شناسهٔ خبر: 43846314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان:

بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر اصفهان پیش‌بینی می‌شود

اصفهان - کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی از سمت غرب به اصفهان، بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی استان پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مژگان امیرامجدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان اصفهان در سه روز آینده است.

وی با بیان اینکه این سامانه از غرب به استان ورود می‌کند، افزود: بر این اساس عمده فعالیت این سامانه در مناطق غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه بر این اساس در سه روز آینده آسمان استان قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید را تجربه خواهد کرد، ادامه داد: باید توجه داشت که در این بازه زمانی بارش‌های پراکنده‌ای را در همه نقاط استان و به ویژه غرب و جنوب خواهیم داشت.

وی گفت: در مناطق سردسیر و کوهستانی استان اصفهان نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

کاهش ۵ درجه‌ای دما در اصفهان

امیرامجدی در خصوص وضعیت دمایی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده نیز ابراز داشت: میانگین دما در استان اصفهان در اکثر مناطق تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه دمای هوای شهر اصفهان در ۲۴ ساعت آینده بین ۲۳ و ۹ درجه سانتی‌گراد در گرم‌ترین و خنک‌ترین ساعات در نوسان است، افزود: همچنین در این بازه زمانی زرین شهر با دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر خنک‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما