شناسهٔ خبر: 43981235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به تذکر خضریان:

علت عدم تشکیل جلسات هیئت نظارت بر انتخابات شوراها راپیگیری می‌کنم

زهرا علیدادی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علت عدم تشکیل جلسات هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و هیئت امنای خانه ملت را پیگیری می‌کنم و ظرف امروز و فردا مسئله حل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با استناد به مواد ۲۲ و ۲۱۶ آئین نامه داخلی مجلس در تذکری گفت: نظارت بر امور اداری، مالی، استخدامی و سازمانی مجلس برعهده هیأت رئیسه است، بیش از یک ماه است که اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخاب شوراها در صحن انتخاب شدند، چه اتفاقی افتاده که با وجود برگزاری این انتخابات تا امروز یک جلسه آن به رسمیت نرسیده است؟

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: تمرکزگرایی و همه چیز در قبضه خود آدم باشد، تا کجا ادامه دارد؟ آیا چون هدف ما محقق نشده یا در هیأت نظارت نمی‌تواند محقق شود، ما باید جلسه هیأت نظارت را برگزار نکنیم؟ یعنی در آستانه انتخابات شوراها اینطور باید با آبروی مجلس بازی شود؟

وی ادامه داد: از سوی دیگر نمایندگان در صحن مجلس، سه نماینده را به عنوان اعضای هیأت امنای خانه ملت تعیین کردند، وضعیت خبرگزاری خانه ملت از نظر افکار عمومی نیاز به گفتن ندارد که در چه شرایطی است و در چه شرایط بازدیدی قرار دارد. این خبرگزاری به پایگاه روابط عمومی صرف تبدیل شده است و جلسه هیأت امنای آن هم برای تعیین تکلیف این خبرگزاری با گذشت چندین ماه از آغاز مجلس یازدهم برگزار نشده است.

خضریان یادآور شد: خبرگزاری خانه ملت به صورت غیرقانونی اداره می‌شود و هیأت امنا هم جلسه را برگزار نمی‌کنند، آیا همه چیز باید براساس میل ریاست مجلس رقم بخورد و اگر براساس میلش رقم نخورد، مانع اجرای قانون شود؟

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: مجلس ۵ عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراها و ۳ عضو هیئت امنای خانه ملت را انتخاب کرده است و این به معنای آن است که کار مجلس تمام شده است و این افراد باید خودشان جلسات را تشکیل دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته بنده باز هم پیگیری می‌کنم و ظرف امروز و فردا مسئله حل خواهد شد.

نظر شما