شناسهٔ خبر: 43870609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان خبر داد:

پیش‌بینی ۳روز بارانی در اصفهان/احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی

اصفهان - کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: در سه روز آینده در اکثر مناطق استان اصفهان به ویژه شرق و جنوب، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی سه روز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر شرایط بارشی با هشدار نارنجی رنگ در استان اصفهان است.

وی افزود: روز گذشته بارش‌ها با هشدار زرد اتفاق افتاد و امروز تشدید فعالیت سامانه بارشی را در اکثر مناطق استان اصفهان خواهیم داشت.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه سامانه بارشی جدید از امروز فعالیت خود را آغاز و تا روز جمعه ادامه دارد، اضافه کرد: تشدید فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز پنجشنبه و روز جمعه خواهد بود که بارش‌های خوبی را به ویژه در مناطق جنوبی استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر استان به صورت برف است، ادامه داد: همچنین فعالیت سامانه در مناطق جنوبی استان اصفهان منجر به آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب‌ها، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها به ویژه در مناطق شرق و جنوب استان را خواهیم داشت.

تردد در جاده‌های کوهستانی و مواصلاتی مختل می‌شود

سیدان با بیان اینکه اختلال در تردد جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید افقی در محورهای کوهستانی و مواصلاتی در دو روز آینده در استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و دامی نیز در این ایام پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس بهتر است دام‌ها از مراتع استان خارج شوند، دامداران از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و از حریم رودخانه فاصله ایمنی را حفظ کنند.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان نیز طی ۲۴ ساعت آینده اظهار داشت: امروز بیشینه دما بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

کاهش ۱۰ درجه‌ای بیشینه دما در اصفهان

وی با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای شهر اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده بین ۱۹ و ۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان است، اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی خور و بیابانک با دمای هوای ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

سیدان با بیان اینکه دمای بیشینه استان اصفهان تا روز شنبه روند کاهشی را دارد، اضافه کرد: در این بازه زمانی در برخی مناطق بیشینه دما تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

نظر شما