه تعریف شده است، تمامی هزینه‌های توزیع برای تحویل نهادها به دامداران و مرغداران توسط تمامی عوامل و واسطه های فروش به ازای هر کیلوگرم جو و ذرت ۱۵ تومان و برای هر کیلوگرم کنجاله ۲۵ تومان مصوب شود که این مبلغ شامل اتحادیه ها و تشکل های مربوطه نیز است.

پیش از این ستاد تنظیم بازار مقرر کرده بود تا شرکت پشتیبانی امور دام برای ترمیم ذخایر راهبردی گوشت گوساله و مرغ منجمد تا سقف تکالیف مصوب از طریق انعقاد قرارداد پیش خرید با تولیدکنندگان توانمند، در حوزه گوساله پرواری و زنجیره‌های تولید طیور اقدام کند.

بر اساس مصوبه اعلامی، انعقاد قرارداد مشروط به استفاده از ظرفیت غیرفعال مجموعه های مذکور با نرخ مصوب اعلامی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مصوبات هیات مدیره در قبال تحویل نهاده مورد نیاز از جمله ذرت، کنجاله سویا و جنو به نرخ مصوب و بر اساس ضریب و مقادیر اعلامی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر کیلوگرم مرغ و دام پرواری زنده خواهد بود.

این تصمیم به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده واردات گوشت گوساله منجمد و گوشت مرغ با ارز نیما و حمایت از تولید داخل است.

همچنین در این ستاد درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خصوص تکمیل ذخایر استراتژیک خرید نهاده های دام و طیور از جمله جو، ذرت و سویا و فرآورده های پروتئینی شامل گوشت مرغ منجمد و گوشت گوساله منجمد از شرکت‌های وارد کننده بخش خصوصی در قبال پرداخت وجه کالا به صورت ریالی مطرح و مشروط به تایید هیات مدیره شرکت و خرید و فروش در سقف قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار در مورد موافقت قرار گرفت.

 

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظر شما