شناسهٔ خبر: 43840034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رحیمی جهان آبادی: شکایت ترامپ به جایی نمی‌رسد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از آنجایی که ساختار برخلاف کارگزار تصمیم گیرنده است شکایت ترامپ به جایی نمی‌رسد چون در ساختار ایالات متحد جایگاهی ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص نتیجه بخش بودن شکایت ترامپ به دادگاه عالی آمریکا گفت: نتیجه بخش بودن  آن بستگی به مستندات ارائه شده تیم حقوقی ترامپ به دادگاه عالی آمریکا دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در صورتی که اسناد،مدارک و مستندات تیم حقوقی ترامپ نشان دهنده  تقلب گسترده‌ در انتخابات آمریکا باشد و در نتیجه آرای چند ایالت اثرگذار بوده، شاید تصمیماتی برای تغییر سرنوشت انتخابات گرفته شود.

وی افزود: اگر این مستندات مانند حرف‌های ترامپ بی‌اساس و بر مبنای شعار باشد بعید به نظر می رسد که ترامپ و تیم حقوقی اش بتوانند نتیجه انتخابات را تغییر دهند.

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: با توجه به مستقل بودن دیوان عالی آمریکا از گروه ها و جناح های سیاسی قطعا بر اساس تمایلات ترامپ حکم صادر نمی کند. 

وی با تاکید بر مستقل بودن دادگاه عالی آمریکا گفت: هرچند که قاضی های کنونی دیوان عالی از حزب جمهوریخواه هستند اما  صدور احکام و تصمیم گیری بر مبنای جناح ها و طیف های سیاسی نیست چون اگر تصمیمی را بر خلاف اکثریت اتخاذ کنند می دانند که ساختار آمریکا دچار فروپاشی و چالش اساسی می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص نتیجه شکایت ترامپ گفت: پیش بینی از نتیجه شکایت ترامپ را می توان پس از  بررسی مستدل بودن یا مستدل نبودن شکایت و گزارش تیم حقوقی ترامپ بیان کرد.

وی عنوان کرد: دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خاطر شیوع ویروس کرونا کمتر پای صندوق های رای رفتند و در آرای پستی مشارکت داشتند در حالی که طرفداران ترامپ به صورت حضوری رای دادند از آنجایی که در  شمارش اول رای های حضوری شمرده می شوند، ترامپ دارای اکثریت آرا در چندین ایالت بود اما با شمارش آرای پستی بایدن از ترامپ جلو افتاد و هضم این موضوع برای تیم ترامپ سخت بود.

رحیمی جهان آبادی بیان کرد:نظام حقوقی و انتخاباتی آمریکا به گونه ای است که آرای الکترال از آرای مردمی خیلی مهم تر است یعنی حتی اگر ترامپ بتواند نشان دهد با جابجایی و اشتباه در شمارش آرای بعضی از ایالت ها تقلب شده، ممکن است تغیراتی در نتایج ایجاد شود، بر این اساس، شکایت ترامپ حالت قمار دارد زیرا کسی که بیشترین آرای مردمی ایالات را به دست آورد، به تمام آرای الکترال آن ایالت می‌رسد، پس این یک قمار برای ترامپ است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز کرد: این موضوع باعث شده باتوجه به فاصله زیاد بایدن با رقیب جمهوریخواه خود ترامپ به سختی می تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

وی افزود:ترامپ آدم متعادلی نبود می توان در رفتار، سیاست خارجی در قبال ایران،چین ،اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر قاره آمریکا مانند مکزیک دید. رفتار غیر عقلانی ترامپ به منافع آمریکا و دیگر کشورها ضربه زد برای همین، این رفتارهای دور از عقلانیت را در انتخابات انجام می‌دهند.

رحیمی جهان آبادی گفت:بعید است شکایت ترامپ به جایی برسد زیرا در آمریکا ساختار است که تصمیم گیرنده اصلی و جایی برای ترامپ وجود ندارد.

 

نظر شما