شناسهٔ خبر: 43872027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران: ۵۰ درصد از مطالبات خانواده شهدا و جانبازان پرداخت شد

گروه استان‌ها- رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از بدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهدا و جانبازان از سال ۱۳۹۰ باقی‌مانده بود که ۵۰ درصد آن از این بدهی به خانواده شهدا و جانبازان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه رفع مشکلات جامعه ایثارگری وظیفه ذاتی هر دستگاه اجرایی در کل کشور است اظهار داشت: اولویت کاری ما به‌ویژه در سال پایانی فعالیت دولت حل مشکلات مسکن، اشتغال و بیمه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا است.

وی با ذکر اینکه طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بنیاد شهید را بدون مشکل اجرا کردیم، اضافه کرد: 10 هزار و 800 میلیارد تومان از بدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهدا و جانبازان از سال 1390 باقی‌مانده بود که 50 درصد آن از این بدهی به خانواده شهدا و جانبازان پرداخت شده است.

اوحدی ادامه داد: زمانی که وارد بنیاد شهید و امور ایثاگران شدم، فقط 1600 میلیارد تومان به دانشگاه آزاد بابت شهریه فرزندان شاهد و ایثارگر بدهکار بودیم که خوشبختانه با تهمیدات صورت‌گرفته این بدهی هم تسویه شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکل کمبود اعتبار و بودجه در این بنیاد در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه پاداش خدمت و بازنشستگی خانواده شهدا از سال 1393 تا امسال پرداخت نشده بود که با حمایت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم قرار شده که این پاداش به خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت شود.

اوحدی افزود: بر اساس ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه مطالبات پرداخت ذخیره مرخصی شهدای سال‌های 1391 تا 1395 پس از تامین اعتبار توسط دولت به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است که تمامی مطالبات خانواده شهدا در این حوزه هم در 7 ماه گذشته پرداخت شده است و از این به بعد هم تلاش می‌کنیم که ذخیره مرخصی را به‌موقع پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پرداخت مطالبات به‌حق جامعه ایثارگری یک آرامش نسبی را در میان خانواده شهدا و ایثارگران ما ایجاد کرده و به همین خاطر امروز آمدیم تا مسائل کلان ایثارگران از قبیل مسکن و اشتغال را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما