شناسهٔ خبر: 43792537 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار فلزات، طلا و ارز

همتی: بازار ارز بدون هیجان کنترل خواهد شد

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه باید اجازه تخلیه انتظارات متراکم شده به بازار ارز داده شود، اظهار‌کرد: بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل دهنده و مؤثر بر آن، به دور از هیجان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی نوشت: در برخی از تحلیل ها درباره شرایط فعلی بازار ارز تلاش می شود تا با القا رقم هایی از نرخ ارز در بازار و منتسب کردن آن نرخ ها به بانک مرکزی، زمینه ساز سطح خاصی از نرخ ارز در بازار شوند.

او صمن تکذیب گمانه زنی ها تأکید کرد: مستقل از تحولات سیاست خارجی تنها معیار اعمال سیاست های بانک مرکزی، مصالح اقتصادی کشور و ضرورت استمرار پایداری و ثبات در بازارها و نیل به هدف تورمی است. بنابراین، براساس سازوکار بازار کارآمدترین روش را برای جلوگیری از هر گونه عدم تعادل در بازارها، بکار می بندیم.

رییس کل بانک مرکزی افزود: اعتقاد بانک مرکزی این است که به صورت طبیعی و در چارچوب فرآیندهای بازار، باید اجازه تخلیه انتظارات متراکم شده به بازار ارز داده شود. بنابراین، بانک مرکزی با رصد دقیق بازار ارز و عوامل شکل دهنده و موثر بر آن و به دور از هیجان، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

عبدالناصر همتی

نظر شما