شناسهٔ خبر: 43792294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تاکيد فرمانده آمريکايي بر تداوم حمايت نظامي از دولت افغانستان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- در پی افزایش درگیری‌ها در افغانستان، فرماندهی مشترک انتقال امنیت می‌گوید که حمله‌های هوایی و پشتیبانی نیروهای آمریکایی از نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌یابند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از طلوع نیوز، جان دیدریک، فرمانده این فرماندهی می‌گوید که سطح بالای خشونت‌ها از سوی طالبان سبب شده‌ است که نظامیان آمریکایی در حمله‌های هوایی و نیز عملیات‌های دیگر با نیروهای دولت افغانستان همکاری کنند.
این ژنرال آمریکایی در این باره افزود: خشونت‌های طالبان بسیار زیاد است. ما به حمایت از نیروهای امنیتی و حکومت افغانستان ادامه می‌دهیم و بر اساس توافق‌نامه با طالبان، از نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی خواهیم کرد. وقتی که خشونت‌ها زیاد شوند، حمله‌های هوایی و عملیات‌‎های ما در حمایت از نیروهای افغان هم بیشتر خواهند شد.
جان دیدریک تأکید دارد با آن‌که خروج مسؤولانه نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه دارد، هنوز هم تعدادی از نیروهای آمریکایی در افغانستان هستند که بتوانند از نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی کنند.
او با ذکر این نکته که نیروهای آمریکایی برخی از پایگاه‌هایشان را در افغانستان بسته‌اند گفت: با این حال آمریکا کمک‌هایش را به نیروهای افغان ادامه خواهد داد. ما برخی پایگاه‌ها را بستیم ، کاهش نیرو ادامه دارد. شمار نیروهای ما به 4500 کاهش یافته است، اما هنوز هم می‌توانیم به اندازه‌یی که نیاز است از حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی کنیم.
وی گفت که تنها در سال جاری میلادی آمریکا 600 میلیون دلار  تجهیزات نظامی به افغانستان کمک کرده‌ است.

نظر شما