شناسهٔ خبر: 43965378 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد

آزمایش انسانی واکسن کرونا تولید ایران، بزودی

جمشیدی، رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیان کرد: واکسن کرونا تولید ایران به لحاظ بی خطری روی حیوانات مورد آزمایش و هم اثر بخشی آن، نتایج ارزشمندی داشته است و آزمایش انسانی بزودی آغاز می شود و از سایر کشورها عقب نیستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، حمید رضا جمشیدی (دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا) در حاشیه جلسه بررسی پیشرفت های واکسن کرونای تولید ایران که با حضور مسئولان و نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در محل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شده است، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: تقریبا از همان روزهای نخست آغاز همه گیری کرونا یعنی اوایل اسفند با پیگیری های آقای نمکی وزیر بهداشت کار روی واکسن کرونا در ستاد اجرایی و چند شرکت دانش بنیان آغاز شد.

رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی حضرت فرمان امام خمینی(ره)   افزود: یکی از مجموعه های پیشتاز در تحقیقات واکسن کرونا ستاد اجرایی بود که شش طرح را آغاز کرد و البته دو الی سه طرح دیگر هم در شرکت های دانش بنیان در حال پیگیری است که کار تولید واکسن در مجموعه های ستاد اجرایی به مراحل خوبی رسیده است و مراحل کارآزمایی حیوانی را پشت سر گذاشتیم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: امروز  در جلسه ای که برگزار شده است، بعد از ارائه گزارش به سازمان بهداشت جهانی، با حضور مسئولان سازمان بهداشت جهانی (مدیترانه شرقی) و کارشناسان ارشد ژنو و مدیر سازمان بهداشت جهانی در ایران پیشرفت های ایران در تولید واکسن کرونا ارائه و سپس تبادل نظر می شود تا بتوانیم ماه آتی آزمایش انسانی را آغاز کنیم.

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز محققان ما جزئیات فنی و علمی کار را با حضور مسئولان واکسن سازمان بهداشت جهانی ارائه می کنند و با تبادل نظری که انجام می شود برای آینده نزدیک برنامه ریزی می کنیم تا آزمایش انسانی را آغاز کنیم.

جمشیدی گفت: در بعضی از پلتفرم های تولید واکسن کار بسیار خوب پیشرفت داشته است، هم به لحاظ بی خطری روی حیوانات که آزمایش شد و هم به لحاظ اثربخشی، در برخی پلتفرم ها هم عقب تر هستیم، اما در مجموع فاصله ای با سایر کشورها نداریم.

نظر شما