شناسهٔ خبر: 44007597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیر کل تامین اجتماعی زنجان:

۷ هزار زنجانی بیمه بیکاری دریافت کردند

زنجان- علیاری، مدیر کل تامین اجتماعی زنجان با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ نفر در استان زنجان برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون هفت هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری شده اند.

صاحب‌خبر -

مسعود علیاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کارگران در صورت ابتلا به کرونا با دریافت گواهی معتبر از پزشک از مرخصی استعلاجی برخوردار خواهند شد، گفت: این مرخصی باید با توجه به ماده ۷۴ قانون کار به تایید سازمان تامین اجتماعی برسد. 

وی اظهار کرد: اگر فرد با تشخیص پزشک، مشکوک به کرونا باشد و در قرنطینه قرار بگیرد و یا مبتلا به این بیماری شده و تحت درمان باشد حق استفاده از مرخصی استعلاجی را خواهد دارد و غرامت دستمزد این ایام توسط سازمان تامین اجتماعی به کارگر پرداخت می شود. 

مدیرکل تامین اجتماعی زنجان با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ نفر در استان زنجان برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون هفت هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری شده اند و  متقاضیان بهره مندی از بیمه بیکاری که به علت کرونا دچار آسیب شدند از طرف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تامین اجتماعی معرفی شدند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است و مأموریت اصلی این مجموعه تحت پوشش قرار دادن کارگران و کارکنان مزد و حقوق‌بگیر به‌صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به‌صورت اختیاری است.

نظر شما