شناسهٔ خبر: 43967696 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

جابجایی دو ستاره پیشین تیم ملی جوانان در پرسپولیس

علیرضا هاشمی

با اخباری که امروز از باشگاه پرسپولیس بیرون آمد، نام دو بازیکن بیش از سایرین به گوش رسید. محمد مهدی مهدی خانی و امیر روستایی، یکی به دلیل ورود به باشگاه و دیگری به دلیل خروج!

صاحب‌خبر -

دو بازیکن سابق تیم ملی جوانان ایران که سابقه حضور در بازی های جام جهانی را نیز در کارنامه خود دارند، امروز مهم ترین اخبار باشگاه پرسپولیس را تشکیل می دادند.

به گزارش طرفداری، محمد مهدی مهدی خانی یکی از بازیکنانی بود که در سال های اخیر تا مرز پیوستن به پرسپولیس پیش رفت اما در نهایت راهی به این تیم نیافت تا پس از جدایی از شهرخودرو خراسان راهی کرواسی شود. حالا خبرهایی که به گوش می رسد حاکی  از آن است که او تا پرسپولیسی شدن راه زیادی ندارد و بالاخره می تواند پیراهن پرسپولیس را به تن کند. اما دلیل پرسپولیسی شدن مهدی خانی در شرایط فعلی چیست؟ جواب آن مسلما به وضعیت خط حمله این تیم بر می گردد.

یحیی گل محمدی که در لیگ بیستم نیز روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست با فعل و انفعالاتی که در این تیم اتفاق افتاد، نیاز شدید به مهاجم را به مدیران باشگاه اطلاع داد و در نهایت قرار بر این شد تا با وجود به اتمام رسیدن سهمیه لیگ برتری پرسپولیسی ها آن ها هافبک - مهاجم سابق تیم ملی جوانان را به این تیم منتقل کنند. بازیکنی که در تیم ملی جوانان در دو پست هافبک و مهاجم به میدان رفت.

محمد مهدی مهدی خانی که پس از چهل سال توانست برای جوانان ایران در جام جهانی گلزنی کند، در آن بازی ها حتی در پست هافبک دفاعی نیز بازی کرد و با توجه به سابقه حضور در پست های هافبک دفاعی، بال چپ و راست و البته مهاجم برای جانشینی عیسی آل کثیر، حالا قرار است مشکل گلزنی شاگردان یحیی را بر طرف کند.

این اتفاق در حالی می افتد که پرسپولیسی ها در دو فصل اخیر یکی از مهاجمان همان تیم ملی جوانان را در اختیار داشتند اما تاکنون تمایلی برای میدان دادن به امیر روستایی وجود نداشت و به همین دلیل به احتمال فراوان او در روزهای پیش رو راهی تیم سابق خود یعنی پیکان خواهد شد و در این باره  انتقادی به باشگاه پرسپولیس و البته کادر فنی این تیم می شود. خیلی ها معتقدند وقتی مهاجمی مانند امیر روستایی در پرسپولیس حضور دارد به عنوان بازیکنی تخصصی در خط حمله می تواند تا حدی پاسخگوی نیاز این تیم باشد و به این ترتیب میدان دادن به این بازیکن می تواند نتایج بهتری نسبت به جذب بازیکنی دیگر داشته باشد آن هم بازیکنی که در همان تیم ملی جوانان (با حضور روستایی در خط حمله) در خط هافبک به میدان می رفت.

البته در این باره یک نکته مهم نیز وجود دارد و آن هم سابقه کار کردن گل محمدی با مهدی خانی است. زمانی که او روی نیمکت شهرخودرو نشست و به همراه این تیم با موفقیت بازی ها را پشت سر می گذاشتند تا در نهایت آسیایی شوند یکی از بازیکنان تیمش همین مهدی خانی بود که البته با توجه به حضور بازیکنان فراوان در خط میانی و حمله شهرخودرو در میانه های لیگ از این تیم جدا شد تا در کرواسی به بازی بپردازد.

در هر صورت مهدی خانی دقایقی پیش وارد باشگاه پرسپولیس شد تا با توافق نهایی با مسئولان این تیم بتواند برای فصل آینده پیراهن این تیم را به تن کند و در این صورت باید جدایی روستایی را رسمی بدانیم و به یاد دوران حضور این دو جوان در تیم ملی جوانان، تابلوی تعویض را بالا ببریم، امیر روستایی از پرسپولیس خارج شد و به جای ایشان محمد مهدی مهدی خانی وارد تیم شد.

نظر شما