شناسهٔ خبر: 43793793 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه اسپاگتی کدو با فر

در گزارش زیر طرز تهیه اسپاگتی کدو با فر را به شما آموزش می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

شاید از خود بپرسید که چطور کدوی به ظاهر بی‌طعم می‌تواند به آماده کردن یک اسپاگتی طعم‌دار و خوشمزه کمک کند.

برای آماده کردن یک اسپاگتی گیاهی متفاوت، شما به راه‌های ساده‌ای برای طعم‌دار کردن کدو نیاز دارید. کافی است چند چاشنی خوشمزه را در زمان پخت کدو‌ها آماده کنید و در آخر با ترکیب کردن همه این مواد ساده و در دسترس، یک غذای فوق‌العاده بسازید.

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی کدو

کدو سبز دو عدد
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
اسپاگتی ۷۰۰ گرمی نصف بسته
سیر یک حبه درشت
گوجه فرنگی خشک (خرد شده) دو قاشق غذاخوری
پنیر پارمسان ۵۰ گرم
آبلیمو یک قاشق مرباخوری
زیتون حلقه شده (اختیاری) پنج عدد
نعنا یا شوید خشک یک قاشق غذاخوری

تبدیل کدو به اسپاگتی

کدو‌ها را مویی خرد کنید و رویشان با برس ترکیبی از روغن زیتون و سیر رنده شده را بمالید. روی ظرف فویل سوراخدار بکشید و آن‌ها را برای نیم ساعت در فر قرار دهید. می‌توانید یکی دو قاشق غذاخوری آب هم در ظرف بریزید تا بخاری که به وجود می‌آید باعث می‌شود کدو‌ها خشک نشوند و در عوض کمی ترد شوند.

در فاصله آماده شدن کدوها، گوجه خشک‌ها را با گوشت کوب کمی خرد کنید و رویشان یک تا دو قاشق روغن زیتون و مقداری نمک و آبلیمو بریزید.

در همین فاصله رشته‌های اسپاگتی را با کمی نمک بجوشانید و قبل از آنکه کاملا نرم شوند آبکش کنید. برای تهیه اسپاگتی نیازی به ریختن روغن در آب نیست. بعد از آبکش کردن روی رشته‌ها آب سرد بگیرید و آن‌ها را در ظرف قابل قرار دادن در فر بریزید.

رشته‌های کدو را با رشته‌های اسپاگتی مخلوط کنید. سبزی خشک‌هایی که کنار گذاشته‌اید را هم کفمال کرده و روی کدو‌ها بریزید و گوجه‌های خشکی که کنار گذاشته بودید را هم همراه با مایه‌شان روی اسپاگتی‌ها و کدو‌ها بریزید. در صورت تمایل می‌توانید تکه‌های زیتون حلقه شده را هم روی این اسپاگتی بریزید و از ترکیب شدن همه این طعم‌ها لذت ببرید.

ظرف اسپاگتی را برای نیم ساعت در فر بگذارید و سپس با سس دلخواهتان سرو کنید. می‌توانید در آخر کمی پنیر پارمسان هم روی این اسپاگتی خوشمزه بریزید.


منبع: کتاب کاله

نظر شما