شناسهٔ خبر: 43877238 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

جامعه مهندسین: اصلاح‌طلبان معیارهای معرفی کاندیدا برای 1400 را اعلام کنند

انجمن اسلامی مهندسان ایران بر ضرورت تبیین چهارچوب‌های شرکت در انتخابات و معیارهای معرفی کاندیدا از سوی اصلاح‌طلبان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| انجمن اسلامی مهندسان ایران درآخرین نشست شورای مرکزی خود که به صورت مجازی برگزار شد بر ضرورت تبیین چهارچوب ها شرکت در انتخابات و معیارهای معرفی کاندیدا از سوی اصلاح طلبان تاکید کرد.

 

به گزارش روابط‌عمومی انجمن مهندسان، این حزب سیاسی بر این باور است که نفی انتخابات، نفی پروژه دموکراسی است، و دموکراسی لاجرم از صندوق رای بیرون می آید. انجمن مهندسان ایران این موضوع را پذیرفته است و بر اساس آن کنشگری خود را استوار می کند.


انجمن مهندسان ایران چارچوب سیاست انتخاباتی 12 ماده ای خود را به شرح ذیل به اطلاع می رساند :


1- مشارکت تنها در انتخاباتی آزاد و منصفانه آن هم برای تغییر وضع موجود.


2- صرفا معرفی نامزدهای اصلاح طلب اصیل و با هویت روشن اصلاح طلبانه و پرهیز از کاندیداهای نیابتی و ممانعت از مشارکت باری به هرجهت و پرهیز از بازی در میدان اصولگرایان حاکم و نیروهای نظامی امنیتی.


3- انجمن مهدسان ایران به عنوان یک حزب ریشه دار در جبهه اصلاحات ،درصورت وجود رقابت درون گروهی جبهه اصلاحات آماده است تا برنامه ها و شعارهای کاندیدای اختصاصی خود را در معرض داوری و همکاری دیگر احزاب قرار دهد و بر اساس قرارداد شفاف با دیگر اصلاح طلبان پیشرو ائتلاف نماید.


4- هر نامزد اصلاح طلب معرفی شده علاوه بر شجاعت و سابقه اصلاح طلبی باید از مقبولیت اجتماعی برخوردار باشد و با حضورش بر سرمایه اجتماعی اصلاحات بیافزاید . جمع آوری حداقل 15 هزار امضا در سراسر کشور برای هر نامزد ضروری است .


5- ما نامزد خود را همراه معاون اول و دیگر معاونین و اعضای دفتر به جامعه معرفی خواهیم کرد.و انتظار داریم تا سایر احزارب هم چنین نمایند تا داوری مناسب صورت پذیرد.


6- برنامه انجمن مهندسان برای انتخابات مبتنی بر تشکیل دولت قدرتمند پاسخگو شامل مکانیزم های مهار قدرت های موازی مافیایی و دولت سایه می باشد.


7- راهبرد اصلی انجمن مهدسان ایران مهار و پاسخگو کردن نیروی هسته سخت قدرت است.


8- برنامه اصلاحات اقتصادی را با اصلاح زیرساخت ها و نهادها و اصلاح برخی اشتباهات گذشته مانند سیاست تعدیل، واگذاری های غلط، مالِ خودسازی ها و رانت خواری و مبارزه با حضور نظامیان در اقتصاد و شکل گیری مجتمع های اقتصادی نظامی امنیتی که منجر به تضعیف بخش خصوصی مستقل شده و مبارزه رادیکال با گسترش نقدینگی، ریخت و پاش های مالی، کاهش نرخ بیکاری، اصلاح نظام مالیاتی و بانکی، کاهش تورم، کنترل سونامی شکاف درآمدی و بخصوص برآمدن مافیا و بنگاههای غول پیکر اقتصادی نظارت ناپذیر میدانیم.


9- انجمن مهندسان ایران روی تحولات اجتماعی مانند رشد حاشیه نشینی و جوان شدن جامعه و تغییر سبک زندگی و همچنین طرح شکست برنامه های فرهنگی مذهبی و امثال آنها در حوزه فرهنگ و رسانه هم که در دوره های مختلف گذشته باعث بی اعتمادی عمومی و امواج مهاجرتی شده تمرکز خواهد داشت.


10- انجمن مهندسان ایران با غارت منابع طبیعی و زیست محیطی و تجاوزات به حریم دارایی های عمومی مبارزه خواهدکرد.


11- سیاست خارجی را به ریل تعامل و دیپلماسی فعال با جهان بخصوص غرب و آشتی و همزیستی با همسایگان برخواهیم گرداند.


12- تمامی تلاش خود را مبذول رفع تحریمها و پایان انزوای سیاسی ایران قرار خواهیم داد. جزییات این برنامه ها درحال تدوین است و در موقع مقتضی منتشر خواهد گردید.


حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی در فرصت انتخابات 1400 و ایجاد موازنه بنفع اصلاحات ساختاری اولویت اهداف انجمن مهندسان خواهد بود. عدالت اجتماعی، برابری جنسیتی، رفع تبعیض از شکاف ها و گسل های طبقاتی و قومیتی و فرهنگی و گسترش حس تعلق آحاد جامعه به ایران و اینکه ایران مال همه ایرانیان است. همچنین ایجاد فرصت های معیشتی و اقتصادی برای گروه های کم درآمد، تهی دستان شهری و روستایی، حاشیه نشینان، تثبیت حق اعتراض غیرخشونت آمیز و تقویت اتحادیه های صنفی و نهادهای مدنی بخشی از برنامه انجمن برای انتخابات پیش رو می باشد.

 

نظر شما