شناسهٔ خبر: 43883924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

درخواست اتحادیه عرب برای حمایت نهادهای حقوقی بین المللی از اسرای فلسطینی

اتحادیه عرب تمامی موسسات و نهادهای حقوقی بین المللی را به مداخله فوری برای عمل به مسئولیت های خود در قبال اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و حمایت از آنان فراخواند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مشاور دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی روز چهارشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد که شهادت کمال ابو وعر اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان در نتیجه سیاست اهمال پزشکی سازمان زندان های رژیم صهیونیستی، جنایتی جدید در حق اسرای فلسطینی و ملت فلسطین است.
 
سعید ابوعلی اظهار داشت که جهانیان صرفا نباید به محکومیت این جنایت بسنده کنند، بلکه تمامی نهادهای حقوق بشری و مدعی عدالت باید به مسئولیت های خود در قبال اسرا عمل کرده و رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند و به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا در اراضی اشغالی و زندان  های صهیونیستی که خطراتی جدی را متوجه جان و سلامت آنان کرده، سران این رژیم را بازخواست کنند.
 
وی به نمایندگی از اتحادیه عرب شهادت این اسیر فلسطینی را به عموم ملت فلسطین و دوستان اسیر وی تسلیت گفت.
 
کمال ابو وعر اسیر فلسطینی که به سرطان خنجره مبتلا بود، عصر سه شنبه در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. این اسیر فلسطینی از سال 2003 در بند اسارت بود و به 6 مرتبه حبس ابد و 50 سال زندان محکوم شده بود. این اسیر فلسطینی اخیرا به ویروس کرونا هم مبتلا شده بود.
 
رژیم صهیونیستی به رغم درخواست‌های مکرر نهادهای حقوقی داخلی و بین‌المللی حاضر به آزادی او نشد.
 
بر اساس آمارهای مراکز حقوقی، هم اکنون حدود 4500 فلسطینی از جمله 41 زن و دختر و 160 کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.360 نفر از اسرا تحت بازداشت موقت هستند و حتی محاکمه هم نشده‌اند.
 
مراکز حقوقی فلسطینی بارها در گزارش‌هایی اعلام کردند که اکثریت اسرای فلسطینی پس از بازداشت و حتی حین تحقیق و بازجویی مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما