شناسهٔ خبر: 43966991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

وزیر بهداشت:

در تولید واکسن کرونای ایرانی گام های موثری برداشتیم

نمکی، وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه از بین ۱۲ شرکت فعال در ساخت واکسن کرونا، حدود ۸ شرکت ما در وضعیت مطلوب تری هستند و چهار شرکت مراحل پیشرفت یک و دو را طی کرده اند و بزودی وارد مرحله مطالعه انسانی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سعید نمکی در جلسه ارائه پیشرفت های تولید واکسن در ایران، با قدردانی از مجموعه های دست اندرکار از جمله ستاد اجرایی فرمان امام، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان، انیستیتو پاستور و رازی و همچنین تشکر از سازمان جهانی بهداشت، افزود :  قبل از هر چیز درباره وضعیت بیماری کرونا در جهان و ایران باید گفت که موج جدید و پاییزه تقریبا خیز جدید را در همه دنیا رقم زد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کشور ما هم بگونه ای درگیر این پدیده است، افزود: ما در طرح جدید که دنبال می کنیم با بیماریابی و آزمایش های بیشتر و افزایش آزمایش ها به روزی ۱۰۰ هزار می رسانیم و با توجه به ساخت داخل ازمایش آنتی ژن در کشور که از اواسط هفته آینده راه اندازی خواهد شد و تست های اولیه و پروانه صدورش را خوشبختانه دنبال کردیم و به سرانجام رسیده است،   می توانیم با بیمار یابی فراوان، قرنطینه زودتر، درمان سرپایی و مراقبت بیشتر در بیماستان ها از آمار مرگ و میر و موارد بستری بکاهیم.

نمکی گفت: درباره واکسن کرونا ما همگام با سایر کشورها از روزهای نخست کار را شروع کردیم و با سه روش برای تامین واکسن مورد نیاز مردم راه را دنبال می کنیم.

وزیر بهداشت افزود: اول مشارکت در کواکس با هدایت سازمان جهانی بهداشت و قرار دادن سهمیه برای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است، دوم همکاری های بین المللی است که با کوشش همکاران روابط بین الملل وزارت بهداشت و پاستور و برخی دستگاهها با مشارکت کشورهایی که اعلام آمادگی کردند کار را دنبال می کنیم.

نمکی افزود: در نهایت با تلاش و جدیت بی نظیر همکاران در شرکت های دانش بنیان، مجموعه های بنیاد برکت ستاد اجرایی، رازی و پاستور فعالیت های خوبی آغاز شد.

وی با بیان اینکه چندی قبل به مردم مژده دادم که در زمینه ساخت واکسن کرونا گام های موثری برداشته ایم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از بین ۱۲ شرکت، حدود ۸ شرکت ما در وضعیت مطلوب تری هستند و چهار شرکت مراحل پیشرفت یک و دو را طی کرده اند و بزودی  وارد مرحله مطالعه انسانی می شوند.

نظر شما