شناسهٔ خبر: 43966829 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

دور جدید گفت و گوی فتح و حماس در قاهره

  - - به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش و کمیته مرکزی جنبش فتح در مصاحبه با ارم نیوز، با بیان اینکه  دو هیات از فتح و حماس نشستی را در قاهره در چارچوب تکمیل تلاش‌ها برای پایان دادن به دودستگی‌ها و تحقق آشتی برگزار می‌کنند افزود: این دیدار بنا به درخواستی برگزار می‌شود که دو جنبش فتح و حماس پیشتر به مسئولان مصری ارائه داده بودند. قاهره نیز خواهان موافقت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با این دیدار و برگزاری آن بعد از پایان ...

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش و کمیته مرکزی جنبش فتح در مصاحبه با ارم نیوز، با بیان اینکه  دو هیات از فتح و حماس نشستی را در قاهره در چارچوب تکمیل تلاش‌ها برای پایان دادن به دودستگی‌ها و تحقق آشتی برگزار می‌کنند افزود: این دیدار بنا به درخواستی برگزار می‌شود که دو جنبش فتح و حماس پیشتر به مسئولان مصری ارائه داده بودند. قاهره نیز خواهان موافقت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با این دیدار و برگزاری آن بعد از پایان انتخابات مصر شد.

 

وی تصریح کرد: حماس مجدداً درخواست خود را برای برگزاری این دیدار که به دلیل انتخابات پارلمانی مصر به تعویق افتاده بود، مطرح کرد و بعد از پایان این انتخابات، مسئولان مصری با فتح و حماس جهت برگزاری این دیدار تماس برقرار کردند.

 

عزام الاحمد خاطرنشان کرد: ما در جنبش فتح امیدوار هستیم که حماس موضع رسمی خود را نسبت به انتخابات اعلام کند و اینکه پیامی به محمود عباس از طریق هیات ما مبنی بر موافقت با برگزاری انتخابات برسد تا رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بتواند دستوری را درمورد انتخابات صادر کند.

 

وی عنوان داشت: در سایه تماس‌های اخیر میان فتح و حماس، نخستین گام مطلوب در حال حاضر، موافقت حماس با انتخابات است. ما امیدوار هستیم که دو هیات در این امر موفق باشند و ما به صرف برگزار کردن دیدارها بازنگردیم و در مقابل آحاد مردم‌مان صادق باشیم.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما