شناسهٔ خبر: 43994613 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نادیده گرفتن تخصص و تعهد در مدیریت

افشاگری مدیران منصوب وزیر ورزش علیه یکدیگر/وزارت ورزش چه بلایی بر سر استقلال آورده است؟!

دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر مدیرعامل سابق و رئیس‌هیئت‌مدیره فعلی باشگاه استقلال که هر دو مستقیم و غیرمستقیم منصوب وزیر ورزش هستند، دست به افشاگری علیه یکدیگر زدند و این پرسش را نزد اهالی ورزش مطرح کردند که وزارت ورزش با چه متر و معیاری چنین افرادی را برای مدیریت در استقلال انتخاب کرده است؟!

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-

برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب با دعوت از خلیل زاده رئیس‌هیئت مدیره استقلال به بررسی اتفاقات این باشگاه طی چند ماه گذشته پرداخت. در این برنامه خلیل زاده ابتدا درخصوص آخرین وضعیت پرونده استراماچونی گفت: استراماچونی زمانی که از ایران رفت حدود 200 هزار یورو دریافت کرد. در تاریخ 13 آذر هم 100 هزار یورو در پراگ به حساب وی حواله کردم و دو روز بعد این پول برگشت خورد. این مربی 18 آذرماه هم از ایران رفت. اینکه قبلا گفتند ما بلافاصله محکوم می‌شویم و یک هفته‌ای باید 2 میلیون یورو پرداخت کنیم درست نبوده است. کل قرارداد این مربی 750 هزار یورو با 3 دستیار برای یک فصل و برای 2 فصل 1.5 میلیون دلار بوده است. در قرارداد آمده هر کدام از طرفین قرارداد را فسخ کنند باید 20 درصد جریمه پرداخت شود.
خلیل زاده خاطر نشان کرد: ما دستخطی از خود استراماچونی داریم که نوشته یک سال قرارداد من را کسر کنید و 3 ماه از قراردادم را پرداخت کنید و قرارداد من را فسخ کنید. بعد از جدایی وی 160 هزار دلار به حساب وی واریز کردیم اما این پول برگشت خورد. ما در آن مقطع مجبور شدیم 160 هزار دلار از طریق کمک وزیر ورزش و یک بانک در ایران به حساب این مربی پرداخت کنیم.
وی تاکید کرد: مدیرعامل وقت هیچ مشورتی با ما نکرده و همه این اطلاعات در اختیار آقای فتحی بود. دقیق یادم است که معاون وزارت ورزش به خود آقای سعادتمند گفت حتما از آقای فتحی در این زمینه کمک بگیرید.
خلیل زاده درخصوص سفر سعادتمند به ایتالیا عنوان کرد: تمام خبرگزاری‌ها در این خصوص نظر خود را ارائه کردند. اصلا قرار نبود سعادتمند برای مذاکره با استراماچونی راهی ایتالیا شود. من یک روز به باشگاه رفتم که گفتند قرار است مدیرعامل برای کسر قرارداد استراماچونی راهی ایتالیا شود.او اعلام کرد من ارتباطی گرفته ام و می‌خواهم برای کسر قرارداد به ایتالیا بروم، چون بندی وجود دارد که اگر این پول را پرداخت نکنیم باید 2 میلیون یورو در عرض یک هفته به این مربی بدهیم. من همان زمان مخالفت کردم و گفتم این سفر حاشیه ساز می‌شود. بعد از مدتی او به ایتالیا رفت و این سفر مشکل ساز شد. من بعدا از سعادتمند در دفتر شخصی ام سؤال کردم آیا شما استراماچونی را دیدی که گفت من او را یکبار دیدم آن هم بدون واسطه اما تا جایی که من از مشاورانش شنیدم او دیداری با استراماچونی نداشت.
خلیل‌زاده در برنامه فوتبال برتر همچنین ادعا کرد که سعادتمند در زمان مدیریتش اسنادی از باشگاه استقلال را در اختیار رسانه‌ها گذاشته تا به زعم خودش حواس هواداران را پرت کند. خلیل‌زاده برای اثبات ادعای خود صدای سعادتمند را در برنامه پخش کرد. البته مدیرعامل استقلال زیر بار این حرف نرفت و آن را تکذیب کرد.
سعادتمند:رئیس‌هیئت مدیره با من مخالف بود
سعادتمند مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال هم در این برنامه درباره سفرش به ایتالیا گفت: من، هم استراماچونی را دیدم و هم فدریکو پاستورلو را دیدم. بر اساس مصوبه هیئت‌مدیره به این سفر رفتم و همه مکاتبات را انجام دادم. من با استراماچونی تمام کرده بودم. او با ۱.۷ میلیون یورو به ایران می‌آمد. برخی فشار آوردند که او برنگردد. قرارداد او اصلا فسخ نشده بود. با یک الحاقیه می‌توانست به
 ایران برگردد.
مدیرعامل پیشین استقلال دیروز نیز در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: آقای خلیل‌زاده از اول با من مخالف بود. از وقتی که من به استقلال آمدم، ایشان با حضور من در استقلال مخالف بوده است. موقعی که او به خاطر کرونا در بیمارستان بود، با ارسال یک پیام صوتی به وزیر ورزش گفت که من با حضور سعادتمند مخالفم. بعد هم که ما جلوی شرکتش را گرفتیم، از طریق آن شرکت شکایت خود را انجام داد و به خاطر آن ما به دادسرای رسانه رفتیم. من بخواهم جلوی منافع دیگران را بگیرم و دنبال منافع باشگاه استقلال باشم، معلوم است که با این کار مخالف هستند.
وی درباره لغو قرارداد با یکی از شرکت‌های تامین‌کننده البسه استقلال گفت: این قرارداد کاملا مشخصی برای استقلال بود. آل‌اشپورت گفته بود که لباس‌ها را رایگان می‌دهد. چندین بار به باشگاه گفته بودند که یک نفر را به دبی بفرستید که طرح و جنس لباس‌ها را ببیند و تایید کند تا این لباس‌ها ارسال شود. آنها هیچ کسی را نفرستادند. ما قرار بود که هزینه حمل و ارسال این لباس‌ها را بر عهده بگیریم اما دوستان نپذیرفتند. با این وجود درگیر یک پرونده قضایی با آل‌اشپورت خواهند شد.
دلسوزی وزیر برای استقلال!
رئیس‌هیئت مدیره و مدیرعامل پیشین استقلال که هر دو مستقیم و غیرمستقیم از طرف وزیر ورزش برای فعالیت در استقلال انتخاب شدند انواع و اقسام اتهامات را نثار یکدیگر کردند و در خلال صحبت هایشان هرجا که فرصت می‌شد از دلسوزی‌های وزیر ورزش برای هواداران می‌گفتند! خلیل زاده و سعادتمند مشتی هستند نمونه خروار؛ از برکت وجود چنین مدیرانی است که فوتبال ما به این روز درآمده، وقتی به جای تخصص، تعهد و صلاحیت دنبال رفیق بازی‌، باند بازی و... باشیم، نتیجه‌اش وضعیت امروز استقلال و پرسپولیس می‌شود که نارضایتی در میان هوادارانش موج می‌زند!

برچسب‌ها:

نظر شما