شناسهٔ خبر: 43925535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اختصاصی مهر؛

طرح هوشمندسازی و انسداد مرزها سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود

ارومیه – فرمانده مرزبانی ناجا از اجرای طرح هوشمندسازی و انسداد کامل مرزهای کشور در طول برنامه هفتم توسعه خبر داد و آغاز این طرح را از سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه تشییع پیکر سه شهید مرزبانی ارومیه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر با اشاره به نفوذ نیروهای معاند، تروریستی و ضدانقلاب به کشور، افزود: تنوع اقلیم در مرزها سرزمینی ایران و گستردگی مرزهای جغرافیایی، باعث شده کشورمان ازنظر استراتژیکی و سوق‌الجیشی از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه طرح هوشمندسازی و انسداد مرزها در برنامه هفتم از سال آینده در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: امیدواریم در قالب اجرای طرح بتوانیم انسداد مرزهای کشور در مناطق مختلف را شاهد باشیم که در این راستا در منطقه مرزی کشور نیاز به احداث برجک، پاسگاه‌های مرزی و نیز تجهیز پاسگاه‌ها باشد تلاش مضاعفی انجام خواهیم داد.

سردار گودرزی با بیان اینکه برنامه کامل این طرح به ستاد نیروهای مسلح و نیز دولت ارسال شده و در یک برنامه پنج ساله طرح هوشمندسازی و انسداد مرزهای شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب کشور با اولویت و زمان‌بندی اجرایی می‌شود، تاکید کرد: این طرح به‌صورت کاملاً کارشناسی شده با حضور مهندسان خبره طراحی شده و امید می‌رود در پایان برنامه هفتم توسعه شاهد تحولات خوبی در مرزهای کشور باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: همواره در تلاش هستیم کنترل مرزها به صورت الکترونیکی، اپتیکی و هوشمند در قالب استفاده از سیستم‌های کنترل از راه دور باشد تا با بهره‌گیری از تجهیزات نوین و فنی در نوار مرز، اجازه هیچ‌گونه تعدی دشمنان به داخل کشور را ندهیم.

سردار گودرزی گفت: یکی از اولویت‌های مهم هوشمندسازی نظارت و کنترل الکترونیکی و هوشمندسازی یکپارچه مرزهای کشور، بهره‌برداری از فناوری، ابزارهای نوین نظارت کنترلی، سامانه‌ها و سنسورهای هوشمند برای پایش است که استفاده از این تجهیزات باعث کاهش اتکا به نیروی انسانی و ارتقای توانمندی در اجرای مأموریت‌ها، خصوصاً در حوزه مبارزه با قاچاق شده و می‌شود.

سردار احمد گودرزی ظهر امروز به منظور حضور در مراسم تشییع سه شهید حمله تروریستی در هنگ مرزی ارومیه به آذربایجان‌غربی سفر کرده است.

عناصر مسلح ضدانقلاب در حوزه گروهان مرزی ترگور در استان آذربایجان‌غربی ظهر روز جمعه با تعدادی از عوامل مرزبانی به‌صورت مسلحانه درگیر شدند که با حضور عوامل کمکی به منطقه و با رشادت نیروهای جان بر کف مرزبانی ضمن دفع حمله تروریست‌ها از نفوذ آنان به خاک مقدس کشور جمهوری اسلامی جلوگیری به‌عمل آمد.

در این درگیری سه نفر از نیروهای مرزبانی به نام‌های استوار دوم "مسلم جهان‌آرا"، استوار دوم "مالک طاهر" و سرباز وظیفه "کامران کرامت" به‌درجه رفیع شهادت نائل آمدند و ۲ نفر مجروح شدند.

آذربایجان‌غربی به‌دلیل هم مرزی با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان شاهد درگیری‌های متعددی با عناصر ضدانقلاب و تروریستی بوده است.

نظر شما