شناسهٔ خبر: 43850843 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کاهش اهدا و افزایش مصرف خون در گیلان؛

بیماران نیازمند خون، منتظر اهداکنندگان

گیتی ایزدی‌پور، مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان، با اشاره به کاهش مراجعات و افزایش مصرف خون در استان، افزود: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 12 درصدی اهدای خون مواجه هستیم و از طرفی سال گذشته روزانه 250 واحد خونی مصرف بیمارستان‌های استان بود اما امسال مصرف خونی بیمارستان‌های استان روزانه به 300 واحد رسیده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 12 درصدی اهدای خون مواجه هستیم و از طرفی سال گذشته روزانه 250 واحد خونی مصرف بیمارستان‌های استان بود اما امسال مصرف خونی بیمارستان‌های استان روزانه به 300 واحد رسیده است.

 

دکتر گیتی ایزدی‌پور با اشاره به کاهش شدید ذخیره خونی در استان، اظهار کرد: در پی شیوع کرونا با کاهش اهدای خون مواجه هستیم که این امر منجربه کاهش شدید ذخیره خونی شده است.

 

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به کاهش مراجعات و افزایش مصرف خون در استان، افزود: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 12 درصدی اهدای خون مواجه هستیم و از طرفی سال گذشته روزانه 250 واحد خونی مصرف بیمارستان‌های استان بود اما امسال مصرف خونی بیمارستان‌های استان روزانه به 300 واحد رسیده است.

 

وی با بیان اینکه طی رایزنی با روسای مختلف مراکز درمانی و بیمارستانی استان به دنبال این هستیم تا از مصرف خون کم کنند، گفت: اهداکنندگان نگران نباشند زیرا اطمینان می‌دهیم که تمام پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون استان رعایت می‌شود؛ خونگیری و پخش فرآورده های خونی همچون گذشته در شرایط کاملا استریل صورت می پذیرد.

 

مدیر گروه پزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم اهدای خون را جزء امور ضروری بدانند زیرا بیماران تالاسمی و جراحی ها نیازمند خون هستند، افزود: به همه گروه های خونی به ویژه گروه خونی A مثبت و تمام گروه های خونی منفی نیاز ضروری داریم.

 

منبع: ایسنا 

نظر شما