شناسهٔ خبر: 43933333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

غرب با سناریوی هالیوودی به‌دنبال نسبت دادن گروه القاعده به ایران است

دروغ بزرگ

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شده که نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، به نیابت از آمریکا، ابو‌محمد المصری از مظنونان اصلی بمب‌گذاری‌های سفارت آمریکا در کنیا و تانزانیا را در تهران ترور کرده‌است. موضوعی که سخنگوی وزارت خارجه کشورمان آن را قویاً تکذیب کرد و «سید‌هادی سید‌افقهی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با روزنامه «صبح‌نو» در واکنش به آن گفت: رسانه‌های غربی و عبری با دامن زدن به اینگونه اخبار کذب می‌خواهند بگویند تهران محل تروریست است و ایران القاعده را ایجاد کرده است. موضوعی که دروغی بزرگ است.

صاحب‌خبر -

به ادعای این رسانه آمریکایی این فرد در یکی از خیابان‌های تهران توسط دو موتور سوار مسلح در روز ۷‌آگوست، سالگرد حمله به سفارت آمریکا مورد سوءقصد قرار گرفته است. به همراه او دخترش مریم، عروس بن‌لادن و همسر حمزه بن‌لادن نیز کشته شده است.
«سعید‌ خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان چنین اتفاقی را از اساس نادرست خوانده و به رسانه‌های آمریکایی توصیه کرد «در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند.»
 مهر در مردادماه گذشته، اسامی ترورشدگان را با عنوان حبیب داوود ۵۸‌ساله و دخترش مریم ۲۷ساله منتشر کرد. فارس در این باره گزارشی تهیه کرده و نوشته با آنکه مسوولان کلانتری پاسداران در این رابطه مصاحبه نکردند، اما پیگیری‌های میدانی  و اظهارات ساکنان کوی بوستان واقع در خیابان پاسداران خبر قتل یک پدر و دختر  را تأیید می‌کند.
خبر ترور در تابستانی رخ داد که رابطه ایران و آمریکا در اوج تنش‌ها بود. این خبر تنها چند روز بعد از انفجارهای متعدد در بندر بیروت اتفاق افتاد و یک هفته قبل از اینکه شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران تصمیم بگیرد. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که آمریکا قصد داشته با این ترور، ایران را به واکنش وادارد و در نتیجه به رأی شورای امنیت علیه ایران بینجامد.
ایران همواره هر‌گونه اسکان نیروهای القاعده در ایران را  تکذیب کرده است. وقتی برای اولین‌بار گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره چنین پدیده‌ای منتشر شد،  بهرام قاسمی ، سخنگوی وقت وزارت خارجه اعلام کرد ایران مرزهای مشترک طولانی با افغانستان دارد و برخی ماموران و اعضای القاعده نیز از این مرزها وارد ایران می‌شوند، اما بازداشت شده و به کشورشان برگردانده می‌شوند.
«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز درخصوص برخی گزارش‌های منتشر شده مبنی برادعای ترور یک مقام گروه تروریستی القاعده در ایران قویاً هرگونه حضور اعضای این گروه در ایران را تکذیب و به رسانه‌های آمریکایی توصیه کرد در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند.

سید‌افقهی: ادعای کذب رسانه‌های غرب برای این است که بگویند تهران محل تروریست است
«سید‌هادی سید‌افقهی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با روزنامه «صبح‌نو» درخصوص گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع اسرائیلی مبنی برادعای ترور یک مقام گروه تروریستی القاعده در ایران، عنوان کرد: یک روزنامه‌نگار امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی‌شده فردی که چندماه پیش در تهران ترور شده است «محمد المصری» و داماد اسامه بن‌لادن است. صهیونیست‌ها همچنین مدعی هستند این نفر دوم القاعده است. این افرادی که این روزنامه‌نگار صهیونیستی ادعای آن را می‌کنند افراد لبنانی بودند که چند‌ماه پیش(مردادماه) در تهران ترور شدند. در آن ایام کشور درگیر مسائلی مانند کرونا بود و زیاد به این ترور پرداخته نشد. حتی در همان زمان عنوان شد که این افراد ترور شده از حزب‌الله هستند اما ما همچنان در سکوت بودیم. تا اینکه اکنون و با یک دروغ بزرگ مدعی هستند این افراد از اعضای القاعده هستند. این کارشناس مسائل غرب آسیا، افزود: همزمان با این خبر که صهیونیست‌ها به آن دامن می‌زنند و مدعی هستند که افراد القاعده در تهران ترور شدند، خبر فوت الظواهری از دیگر اعضای القاعده که پس از بن‌لادن رییس القاعده شده است هم به موازات این اخبار منتشر شده است. 
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با انتشار اینگونه اخبار می‌خواهد بگوید که در تهران تروریست وجود دارد، گفت: رسانه‌های غربی و عبری با این ادعا و دامن زدن به اینگونه اخبار کذب می‌خواهند بگویند تهران محل تروریست است و ایران القاعده را ایجاد کرده است در حالیکه خاستگاه اصلی القاعده عربستان است.  وی افزود: تنها یک بار خبر حضور یک خانواده از اعضای القاعده در ایران منتشر شد که آن‌ هم با هماهنگی صورت گرفته به سفارت عربستان تحویل داده شدند و رابطه ما در این‌باره، انسانی بود. بنابراین از خانواده بن‌لادن کسی در تهران نیست و این مربوط به همان دوران حمله آمریکاست که تنها خانواده او پس از حضوری کوتاه تحویل سفارت ریاض شدند. اما رسانه‌های عبری وغربی در تلاشند تا ترور«حبیب داوود» و دخترش را که چند وقت پیش در خیابان پاسداران تهران روی داد را به‌عنوان خانواده بن‌لادن معرفی کنند. موضوعی که واقعیت ندارد و آن افراد هیچ ارتباطی به ادعاهای رسانه‌های غربی ندارد. این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه عربستان سعودی خواستگاه اصلی تروریست است، تصریح کرد: آل‌سعود با بوق و کرونا کردن موضوع ایران‌هراسی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا همراهی می‌کند و می‌خواهد بگوید؛ ما حاضریم همانگونه که با ترامپ جبهه متحدی علیه ایران داشتیم با رییس‌جمهوری جدید هم همکاری داشته باشیم. چاپلوسی آل‌سعود به این خاطر است که مبادا با آمدن جوبایدن، بن‌سلمان مجازات شود چرا‌که بایدن در زمان قتل جمال خاشقجی،  روزنامه‌نگار سعودی در استانبول نگاه تندی به ریاض داشت و چه بسا درباره موضوعات یمن و خاشقجی، کاخ سفید دوباره معاملاتی با آل‌سعود داشته باشد و آمریکا، عربستان سعودی را به‌خاطر اینگونه اقدامات تروریستی باج سبیل کند.

نظر شما