شناسهٔ خبر: 44034478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

دیدار وزیر دفاع ارمنستان با اعضا ناتو

وزیر دفاع جمهوری ارمنستان : نقش ناتو در منطقه ملموس است و اینکه توسعه همکاری چند مولفه ای با آن برای ارمنستان از اهمیتی اولویت دار برخوردار است.

صاحب‌خبر -
سرویس ارمنستان/خبرگزاری آران
خبرگزاری آران/سرویس ارمنستان:میکائیل هاروتیونیان – وزیر دفاع جمهوری ارمنستان – با هئیت گروه ارزیابی"روند برناه ریزی و بازنگری" و برنامه اقدامات مشارکت انفرادی با ناتو به سرپرستی یاروسلاو سکونیچکا – مدیر دبیرخانه مشارکت و همگرایی یوروآتلانتیک ستاد بین المللی ناتو – و فرنک بولاند – مدیر اداره برنامه ریزی نیروهای ستاد بین المللی ناتو – ملاقات کرد.
به گزارش خبرگزاری آران به نقل از هایاستانی هانراپتوتیون ، آن طور که دبیر مطبوعاتی وزیر دفاع جمهوری ارمنستان اطلاع داد، میکائیل هاروتیونیان در ابتدای ملاقات ضمن عرض خیرمقدم به میهمان خود خاطرنشان ساخت که سفرهای متوالی نمایندگان مختلف ناتو به منطقه بر این امر حکایت دارند که ناتو علاقمندی مستمری را نسبت به تحولات منطقه از خود نشان می دهد.
وزیر خاطرنشان ساخت که نقش ناتو در منطقه ملموس است و اینکه توسعه همکاری چند مولفه ای با آن برای ارمنستان از اهمیتی اولویت دار برخوردار است.
میکائیل هاروتیونیان اذعان داشت که سازمان سهم بزرگی در امر تامین ثبات و امنیت بین المللی دارد که ماموریتهای حافظ صلح جاری در کوزوو و افغانستان بر این امر حکایت دارد.
ارمنستان تلاش های سازمان در امر توسعه همکاری ارمنستان-ناتو مهم ارزیابی می کند، که اعمال اهداف همکاری "روند برنامه ریزی و بازنگری" (PARP) ناتو و برنامه اقدامات مشارکت انفرادی جمهوری ارمنستان-ناتو(IPAP) در امر اصلاحات دفاعی جمهوری ارمنستان حکایت دارد.
همچنین وزیر خاطرنشان ساخت که اولین مرحله دو ساله اجرای برنامه اقدامات مشارکت انفرادی را می توان پایان یافته تلقی کرد که نتایج آن در ماه آوریل با فورمت 1+26 در نشست پیمان آتلانتیک شمالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اما امسال روند جدیدی آغاز خواهد شد: بازنگری استراتژیک دفاعی. وزیر تائید کرد که طرف ارمنی در تصمیم خود برای توسعه همکاری با ناتو در امر اصلاحات دفاعی قاطع است و ابراز امیدواری کرد که همکاری طی دو سال آینده گسترش یافته و عرصه های جدیدی را در بر خواهد گرفت.
پایان پیام.

نظر شما