شناسهٔ خبر: 43946428 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بيش از يک ميليون نفر از طرفداران ترامپ در واشنگتن حضور يافتند/درگيري طرفداران ترامپ با مخالفان وي در واشنگتن

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-قصد دارد «میشل فلورنوی» را به عنوان وزیر دفاع آینده آمریکا به کنگره معرفی کند. 
به گزارش خبرگزاری آریا،خبرگزاری آسوشیتد پرس روز شنبه به نقل از منابع نزدیک به جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از سوی رسانه‌های آمریکایی به عنوان برنده انتخابات و رئیس‌جمهور منتخب آمریکا معرفی شده است اعلام کرد که بایدن قصد دارد «میشل فلورنوی» را به عنوان وزیر دفاع آینده آمریکا به کنگره معرفی کند. در صورت قطعی شدن انتصاب میشل فلورنوی به سمت وزیر دفاع آمریکا، وی اولین زنی در تاریخ آمریکا خواهد بود که به این سمت منصوب می‌شود.
یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا که از سوی رسانه‌های این کشور به عنوان برنده انتخابات و رئیس‌جمهور آینده آمریکا معرفی شده است، قصد دارد یک زن را به عنوان وزیر دفاع آمریکا منصوب کند.
 خبرگزاری آسوشیتد پرس روز شنبه به نقل از منابع نزدیک به جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از سوی رسانه‌های آمریکایی به عنوان برنده انتخابات و رئیس‌جمهور منتخب آمریکا معرفی شده است اعلام کرد که بایدن قصد دارد «میشل فلورنوی» را به عنوان وزیر دفاع آینده آمریکا به کنگره معرفی کند.
در صورت قطعی شدن انتصاب میشل فلورنوی به سمت وزیر دفاع آمریکا، وی اولین زنی در تاریخ آمریکا خواهد بود که به این سمت منصوب می‌شود.
البته میشل فلورنوی با حضور در رده‌های بالای وزارت دفاع آمریکا چندان بیگانه نیست؛ وی در دولت اول باراک اوباما به مدت سه سال معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست‌گذاری بوده است.
آسوشیتد پرس از میشل فلورنوی به عنوان یک «چهره میانه‌رو» نام برده است، اما اظهارات وی در گزارشی تحت عنوان «گسترش قدرت آمریکا» که در سال 2016 منتشر شد نشان می‌دهد که وی چندان هم میانه‌رو نیست!
فلورنوی در این گزارش خواستار افزایش بودجه نظامی آمریکا، انتقال سلاح به اوکراین و آموزش نیروهای اوکراینی برای مقابله با روسیه و تشدید دخالت نظامی آمریکا در عراق و سوریه شده بود.

اعتراض ترامپ به تاییدآرا در ایالت جورجیا
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر مدعی شد که اقدام مقامات ایالت جورجیا امکان بررسی و تطبیق امضای آرا با پاکت‌های پستی را غیرممکن کرده است. وی در این پیام توییتری نوشت: «تایید آرا توسط "برایان کمپ" فرماندار ایالت جورجیا،‌امکان کنترل و تطبیق امضای آرا و پاکت‌های پستی و غیره را ناممکن کرده است. آنها می‌دانستند که قصد تقلب دارند. امضای واقعی باید آشکار شود.»
رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر به تایید شدن آرا در ایالت جورجیا توسط فرماندار این ایالت اعتراض کرده و مدعی شد آنها می‌دانستند که قصد تقلب دارند.
 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر مدعی شد که اقدام مقامات ایالت جورجیا امکان بررسی و تطبیق امضای آرا با پاکت‌های پستی را غیرممکن کرده است.
وی در این پیام توییتری نوشت: «تایید آرا توسط "برایان کمپ" فرماندار ایالت جورجیا،‌امکان کنترل و تطبیق امضای آرا و پاکت‌های پستی و غیره را ناممکن کرده است. آنها می‌دانستند که قصد تقلب دارند. امضای واقعی باید آشکار شود.»
ترامپ در ادامه نوشت: «آنها در تلاش برای پنهان کردن چه چیزی هستند. آنها می‌دانند و دیگران نیز می‌دانند. جرم را افشا کنید!»
برآورد نهایی شبکه خبری سی‌ان‌ان از شمارش آرا در ایالت جورجیا که روز گذشته منتشر شده حاکی از آن است که «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آرای ایالت جورجیا را بدست آورده است.
با توجه به نتایج حاصل شده، بایدن موفق به کسب 306 رای الکترال شده و توانسته 77,965,666 رای مردم آمریکا را بدست بیاورد.بر اساس این آرا، بایدن 50.8 درصد از کل آرا را بدست آورده است.
این نتایج در حالی اعلام می‌شود که ترامپ تاکنون از پذیرش شکست خود در انتخابات خودداری و اعلام کرده که هنوز چیزی پایان نیافته است.

پنس: دولت ترامپ برنامه ریزی می‌کند تا برای یک دوره دیگر روی کار باشد
مایک پنس معاون دونالد ترامپ در اظهاراتی که در راستای خودداری این رئیس جمهور آمریکا از پذیرفتن شکست در انتخابات مطرح کرد، گفت دولت او برنامه ریزی می‌کند تا برای یک دوره کامل دیگر روی کار باشد.
به گزارش بیزینس اینسایدر، هواداران دونالد ترامپ در زمان این سخنرانی مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی شورای محافظه کار غیرانتفاعی موسوم به شورای سیاست ملی، شعار "چهار سال دیگر" را دادند.
طبق گزارش فوربس، پنس در حین پاسخ به شرکت کننده‌ها در این مراسم گفت: برنامه این است.
او ادامه داد: من به شما قول می‌دهم ما به مبارزه تا زمانی که هر رای قانونی شمرده شود و هر رای غیرقانونی بیرون انداخته شود ادامه خواهیم داد و ما هرگز دست از مبارزه برای آن که دوباره آمریکا را بزرگ کنیم برنخواهیم داشت.
ترامپ با گذشت بیش از یک هفته از پیروزی بایدن همچنان از پذیرفتن شکست امتناع می‌کند.
بسیاری از قانونگذاران جمهوریخواه نیز از این رویه ترامپ پیروی کرده و از به رسمیت شناختن علنی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب و کامالا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور منتخب و پیروزهای انتخابات خودداری کرده‌اند.
چند جمهوریخواه سرشناس شامل جورج دبلیو. بوش، رئیس جمهور سابق و میت رامنی، سناتور جمهوریخواه به بایدن و هریس پیروزی در انتخابات را تبریک گفته‌اند.
طبق گزارش سی.ان.ان، افراد نزدیک به ترامپ از جمله ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا از او خواسته‌اند نتایج انتخابات را بپذیرد.
فوربس نوشت، پنس بر موضع ترامپ مبنی بر اینکه انتخابات هنوز تعیین تکلیف نشده تاکید کرده و گفت: ما منتظر نتایج انتخاباتمان هستیم.
این اظهارات او در حالی مطرح شدند که دولت بایدن خودش را برای یک انتقال قدرت پرچالش آمده می‌کند.

دیلی میل: ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات فقط 9 روز مهلت دارد
در حالی که ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا و میشیگان برای تایید نتایج انتخابات آمریکا آماده می‌شوند و تیم انتخاباتی ترامپ هم به شکایت در دادگاه‌ها با ادعای تقلب ادامه می‌دهد، ترامپ تنها 9 روز دیگر فرصت دارد تا این شکست انتخاباتی را به نفع خود تغییر دهد.
در حالی که ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا و میشیگان برای تایید نتایج انتخابات آمریکا آماده می‌شوند و تیم انتخاباتی ترامپ هم به شکایت در دادگاه‌ها با ادعای تقلب ادامه می‌دهد، ترامپ تنها 9 روز دیگر فرصت دارد تا این شکست انتخاباتی را به نفع خود تغییر دهد.
به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ فرصت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تغییر نتایج انتخابات سوم نوامبر، رو به اتمام است.
تیم انتخابات او چندین شکایت در ایالت‌های مهم با ادعای وقوع تقلب انتخاباتی به جریان انداخته است اما دادگاه‌ها این ادعاها را رد کرده و تاکید دارند که کمپین ترامپ سندی در اثبات این ادعاها ارائه نمی‌کند.
در همین حال، ایالت‌های سرنوشت‌ساز کلیدی ظرف 9 روز آتی نتایج انتخابات را تایید می‌کنند. میشیگان و پنسیلوانیا تا 23 نوامبر فرصت دارند تا نتایج را رسمی کنند.
مقام‌های ویسکانسین سه‌شنبه نتایج انتخابات را تایید کردند، اما آخرین مهلت این ایالت برای تایید رسمی نتایج تا اول دسامبر است.
با توجه به اینکه تصور می‌شود جو بایدن 16 رای الکترال جورجیا را به دست آورد، به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شناخته می‌شود. مقام‌های جورجیا گفته‌اند که تمام آرای این ایالت را به صورت دستی بازشماری می‌کنند. پس از بازشماری، جورجیا باید نتایج را تا مهلت 23 نوامبر تایید کند.

ترامپ: ما پیروز می‌شویم؛ مردم این سرقت را تحمل نخواهند کرد 
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه با اشاره به حضور چند هزار نفری طرفداران خود در واشنگتن، مجدداََ خود را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خواند.
 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه در واکنش به تجمع حامیان خود در واشنگتن به رسانه ها و سیستم انتخاباتی ایالات متحده حمله کرده و نوشت:«ما پیروز می‌شویم!» و سپس در توئیت دیگری نوشت: «مردم، سرقت شدن این انتخابات از آنها توسط کمپانی خصوصی افراطی چپ‌گرای "دومینیون" و دیگران را تحمل نخواهند کرد».
رئیس‌جمهور آمریکا تنها چند دقیقه بعد مجددا نوشت: «صدها هزار نفر از مردم حمایت خود [از من را] در واشنگتن نشان دادند. آنها انتخابات فاسد و متقلب را تحمل نمی‌کنند».
ترامپ در توئیت دیگری نشان داد که حتی به بازشماری آراء در ایالت جورجیا - که خواست ستاد انتخاباتی خودش بوده - نیز راضی نشده و افزود: «بازشماری دستی آراء در جورجیا، اتلاف وقت است. آنها امضاءها را تطابق نمی‌دهند. بازشماری را تا زمانی که تطابق دهند، متوقف کنید. اجازه ندهید دموکرات‌های افراطی چپ‌گرا، انتخابات را سرقت کنند».
ترامپ با انتشار تصاویری از سوی شبکه فاکس نیوز نوشت: «آنها به ناظران انتخاباتی ما اجازه ورود به اتاق‌های شمارش آراء را نمی‌دهند. ما به تنهایی در آن پیروز شدیم!»
کمپانی توئیتر نیز با زدن برچسب هشدار روی توئیت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا، نوشت ادعای وی درباره تقلب در انتخابات «مورد مناقشه» بوده و صحت آن تایید نشده است.
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به رسانه های آمریکا حمله کرد و نوشت: «فاکس‌نیوز و شبکه‌های اخبار جعلی، [تصاویر] این گردهمایی عظیم را نشان نمی‌دهند. در عوض، خبرنگاران خود را در خیابان‌های تقریبا خالی مستقر کرده‌اند. ما اکنون تحت سرکوب رسانه‌ها قرار داریم!»
«کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه شنبه مدعی شد که بیش از یک میلیون نفر از طرفداران رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن حضور یافته‌اند، این در حالی است که خبرگزاری فرانسه در برآورد میزان تجمع طرفداران ترامپ در اطراف میدان آزادی واشنگتن نوشت که این تجمع هزاران نفری بوده است.

سندرز: جمهوری‌خواهان با عدم تایید نتیجه انتخابات به دموکراسی آمریکا حمله کرده‌اند
«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا از خودداری جمهو‌ری‌خواهان در برسمیت شناختن نتیجه انتخابات این کشور انتقاد کرد. وی در پیامی توییتری نوشت: «خودداری رهبران جمهوری‌خواه در تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تنها حمله به بایدن به شمار نمی‌آید بلکه این اقدام حمله به دموکراسی آمریکاست و نشان دهنده میزان حرکت حزب جمهوری‌خواه به سوی استبداد است.»
سناتور ایالت ورمونت آمریکا خودداری جمهوری‌خواهان از تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را حمله به دموکراسی آمریکا توصیف کرد.
 «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا از خودداری جمهو‌ری‌خواهان در برسمیت شناختن نتیجه انتخابات این کشور انتقاد کرد.
وی در پیامی توییتری نوشت: «خودداری رهبران جمهوری‌خواه در تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تنها حمله به بایدن به شمار نمی‌آید بلکه این اقدام حمله به دموکراسی آمریکاست و نشان دهنده میزان حرکت حزب جمهوری‌خواه به سوی استبداد است.»
در حالی که اکثر رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه جمهوری‌خواه «فاکس نیوز»، جو بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب خوانده‌اند، ترامپ همچنان از پذیرش شکست سر باز می‌زند و به پیروزی در انتخابات امید‌وار است.
در همین راستا وی در روند انتقال قدرت به رقیب دموکراتش تأخیر انداخته و به دنبال پیگیری شکایات خود به نتایج انتخابات است.
این در حالی است که نزاع تیم او برای ابطال آرای پُستی در ایالت‌های آریزونا، پنسیلوانیا و میشیگان با شکست همراه شده و دادگاهی در شهر «فیلادلفیا» ایالت «پنسیلوانیا» روز گذشته (جمعه) به وقت محلی پنج شکایت حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ و جمهوری‌خواهان را که در آن مدعی بی‌نظمی و تخلف در آرای صندوق‌های پستی انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا شده بودند، رد کرد.
از سوی دیگر «کتی بوکوار» از مقامات ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد که حاشیه برتری جو بایدن در این ایالت به اندازه‌‌ای است که نیازی به بازشماری آرا وجود ندارد.

سخنگوی کاخ سفید: بیش از یک میلیون نفر از طرفداران ترامپ در واشنگتن حضور یافتند
«کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید روز شنبه در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که بیش از یک میلیون نفر از طرفداران ترامپ در واشنگتن تجمع کردند. دونالد ترامپ، نیز امروز پیش از رفتن به زمین گلف خود برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته،‌ با خودرو در میان طرفدارانش حاضر شد.
سخنگوی کاخ سفید در پیامی در توییتر مدعی شد که بیش از یک میلیون نفر از طرفداران رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن حضور یافتند.
«کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید روز شنبه در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که بیش از یک میلیون نفر از طرفداران ترامپ در واشنگتن تجمع کردند.
البته خبرگزاری فرانسه در برآورد میزان تجمع طرفداران ترامپ در اطراف میدان آزادی واشنگتن نوشت که این تجمع هزاران نفری بوده است.
دونالد ترامپ، نیز امروز پیش از رفتن به زمین گلف خود برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته،‌ با خودرو در میان طرفدارانش حاضر شد.
تجمع امروز حامیان ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات آمریکا «راه‌پیمایی میلیونی "آمریکا را دوباره عالی کن"» نام گذاری شده است و از مرکز شهر واشنگتن تا دیوان عالی آمریکا در حال انجام است.
گروه‌های راست‌گرای افراطی نظیر «پسران مفتخر» که اکثراً مسلح هستند، «دزدیدن دی‌سی‌ (واشنگتن) را متوقف کنید» و «نگه‌دارندگان پیمان» برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده‌اند.
علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، به دلیل مخالفت ترامپ با پذیرش شکست و تأکید وی به شکایت به مراجع حقوقی به‌خاطر «تقلب گسترده در انتخابات»، اداره خدمات عمومی این کشور هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

ایندیپندنت: وکیل شخصی ترامپ مسئول رسیدگی به تمامی شکایات انتخاباتی او شد
رودی جولیانی» دوست نزدیک و وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مسئول رسیدگی به تمامی پرونده‌های شکایات انتخاباتی او شد. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، جولیانی در کنار رسیدگی به تمامی این پرونده‌ها، مدیریت راهبرد ارتباطی پیرامون شکایات انتخاباتی در ایالات مختلف را بر عهده خواهد داشت.
رئیس جمهور آمریکا وکیل شخصی خود را مأمور رسیدگی به تمامی پرونده‌های مربوط به ادعای تقلب در انتخابات کرد.
 «رودی جولیانی» دوست نزدیک و وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مسئول رسیدگی به تمامی پرونده‌های شکایات انتخاباتی او شد.
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، جولیانی در کنار رسیدگی به تمامی این پرونده‌ها، مدیریت راهبرد ارتباطی پیرامون شکایات انتخاباتی در ایالات مختلف را بر عهده خواهد داشت.
توسل ترامپ به جولیانی برای پیش بردن ادعای تقلب در انتخابات در حالی صورت می‌گیرد که با شکست او در رقابت بر سر تصاحب کاخ سفید حلقه اطرافیانش را کوچک‌تر کرده و او ناچار به انتصاب افرادی وفادارتر شده است.
محول شدن رسیدگی به ادعاهای انتخاباتی ترامپ به جولیانی در حالی صورت گرفته که این وکیل جنجالی اخیراً به خاطر اظهارات عجیبش در یک نشست خبری، مورد تمسخر قرار گرفته است.
جولیانی همچنین غیراخلاقی و سخیف خواندن صحنه‌ای از یک فیلم هالیوودی را که جدیداً در آن به ایفای نقش پرداخته را تکذیب کرد.
تصمیم ترامپ برای دادن مسئولیت تمام پرونده‌های حقوقی انتخاباتی به جولیانی پس از آن صورت می‌گیرد که نزاع تیم او برای ابطال آرای پُستی در ایالت‌های آریزونا، پنسیلوانیا و میشیگان با شکست همراه شده و اکنون برخی رسانه‌های آمریکایی نیز «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ را در ایالت جورجیا پیروز اعلام کرده‌اند.
دادگاهی در شهر «فیلادلفیا» ایالت «پنسیلوانیا» روز گذشته (جمعه) به وقت محلی پنج شکایت حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ و جمهوری‌خواهان را که در آن مدعی بی‌نظمی و تخلف در آرای صندوق‌های پستی انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا شده بودند، رد کرد.
از سوی دیگر «کتی بوکوار» از مقامات ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد که حاشیه برتری جو بایدن در این ایالت به اندازه‌‌ای است که نیازی به بازشماری آرا وجود ندارد.

درگیری طرفداران ترامپ با مخالفان وی در واشنگتن
طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا که مقابل ساختمان دیوان عالی در واشنگتن تجمع کرده بودند، با گروهی از مخالفان وی درگیر شدند.
 تجمع هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن به درگیری آنها با گروهی از مخالفان ترامپ که لباس سیاه به تن داشتند، منجر شد.
به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی»، دقایقی بعد از آغاز راهپیمایی چند هزار نفری طرفداران ترامپ در واشنگتن، آنها سپس به سمت ساختمان دیوان عالی آمریکا حرکت کرده و شعار «سرقت [انتخابات] را متوقف کنید» سر دادند.
بر این اساس، جو تظاهرات طرفداران ترامپ - درست مانند چیزی که پیش‌بینی شده بود - چندان هم مسالمت‌آمیز باقی نماند و این افراد با گروهی سیاه‌پوش - که برای ابراز مخالفت با ریاست‌جمهوری ترامپ تجمع کردند - درگیر شدند.
تصاویر منتشر شده از درگیری‌ها، زد و خورد بین طرفین را نشان می‌دهد که پلیس واشنگتن را مجبور کرد وارد عمل شود. مأموران امنیتی سپس تلاش کردند تا دو طرف را از یکدیگر جدا نگه دارند.
پیش از این، ترامپ که گویا از حضور چند هزار نفری طرفداران خود در واشنگتن هیجان‌زده شده، شروع به توئیت‌های متوالی کرده و نظام انتخاباتی آمریکا را فاسد و مملو از تقلب خواند. 
«کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه شنبه مدعی شد که بیش از یک میلیون نفر از طرفداران رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن حضور یافته‌اند، این در حالی است که خبرگزاری فرانسه در برآورد میزان تجمع طرفداران ترامپ در اطراف میدان آزادی واشنگتن نوشت که این تجمع هزاران نفری بوده است.
گروه‌های راست‌گرای افراطی نظیر «پسران مفتخر» که اکثراً مسلح هستند، «دزدیدن دی‌سی‌ (واشنگتن) را متوقف کنید» و «نگه‌دارندگان پیمان» برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده‌اند.
علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، به دلیل مخالفت ترامپ با پذیرش شکست و تأکید وی به شکایت به مراجع حقوقی به‌خاطر «تقلب گسترده در انتخابات»، اداره خدمات عمومی این کشور هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است

ترامپ به بازشماری آراء در جورجیا هم راضی نشد
رئیس‌جمهور آمریکا که گویا از حضور چند هزار نفری طرفداران خود در واشنگتن هیجان‌زده شده، شروع به توئیت‌های متوالی کرده و نظام انتخاباتی آمریکا را فاسد و مملو از تقلب خواند.
 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه با اشاره به حضور چند هزار نفری طرفداران خود در واشنگتن، مجدداََ خود را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خواند.
ترامپ که گویا از حضور چند هزار نفری طرفداران خود در واشنگتن هیجان‌زده شده، شروع به توئیت‌های متوالی کرده و نظام انتخاباتی آمریکا را فاسد و مملو از تقلب خواند.
وی ابتدا توئیت کرد «ما پیروز می‌شویم!» و سپس در توئیت دیگری نوشت: «مردم، سرقت شدن این انتخابات از آنها توسط کمپانی خصوصی افراطی چپ‌گرای "دومینیون" و دیگران را تحمل نخواهند کرد».
رئیس‌جمهور آمریکا تنها چند دقیقه بعد مجددا نوشت: «صدها هزار نفر از مردم حمایت خود [از من را] در واشنگتن نشان دادند. آنها انتخابات فاسد و متقلب را تحمل نمی‌کنند».
ترامپ در توئیت دیگری نشان داد که حتی به بازشماری آراء در ایالت جورجیا - که خواست ستاد انتخاباتی خودش بوده - نیز راضی نشده و افزود: «بازشماری دستی آراء در جورجیا، اتلاف وقت است. آنها امضاءها را تطابق نمی‌دهند. بازشماری را تا زمانی که تطابق دهند، متوقف کنید. اجازه ندهید دموکرات‌های افراطی چپ‌گرا، انتخابات را سرقت کنند».
وی بعد از بازتوئیت چندین کلیپ ویدئویی از برنامه‌های شبکه محبوبش «فاکس‌نیوز» درباره احتمال تقلب در انتخابات، در توئیت دیگری مدعی شد: «آنها به ناظران انتخاباتی ما اجازه ورود به اتاق‌های شمارش آراء را نمی‌دهند. ما به تنهایی در آن پیروز شدیم!»
کمپانی توئیتر نیز با زدن برچسب هشدار روی توئیت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا، نوشت ادعای وی درباره تقلب در انتخابات «مورد مناقشه» بوده و صحت آن تایید نشده است.
رئیس‌جمهور آمریکا سپس به افشای عدم صداقت رسانه‌های تلویزیونی این کشور پرداخته و تصریح کرد: «فاکس‌نیوز و شبکه‌های اخبار جعلی، [تصاویر] این گردهمایی عظیم را نشان نمی‌دهند. در عوض، خبرنگاران خود را در خیابان‌های تقریبا خالی مستقر کرده‌اند. ما اکنون تحت سرکوب رسانه‌ها قرار داریم!»
«کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه شنبه مدعی شد که بیش از یک میلیون نفر از طرفداران رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن حضور یافته‌اند، این در حالی است که خبرگزاری فرانسه در برآورد میزان تجمع طرفداران ترامپ در اطراف میدان آزادی واشنگتن نوشت که این تجمع هزاران نفری بوده است.
گروه‌های راست‌گرای افراطی نظیر «پسران مفتخر» که اکثراً مسلح هستند، «دزدیدن دی‌سی‌ (واشنگتن) را متوقف کنید» و «نگه‌دارندگان پیمان» برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده‌اند.
علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، به دلیل مخالفت ترامپ با پذیرش شکست و تأکید وی به شکایت به مراجع حقوقی به‌خاطر «تقلب گسترده در انتخابات»، اداره خدمات عمومی این کشور هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

 

نظر شما